Athelas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Har en velfungerende PC som har kjørt fjellstøtt de siste årene. Den har et ASUS hovedkort, ATI 5870 skjermkort, 4 gig ram etc. Etter å ha skiftet ut en av harddiskene i dag + rengjort litt inni PCen kom det plutselig en voldsom ulelyd når jeg startet den på nytt. Jeg får ikke noe bilde på skjermen, og hvis man skal stole på award beep codes, så høres det ut som et langt bip etterfulgt av tre korte. Jeg har en lydfil jeg tok opp fra iphonen for å illustrere, men den er i m4a format, og jeg får tydeligvis ikke lastet den opp som det, så renamet den til mp3. Er det ødelagt skjermkort, og i så fall, hvordan i all verden kan det ha skjedd? wtf.mp3 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan rengjorde du den inni? Støvsuger? I så fall kan statisk elektrisitet ha tatt knekken på noe. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan rengjorde du den inni? Støvsuger? I så fall kan statisk elektrisitet ha tatt knekken på noe. Blåsing + støvsuger med plastmunn. Ikke noe jeg ikke har gjort før. Har også prøvd å bytte ut både skjermkort og RAM, men fortsatt samme resultat. CPU-kjøler er tatt av og rengjort, og ny kjølepasta er lagt på. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Hvordan rengjorde du den inni? Støvsuger? I så fall kan statisk elektrisitet ha tatt knekken på noe. Blåsing + støvsuger med plastmunn. Ikke noe jeg ikke har gjort før. Har også prøvd å bytte ut både skjermkort og RAM, men fortsatt samme resultat. CPU-kjøler er tatt av og rengjort, og ny kjølepasta er lagt på. Fant ut av det. Var en molex som ikke var plugget inn ordentlig. Noobfeil fra min side. =( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå