Gå til innhold

Stipend fordi jeg er gutt, Helse og sosial?

Sk!ppy

Anbefalte innlegg

I lånekassen kan man som student få lån og stipend, stipendet gis i første omgang ut sammen med lånet, og deler av det lånet omgjøres til stipend når du består eksamen - dvs at lånet blir mindre når du har fullført utdanningen, hvis du stryker eller slutter før du har bestått eksamen må du betale tilbake det fulle lånet.

Fult lån er per 2010 ca 89 000 i året, fordelt på 6.600 i mnd (med unntak av januar og august, hvor det er på ca 17.700 )

Joda, men trådstarter må tross alt gjennom videregående før han eventuelt blir student.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er interessert i å finne mer ut av stipender osv som går utenfor lånekassen er nok legathåndboken stedet å kikke (google det, eller kjøp boken)

I lånekassen kan man som student få lån og stipend, stipendet gis i første omgang ut sammen med lånet, og deler av det lånet omgjøres til stipend når du består eksamen - dvs at lånet blir mindre når du har fullført utdanningen, hvis du stryker eller slutter før du har bestått eksamen må du betale tilbake det fulle lånet.

Fult lån er per 2010 ca 89 000 i året, fordelt på 6.600 i mnd (med unntak av januar og august, hvor det er på ca 17.700 )

Mer info om stipender finner du på laanekassen.no eller i legathåndboken.

Det er vel ikke så mye i lån på vgs?

Endret av nikkan
Lenke til kommentar

Hvis du er interessert i å finne mer ut av stipender osv som går utenfor lånekassen er nok legathåndboken stedet å kikke (google det, eller kjøp boken)

Mer info om stipender finner du på laanekassen.no eller i legathåndboken.

Det er vel ikke så mye i lån på vgs?

Det kan fort bli 19 000 kr i lån for meg hvis jeg failer på skolen. Men tviler på at man får lån i det hele tatt..

Endret av TheSoapmaker
Lenke til kommentar

Har snakka med rådgiver. Han endte opp med at han ikke visste helt :wallbash:

Har du prøvd interessetesten til vilbli.no? Jeg tok den selv for moro skyld, og det stemte godt med det løpet jeg gikk. Men hvis du ikke har noen anelse om hva du vil, så er nok studiespesialisering veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...