Gå til innhold

ATI HD 5870, 3 skjermer, HDMI eller DVI for nr 3?

Kagee

Anbefalte innlegg

Jeg kjører for øyeblikket et ATI HD 5870 med tre BenQ 24" (1920x1080) - to tilkoblet via DVI og en tilkoblet via en aktiv DisplayPort-VGA-adapter.

Dette opplegget fungerer nokså bra, men jeg vil gjerne over på DisplayPort->DVI eller DisplayPort-HDMI fordi jeg har noen småproblemer, det mest irriterende at skjermen som er koblet opp via VGA "blinker" inn og ut i det jeg starter en film (Ubuntu 10.10).

Jeg er klar over at jeg trenger en aktiv DisplayPort->DVI-adapter, og har en i handlekurven, men ble forskrekket over hvor mye DVI-kabler egentlig koster :thumbdown:

Derfor lurer jeg - siden HDMI-kabler var så mye billigere - om jeg like godt skulle kjøpe en DisplayPort-HDMI-adapter. Problemet jeg da støter på er at jeg ikke vet om jeg trenger / om det finnes noe som heter "Active DisplayPort-HDMI", eller om jeg kan kjøpe en hvilken som helst adapter?

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyre DVI kabler? Nå vet jeg ikke hva du ser på men om det er dual link så koster 5 meter noe slikt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=583000

Ikke så veldig dyrt, men til din oppløsning holder det med singel link om du ikke vil ha muligheten for større oppløsninger enn 1980x1200 i fremtiden.

Noen høy kvalitet trenger du heller ikke, da det er digitalt og er det en bit som er feil så betyr det at det sendes på nytt, ikke noe annet eller rar kvalitet slik som man får på VGA.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror 5760x1080 kommer til å dekke mine behov en god stund fremover - men jeg har fortsatt problemer med å finne DVI-S-kabler, og jeg vet heller ikke om en active HDMI-adapter trengs.

Hva er forresten maxoppløsning på HDMI ?

Lenke til kommentar

HDMI kan håndtere full HD det vil si 1920 x 1080 som maks, er usikker på om 1920 x 1200 funker, men alt over blir problemer.

Så en 1 meter singel link DVI på komplett for rundt 100 lappen eller noe sånt, men ikke noe bilde så jeg antar den er ny.

Ellers når det gjelder aktiv adapter, så må du ha det uansett om du skal ha en 3 skjerm, har selv 3x 1920 x 1080 skjermer på 5970 + 5870 spiller ingen rolle hvilken kombo du velger med kabler, aktiv må du ha uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...