Bandoloo Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei. Særemnet vårt er en 15 min lang fremføring, der vi presenterer en problemstilling ut fra visse kriterier vi fikk oppgitt. Jeg valgte rusmidler i media, og problemstilling noe ala "Hvordan er mediabildet til rusmidler, og stemmer det med virkeligheten?" da jeg stadig irriterer meg over de nye sensasjonsartiklene om "vanvittige" utbrudd av det ene rusmiddelet etter det andre, og at folk generelt blir hjernevasket av det. Selve snakkingen er ikke et problem, da jeg liker muntlige fremføringer. Det jeg trenger litt hjelp med er hvordan jeg best mulig bør bygge opp denne presentasjonen og hjelp til sider hvor jeg kan finne info om rusmidler i media, i dag og tidligere. Så langt har jeg kommet frem til noen momenter jeg tenker å ha med. Tar gjerne i mot innspill og nye forslag på disse. - Artikler vs statistikk, for å se om ordleggingen i artiklene stemmer med fakta - Eksemper på all sensasjonalismen innen denne typen artikler. - Alkohol- og tobakkreklamer fra før forbudet. - Kort innføring om et par rusmidler (cannabis, f.eks.) og hvordan de tas opp i media. Tar gjerne forslag og innspill på ALT. Jeg er ikke ekstremt dreven innen hverken rusmidler eller oppsett av fremføringer, så all hjelp mottas med takk. Linker til artikler i nettaviser eller dokumentarer er også kjempeflott. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Stadig færre ruser seg <-- Nyhet som ikke blir slått stort opp... Lenke til kommentar
Bandoloo Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Flott, takk! Trenger artikler som vinkler begge veier, så den der er helt flott. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Synes det virker mest logisk å begynne med glanseksempler på denne latterlige oppblåsingen. Etter det går du til det grunnleggende, og kommer med fakta om hvordan ting faktisk er. Til slutt summerer du opp, og sammenlikner. Lenke til kommentar
Bandoloo Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Takker, var noe sånn jeg hadde tenkt oppbygningen også, så skal ikke krangle på den. Appreciate it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå