Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne - rusmidler i media

Anbefalte innlegg

Hei.

Særemnet vårt er en 15 min lang fremføring, der vi presenterer en problemstilling ut fra visse kriterier vi fikk oppgitt. Jeg valgte rusmidler i media, og problemstilling noe ala "Hvordan er mediabildet til rusmidler, og stemmer det med virkeligheten?" da jeg stadig irriterer meg over de nye sensasjonsartiklene om "vanvittige" utbrudd av det ene rusmiddelet etter det andre, og at folk generelt blir hjernevasket av det.

Selve snakkingen er ikke et problem, da jeg liker muntlige fremføringer. Det jeg trenger litt hjelp med er hvordan jeg best mulig bør bygge opp denne presentasjonen og hjelp til sider hvor jeg kan finne info om rusmidler i media, i dag og tidligere.

Så langt har jeg kommet frem til noen momenter jeg tenker å ha med. Tar gjerne i mot innspill og nye forslag på disse.

- Artikler vs statistikk, for å se om ordleggingen i artiklene stemmer med fakta

- Eksemper på all sensasjonalismen innen denne typen artikler.

- Alkohol- og tobakkreklamer fra før forbudet.

- Kort innføring om et par rusmidler (cannabis, f.eks.) og hvordan de tas opp i media.

Tar gjerne forslag og innspill på ALT. Jeg er ikke ekstremt dreven innen hverken rusmidler eller oppsett av fremføringer, så all hjelp mottas med takk. Linker til artikler i nettaviser eller dokumentarer er også kjempeflott.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...