xillian14 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei! I dag skulle jeg bestille Dead By April's nye album "Stronger" på play.com, registrerte meg og bestilte og alt så ut til å funke greit, men så fikk jeg en mail der det stod at kredittkortdetaljene mine var ugyldige. Jeg prøvde igjen men denne gangen fikk jeg samme beskjed + at kontoen min var blitt sperret. Jeg ringte kundeservice (i storbrittania, så nå har jeg betalt mer enn jeg gjorde for CDen for kun kundeservice) og fikk kontoen min gjenåpnet, samme skjedde igjen og jeg ringte. Prøvde for siste gang og da dette ikke fungerte kansellerte jeg bestillingen og logget ut for siste gang. Det som er problemet er at på min konto står det nå 3x "Betaling utland - Reservert transaksjon" på 100kr og de på kundeservice sier at du ikke tar betalt før varen er levert fra dem, beløpet er trukket fra "disponibelt på konto". Noen som har noe erfaring med netthandel og om jeg får disse tilbake? Beklager hvis dette er feil forum/underforum. - Erik Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du får tilbake de pengene, dvs du har aldri mistet dem, men reserveringen vil antagelig forsvinne fort. Om den ikke gjør det så send mail til Play. Lenke til kommentar
xillian14 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Takk for svar! Skal sjekke i morgen tidlig jeg, om ikke det skjer noe da sender jeg mail Endret 24. januar 2011 av xillian14 Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei, du har ikke tilfeldigvis VISA fra handelsbanken? Jeg og noen venner av meg med handelsbanken VISA kort har hatt problemer med play's validering av detaljene. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Prøvd å handle hos de jeg og, men går ikke! har visa electron dog. Lenke til kommentar
xillian14 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Er Visa fra Postbanken, play.com har vist et problem med de også. Men jeg har bestilt fra en annen nettbutikk nå og sendt mail så håper ting ordner seg Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Play er veldig "kresne" på dette området. Aldri hatt problemer selv men lest om en del andre her på forumet opp igjennom årene som har hatt det. Vet ikke helt hvor "feilen" ligger, men det kan like gjerne ligge hos banken som hos Play. Lenke til kommentar
xillian14 Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Vell, nå er det gått et par dager og fremdeles ingen penger... Dvs. at de ikke har kommet tilbake. Play.com påstår at de ikke har tatt betalt.. Hva gjør jeg?! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Pengene er ikke tatt ut av kontoen din, de er bare "holdt av" pga en transaksjon. De vil heller aldri forlate kontoen din. Reservasjoner har etter hva jeg har opplevd en gyldighet på max 4 dager. Iogmed at det er en utenlandsk nettbutikk tar det ofte litt lenger tid å verifisere om transaksjonen er gjennomført eller ikke. Ville ikke bekymret meg veldig mye for øyeblikket, ihvertfall ikke hvis de bare er reservert. Hvis status endrer seg til debitert/trekt av konto ville jeg vært litt mer irritert/bekymret. Ellers anbefaler jeg visakort fra Skandiabanken, rimelig billig bank, og et visakort jeg aldri har hatt problemer med. Lenke til kommentar
xillian14 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Da har det gått en uke (nesten) og pengene står fremdeles som reservert... Noen forslag? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Kontakt banken din? Lenke til kommentar
xillian14 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 "Problemet" løst, pengene er tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå