Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Play.com - Reservert transaksjon

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag skulle jeg bestille Dead By April's nye album "Stronger" på play.com, registrerte meg og bestilte og alt så ut til å funke greit, men så fikk jeg en mail der det stod at kredittkortdetaljene mine var ugyldige. Jeg prøvde igjen men denne gangen fikk jeg samme beskjed + at kontoen min var blitt sperret. Jeg ringte kundeservice (i storbrittania, så nå har jeg betalt mer enn jeg gjorde for CDen for kun kundeservice) og fikk kontoen min gjenåpnet, samme skjedde igjen og jeg ringte. Prøvde for siste gang og da dette ikke fungerte kansellerte jeg bestillingen og logget ut for siste gang. Det som er problemet er at på min konto står det nå 3x "Betaling utland - Reservert transaksjon" på 100kr og de på kundeservice sier at du ikke tar betalt før varen er levert fra dem, beløpet er trukket fra "disponibelt på konto". Noen som har noe erfaring med netthandel og om jeg får disse tilbake? Beklager hvis dette er feil forum/underforum.

- Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengene er ikke tatt ut av kontoen din, de er bare "holdt av" pga en transaksjon. De vil heller aldri forlate kontoen din. Reservasjoner har etter hva jeg har opplevd en gyldighet på max 4 dager. Iogmed at det er en utenlandsk nettbutikk tar det ofte litt lenger tid å verifisere om transaksjonen er gjennomført eller ikke.

Ville ikke bekymret meg veldig mye for øyeblikket, ihvertfall ikke hvis de bare er reservert. Hvis status endrer seg til debitert/trekt av konto ville jeg vært litt mer irritert/bekymret.

Ellers anbefaler jeg visakort fra Skandiabanken, rimelig billig bank, og et visakort jeg aldri har hatt problemer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...