amund Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Etter omleggingen av Prisguide-forsiden på fredag startet vi en måling for å se hvilke lenker som blir mest brukt. Nå er resultatene klare og jeg tenkte dette sikkert er av interesse for flere enn meg :-) Klikkene er fordelt omtrent som følger: - Søkeboks: 45% - Kategorinavigasjon: 40% - Øvrig: 15% Klikk-kartet er basert på 10 000 besøkende som har generert 4200 klikk. Vi bør nok kjøre en lik måling om noen uker for å se hvordan bruksmønsteret endrer seg over tid. Denne målingen ble startet umiddelbart etter at vi byttet ut kategoriene på forsiden, og det er helt sikkert mange som ikke har fått med seg endringen enda. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Huh, spennende titting. Hjemmeapplikasjoner som en brødrister er vist ikke så "inn" tydeligvis. Kanskje data faktisk burde være en primærfokus? Og det er en del klikk på "Flere..." på alle alternativene på forsiden, en automatisk dopbox av noe slag? Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Etter omleggingen av Prisguide-forsiden på fredag startet vi en måling for å se hvilke lenker som blir mest brukt. Nå er resultatene klare og jeg tenkte dette sikkert er av interesse for flere enn meg :-) Klikkene er fordelt omtrent som følger: - Søkeboks: 45% - Kategorinavigasjon: 40% - Øvrig: 15% Klikk-kartet er basert på 10 000 besøkende som har generert 4200 klikk. Vi bør nok kjøre en lik måling om noen uker for å se hvordan bruksmønsteret endrer seg over tid. Denne målingen ble startet umiddelbart etter at vi byttet ut kategoriene på forsiden, og det er helt sikkert mange som ikke har fått med seg endringen enda. Liker at teknisk drift kjører linux, nærmere bestemt Ubuntu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg