Gå til innhold

Kjøpe tv fra Pixmania? Hørt mye negativt, men dem er også mye billigere


Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe en 42" full-hd lcd tv fra Pixmania.

Har sett på samme tv hos komplett og dustin..

Komplett kommer vel på rundt 5100 med frakt, dustin på ca 5000 og pixmania på ca 4300..

Er det verdt å kjøpe fra pixmania??

Lest mye om dårlig support osv.. men dem har jo en veldig fin pris.

 

Ville vurdert dustin, om dem ikke var så svindyre på frakt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det lønner seg på ingen måte å handle fra Pixmania all den tid du ikke er 100% sikker på at du ikke vil bruke reklamasjon i hele produktets levetid. I tillegg risikerer du å få et produkt ment for et annet marked(språk osv).

 

Så om du kjøper derifra skal du være klinkende klar over at du;

- kan slite med å få igjennom reklamasjon

- kan risikere å måtte dekke frakt minst en vei ved problemer

Lenke til kommentar

Ok, men da dropper jeg det nok.

Men kom over en 40" tv på mpx nå..

En Toshiba 40" LCD-TV 40XV733. til 3990 + frakt.

Dette er 100hz, har 4x hdmi og er 2" mindre enn den jeg har sett på, men 8" større enn den jeg har fra før (som forøvrig er en gammal 32" sharp tv som ikke støtter at en pc kobles på hdmi utgangen..)

 

Noen som vet om dette er et greit tilbud, og om den er brukbar? :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp fra Pixmania. Jeg bestilte en HTC Desire HD mandag forrige uke, jeg fikk den lørdag. Trodde jeg.

 

Jeg hadde fått et ubrukelig gammelt grafikkkort fra 2006. Siden det var lørdag, svarte de ikke på kundeservice. Jeg sendte e-post, det er nå tirsdag kveld, og de har fortsatt ikke svart. (Det står at de svarer innen 24 timer.)

 

Ringte endelig idag, og etter et kvarters venting snakker jeg med en eller annen på engelsk. Han virker grei nok, men jeg uroer meg for at det er så mange folk, og så spredt, at jeg ikke har noen garanti for at jeg får tilbake pengene jeg har betalt, eller at de helt forstår hva som har skjedd. Pengene vil jeg tydeligvis ikke få før de har fått tilbake det verdiløse grafikkortet, som høyst sannsynlig vil ta minst to uker. Jeg har tenkt å kontakte dem igjen og kreve å få pengene tilbake med én gang, men dette kan synes vanskelig.

 

De har et «business email»-alternativ på siden, hvor man må skrive på engelsk, og det var lurt, tenkte jeg, for da er det større sjanse for at noen kan svare meg. Men nei, det er det ikke, for i linken er det ingen e-postadresse å sende til.

 

Pixmania er et dypt useriøst ikkenorgebasert selskap. Jeg fraråder det på det sterkeste.

 

--

 

Når det gjelder utgangspunktet ditt, så ja: De er billige. I hvert fall på papiret. Men jeg måtte vente lenge, og når det nå oppsto klabb og babb slik det gjorde her, må jeg selv sørge for sending av pakke, faktura, og kontakt med UPS. Jeg betaler riktignok ikke for det (jo, for brunteipen), men det førte til at jeg bare gikk rett inn på Elkjøp og kjøpte den mange hundre kr dyrere der. Så kan jeg bare gå og levere den i en av de mange fysiske butikkene rundt om i landet skulle det være noe galt med den.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...