Edorf01 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hei alle! Jeg har en HTC desire som jeg syncer med kabel til Outlook på jobb. Der syncer jeg jobbkalenderen inn på telefonen. Videre synces denne til google kalender. Alt vel så langt, men telefonen synker kun avtaler jeg har lagt inn DIREKTE på telefonen til google - ikke avtaler jeg har lagt inn via outlook på jobbmaskina. Er det noen som vet årsaken til dette? Endret 1. februar 2011 av cyclo Tittel forbedret Lenke til kommentar
twb Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Det høres ut som du legger inn avtaler på telefonen direkte i Google-kalenderen, som så synces over nettet til Google. Outlook-kalenderen som syncer til telefonen over usb-kabel heter "PC Sync". Slik du har satt det opp, med sync over kabel, så må du velge kalenderen "PC Sync" når du legger inn avtaler på telefonen. For å få alt over til Google må du installere Google Calendar Sync på maskinen din (og sørg for at den starter automatisk når du logger på maskinen). Den syncer mellom Outlook og Google. Men nå skjønner jeg ikke hvorfor du bruker kabel til sync når du har Google. For har du først Google, så er det da mye enklere å kutte ut kabelen og synce alt over nettet, mellom Outlook, Google og telefon. I så fall slik: 1. PC: Outlook + Google Calendar Sync. 2. Telefon: - Avtaler legges inn på Google-kalender (ikke "PC Sync"). - Kalender: Meny, Mer, Kalendere, vis Google-kalender, skjul "PC Sync". - Sørg for at sync for Google-kalender er satt opp under Innstillinger, Kontoer og synkronisering. Hvis du går over til dette oppsettet, så bør du også slette alle avtaler fra "PC Sync". Hvis det er veldig mange, så finnes det en hurtig måte å gjøre det på her. Endret 25. januar 2011 av twb Lenke til kommentar
Edorf01 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Det høres ut som du legger inn avtaler på telefonen direkte i Google-kalenderen, som så synces over nettet til Google. Outlook-kalenderen som syncer til telefonen over usb-kabel heter "PC Sync". Slik du har satt det opp, med sync over kabel, så må du velge kalenderen "PC Sync" når du legger inn avtaler på telefonen. For å få alt over til Google må du installere Google Calendar Sync på maskinen din (og sørg for at den starter automatisk når du logger på maskinen). Den syncer mellom Outlook og Google. Men nå skjønner jeg ikke hvorfor du bruker kabel til sync når du har Google. For har du først Google, så er det da mye enklere å kutte ut kabelen og synce alt over nettet, mellom Outlook, Google og telefon. I så fall slik: 1. PC: Outlook + Google Calendar Sync. 2. Telefon: - Avtaler legges inn på Google-kalender (ikke "PC Sync"). - Kalender: Meny, Mer, Kalendere, vis Google-kalender, skjul "PC Sync". - Sørg for at sync for Google-kalender er satt opp under Innstillinger, Kontoer og synkronisering. Hvis du går over til dette oppsettet, så bør du også slette alle avtaler fra "PC Sync". Hvis det er veldig mange, så finnes det en hurtig måte å gjøre det på her. Tusen takk - nå forstår jeg hva sm foregår på telefonen! :-) Jeg får dessverre ikke benyttet den løsningen du skisserer, da min jobb har citrix-løsning for internet. Det går mao ikke an å synkronisere noe som helst fra outlook til internet. Men uansett takk så mye for hjelpa!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå