Gå til innhold

Reiser til Sharm el sheikh om 1 uke, tips? :-)

pkj

Anbefalte innlegg

Hei!

Meg og en kompis reiser til Sharm el sheikh i egypt 30 januar. Reisen er bestilt og i boks og vi har tatt vaksine mot Hepatitt A.

Hotellet vi skal på er Oriental Rivoli.

Vi skal b.l.a. gå mye på Pacha i Naama Bay.

Noen som har noen tips til oss?

Bør vi ta ut EGP på gardemoen før vi reiser eller ved annkomst ?

Er det mye tyver å den slags som prøver å robbe deg?

Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må og sei meg einig i at little buddha er bra greier. Kobe biffen og sushien der er konge.

Elles er dykking med colona dive center ein flott opplevelse.

Go cart bana, kjem ikkje på namnet, men det var vm der i 09 meiner eg.

Og om de er interessert i å prøve egyptisk mat, så meiner eg det var Abou al said vi var på som hadde ganske bra mat. Mogleg magen reagerer litt negativt på maten då.

EDIT: "Lah" Betyr "nei" på arabisk. Gje inntrykk av at du har vore der før, så gjer svindlergjengen fort opp. Det er utruleg frustrerande å gå rundt når alle og einkvar skal prakke på deg eit eller anna skrot. Og aldri, eg gjentar ALDRI bli med ein parfymehandler inn i sjappa hans. Du kjem deg faen ikkje der ifrå utan å legge igjen nokre sedlar.

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar

Ta med hånddefinseksjon i rikelige mengder, og desinfiser alltid hendene (i) hver gang dere har vært borti penger og (ii) før dere spiser noe som helst. Egypt er en lettere ubehagelig opplevelse for en del, men de største farene kan lett unngås.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Ta med hånddefinseksjon i rikelige mengder, og desinfiser alltid hendene (i) hver gang dere har vært borti penger og (ii) før dere spiser noe som helst. Egypt er en lettere ubehagelig opplevelse for en del, men de største farene kan lett unngås.

Og tro meg det hjelper faktisk. Mange av de som blir syke i Egypt blir ikke nødvendigvis syke av maten, men av pengene og at de har glemt å vaske hendene før de spiser.

Lenke til kommentar

Og tro meg det hjelper faktisk. Mange av de som blir syke i Egypt blir ikke nødvendigvis syke av maten, men av pengene og at de har glemt å vaske hendene før de spiser.

Holdt på å gå tom for desinfeksjonsmiddel i Beijing i sommer, etter en smått desperat jakt endte jeg opp i apoteket utenfor Wal-Mart. De ansatte kunne ett engelsk ord – sunscreen – når det kjøpet var unnagjort var det mimelek for å finne «hand sanitizer». De så rimelig snålt på meg da jeg kjøpte to tuber solkrem med faktor 50 og ti flasker desinfeksjonsmiddel. Ikke rart mange kinesere smiler og ler av oss vestlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...