Gå til innhold

Tråden om Magicka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte Magicka i går og jeg er positivt overrasket. Spillet blir 4-ganger mer underholdende pr. spiller i multiplayer. Men jeg har problemer med online, jeg har god ping til hosten, men dårlig til resten av de jeg spiller med, noe som fører til en merkelig lagg og en del buggs. I tillegg til problemer med online spilling har jeg også problemer med bluescreens med 30-minutters mellomrom. Jeg besøkte følgende forum: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?518739-Blue-screen-problem , og der fant jeg mange med samme problem, og samme specs. Her er en som beskriver min situasjon ganske bra:

"Blue screen problem

I recently bought Magicka through steam and it's a real awesome game But I randomly get blue screens when playing, it usually happends after 30 min or so.

I've got windows 7 ultimate 64-bit

AMD Phenom II X4 965 Processor 3.40GHz

Ati Radeon HD 3850 X2

RAM 4095 Mb

Recently when I tried I didn't get a blue screen however, the game crashed and this little message popped up in the lower right corner. "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered."

I've tried updating my drivers didn't help. Tried playing in windowed mode but then it just freezes up every minute. Tried playing in a lower resolution it worked for some time but then it gave me a blue screen again."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En oppdatering er kommet ut:

Updates to Magicka have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted.

A little treat has been added to the game.

You can now play as the Mea Culpa wizard, wielding a powerful The bug staff and the less powerful Broken Sword.

A new magick in the same theme has also been added...the unholy Crash to Desktop.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette spillet gjennom gamersgate i dag, og installerte. Når jeg gjorde det så ble også steam installert. Jeg har aldri brukt hverken gamersgate eller steam før... Ikke har jeg spilt annet enn sims for veldig mange års siden heller.

Når jeg forsøker å åpne spillet fra desktop, så får jeg opp de tre logoene før spiller bare forsvinner i tynne luften. Jeg aner ikke hva jeg kan forsøke å gjøre. Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg er virkelig grønn når det kommer til disse greiene her, og på steamforumet er det meste gresk for meg :innocent:

However; kan det ha noe med min nedlasting fra gamersgate å gjøre? Jeg kan ikke huske å ha sett noe sted jeg burde ha valgt 64bit.

Så dette på forumet men det sier meg ikke så mye:

anyways for other people's information

The registry is slightly different for 64 bit users (Win 7 64)

because steam's registry entries are moved to a different place.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Valve\Steam\Apps\42910]

"DotNet"=dword:00000001

"DirectX"=dword:00000001

"XNA"=dword:00000001

Noen som vet om jeg kan fjerne alt med magicka og steam og laste det ned på nytt fra gamersgate?

Lenke til kommentar

Siden Magicka er et Steamworks spill, så trenger du ikke å bry deg om GamersGate lenger. Spillet er nå knyttet til din Steamkonto, og det kan lastes ned på nytt der. Du kan jo se om det hjelper å validere spillet ved å høyreklikke på det i spillbiblioteket, velge Egenskaper, Lokale Filer, og så Bekreft integriteten for spillbufferen.

En annen mulighet er å avinstallere spillet, og så laste det ned på nytt gjennom Steam.

Lenke til kommentar

Siden Magicka er et Steamworks spill, så trenger du ikke å bry deg om GamersGate lenger. Spillet er nå knyttet til din Steamkonto, og det kan lastes ned på nytt der. Du kan jo se om det hjelper å validere spillet ved å høyreklikke på det i spillbiblioteket, velge Egenskaper, Lokale Filer, og så Bekreft integriteten for spillbufferen.

En annen mulighet er å avinstallere spillet, og så laste det ned på nytt gjennom Steam.

Jeg har forsøkt å installere det på nytt gjennom steam, og det funket ikke.

Forsøkte også det du sa nå, og det funket heller ikke :(

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har nok datakunnskaper til å sjekke ut support på steam og paradox sine forumer, så vet jeg egentlig ikke om vi kan hjelpe deg her heller.

Prøv å oppdatere grafikkdrivere. Kan ikke hjelpe noe mer enn det tror jeg, sorry.

Lenke til kommentar

Jeg var egentlig klar til å gi opp, siden ingenting funka, men så lastet jeg ned volvo spillet man får gratis på gamersgate når man blir kunde. Ville se om det i det hele tatt gikk ann å spill spill på pcen min, og det funket. Gadd ikke spille det spillet, fordi det var dørganes kjedelig, så jeg testet magicka igjen. Og det funket :w00t:

Lenke til kommentar

:blink:

Paradox Interactive Unveils Magicka: Vietnam at GDC 2011

Didn’t See That One Coming, Did You?

GDC – SAN FRANCISCO – March 1, 2011—The wizards of Arrowhead Studios have whipped up something special for all the Magicka fans out there, today revealing the first expansion for the definitive “blow-up-your-friend” simulator that has taken the fantasy world by meteor storm. Magicka: Vietnam (yes, you read that right) will soon be available on all major digital distribution channels.

Have you ever wondered what it would have been like if wizards were allowed to roam the jungles of war-torn Vietnam, attempting to bring peace and stability to the region by casting spells on all opponents? Wait, you haven’t ever wondered that? Ever? Okay, so we’re probably the only ones who have but in our defense: here’s your chance to stop being so closed-minded. Magicka: Vietnam delivers over-the-top action as players take on the role of four meek and physically inept wizards as they try to do what so many 80’s action stars have done in the past: blow stuff up.

magickavietnamposterjpg.jpg

998475401magickavietnam.jpg

Ja, jeg kan helt ærlig si at jeg ikke så den...

Endret av Volundr
Lenke til kommentar

Jeg var egentlig klar til å gi opp, siden ingenting funka, men så lastet jeg ned volvo spillet man får gratis på gamersgate når man blir kunde. Ville se om det i det hele tatt gikk ann å spill spill på pcen min, og det funket. Gadd ikke spille det spillet, fordi det var dørganes kjedelig, så jeg testet magicka igjen. Og det funket :w00t:

Bra å høre!

Edit: Magicka Vietnam? wat... :dontgetit:

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...