Gå til innhold

Trenger tips til ny distro...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter nå med en kompis som har adsl, og tenkte at jeg skulle benytte meg av den muligheten til å laste ned en ny linux distro. Har rh 9 akkurat for øyeblikket, men den er så fucket nå att den må fjernest i nærmeste framtid. Då kommer jeg til spørsmålet om hviken distro jeg skla prøve nå. Jeg har prøvd rh 9, mandrake 9 og en suse. Føler trangen til å begynne på en ny akkurat i dag.

 

Jeg trenger en distro som ikke er vansklig å legge inn(noe ala mandrake og rh) og ikke så _veldig_ vansklig å bruke, men jeg må ha noen nye utfordringer.

 

Så da er det bare å kaste seg på og si hva jeg skal laste ned! :woot:

 

ps. det må være mulig å laste ned distroen på vanlig måte i iso fil, ikke noe ftp-greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

...

[/list

]1 . Jeg trenger en distro som ikke er vansklig å legge inn(noe ala mandrake og rh)

 

2. og ikke så _veldig_ vansklig å bruke, men jeg må ha noen nye utfordringer.

 

3. ps. det må være mulig å laste ned distroen på vanlig måte i iso fil, ikke noe ftp-greier.

 

1. Slackware, lett å legge inn og lett og forstå for de fleste selv om dette også er en disto som på flere områder er mye kraftfull enn RH og Mandrake. ;-)

 

2. Den er ikke så vanskelig å bruke som de fleste skal ha det til. Kan du "startx" er du alt godt på vei om det er det grafiske du er mest interesert i å lære.

 

3. Kun 1 stk iso fil. Ikke x antall isoer slik enkelte andre distroer har.

 

Lykke til med valg av din nye distro!!!

 

- PS. Slackware vil idet minste gi deg utfordringer RH og Mandrake ikke har gitt deg fra før.

Lenke til kommentar
Hei,

 

...

[/list

]1 . Jeg trenger en distro som ikke er vansklig å legge inn(noe ala mandrake og rh)

 

2. og ikke så _veldig_ vansklig å bruke, men jeg må ha noen nye utfordringer.

 

3. ps. det må være mulig å laste ned distroen på vanlig måte i iso fil, ikke noe ftp-greier.

 

1. Slackware, lett å legge inn og lett og forstå for de fleste selv om dette også er en disto som på flere områder er mye kraftfull enn RH og Mandrake. ;-)

 

2. Den er ikke så vanskelig å bruke som de fleste skal ha det til. Kan du "startx" er du alt godt på vei om det er det grafiske du er mest interesert i å lære.

 

3. Kun 1 stk iso fil. Ikke x antall isoer slik enkelte andre distroer har.

 

Lykke til med valg av din nye distro!!!

 

- PS. Slackware vil idet minste gi deg utfordringer RH og Mandrake ikke har gitt deg fra før.

 

Takk for svar, men vet du om en god ftp hvor jeg kan laste ned den nyeste versjonen av Slackware?

Lenke til kommentar

Hallo folkens!

 

Hert sitter vi med en komplett nybegynner i linux også anbefaler dedre han LFS, Slackware, Gentoo og Debian?

 

Tenk dere litt om da! Disse distroene er lagt for erfarene linuxbrukere, ikke for nybegynnere. Prøver han disse kommer han sannsynligvis til å syns ting er så vanskelig og tungvint at han skremmes bort fra linux.

 

Nei bruk mandrake du! Så kan du heller skifte til en vanskeligere (og bedre) distribusjon seinere :yes:

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...