Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Casemod i Fractal Design R3, Vindu, lys osv. Tips?

Anbefalte innlegg

Hey guys :)

Har et Fractal Design R3 som skal casemoddes, men trenger ideer og tips.

Slik ser det ut nå:

post-138102-0-57841800-1295891647_thumb.jpgpost-138102-0-48877700-1295891685_thumb.jpg

Utstyr:

Her er hva jeg har samlet inn allerede:

- 8x120mm Fractal Design sorte og hvite vifter

- 8x140mm Fractal Design sorte og hvite vifter

- En ekstra sidedør

- Grønne, oransje, røde og blå leds, ca. 25 stykk tilsammen, men de kan bestilles flere av.

Det jeg mangler:

- Plexi

- Noe til å sage vinduet med

- Sunbeam katoder

- Viftekontroller

- Evt. andre casemod greier.

Spørsmål:

Hvilke farger på katodene synnes dere jeg burde ha?

Blir blått alt for standard? Kommer f.eks gult eller grønt til å krasje veldig med det blå hovedkortet? Selv heller jeg litt mot gul/oransje aktig, da det ikke er så mange som har det, men det ser fortsatt innmari stilig ut! Noen ideer?

Hvilken form skal vinduet mitt ha?

Hvordan skal jeg sage hullet til vinduet? Skal jeg ha det firkanta, rundt ellr en eller annen form.Personlig liger jeg vinduet i Corsair 800D kjempe godt, og kunne gjerne tenkt meg å lage noe lignende.

Hvor kan jeg finne et billig verktøy til å sage med?

Tror dere at Chlas Ohlson "dremmelen" holder, eller burde jeg kjøpe meg ekte dremmel? Evt. bare låne av noen?

Det var vel alt jeg lurte på i første omgang ;)

Niko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt dette kabinettet selv og tenkte å gjøre en skikkelig pen maskin når jeg skal i gang med å bygge. Første jeg har kjøpt er blå single-sleeved kabel til 24-pin og på skjermkortet.

post-39786-0-12901800-1295920622_thumb.jpg

Syntes du skal gå for blå, blir fort veldig "jalla" om man blander inn for mye farger. Og HK ditt er alt blått så...

Syntes også vinduet på 800D er pent, men jeg tror et paralellogram kanskje hadde vært kult?

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Har hatt ulike merker av "dremel" men det tok ikke lange tiden før det var noe galt med dem, så kjøpte meg en pakke på clas ohlson for noen uker siden på tilbud til 799. Fungerer som en drøm :D

Ville sleevet kablene, firkantet vindu blir ofte "kjedelig" imo. Kommer helt ann på hva du vil vise mtp størrelse.

Den Dremel pakken så jo kjempe bra ut, men er nok i noe dyreste laget. Komplett selger en Dremel 300MA til 399kr, noen som vet om denne duger?

Har kjøpt dette kabinettet selv og tenkte å gjøre en skikkelig pen maskin når jeg skal i gang med å bygge. Første jeg har kjøpt er blå single-sleeved kabel til 24-pin og på skjermkortet.

post-39786-0-12901800-1295920622_thumb.jpg

Syntes du skal gå for blå, blir fort veldig "jalla" om man blander inn for mye farger. Og HK ditt er alt blått så...

Syntes også vinduet på 800D er pent, men jeg tror et paralellogram kanskje hadde vært kult?

Hvor får man sånne kabler?

Parallellogram hadde vært stilig ja, får ta å skisse opp noe senere idag :)

Lenke til kommentar

De kostet flere hundre kroner i pc-mod butikker fra storbritannia og enda mer i USA. Jeg bestilte fra eBay, men kan ikke gå god for at det er en seriøs selger og gode produkter da jeg ikke har fått det enda. Fikk 24-pin og 6-pin kabel for 200,-

Men duverden så sexy kabler kan bli :love:

murderbox-03.jpg

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Denne PCen som jeg fant på ITavisens pimp-my-pc sider så rimelig bra ut.

Når delene mine kommer til uka skal jeg ta sikte på å få noe ala den der. Har bestilt et P8P67, et blått GTX 460 og blå sleeved kabler.

Her har du et prosjekt som kan være til inspirasjon.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...