drz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei har en leilighet og jeg lurer på hvor mye oppussingen vil koste. Skal kort beskrive hva som skal gjøres og hvordan det ser ut: - Leiligheten er på 120 kvadrat i betong (dvs betongvegger, gulv, tak osvosv) - Det er en eller annen form for heslig tapet på absolutt alle veggene - Kjøkkenet må byttes, samme med badet - Gulvet er fint Planen: Generelt: - På egenhånd fjerne alt av tapet, sparkle der det er nødvendig og male. Tapeten er lagt direkte på betong med mørtel (det det heter?) og virket forholdsvis lett å få av når jeg pirket på det. Kan ikke se for meg at det blir vanskelig hvis jeg har en tapetsfjerner (maskin som damper noe inni h...) Kjøkken: - Rive ut alt og sette inn noe fra IKEA/HTH (kjøkkenet er 4-5 ovner bredt på begge sider, utrolig dårlig sammenligning men glemte å ta mål) Bad: - Badet har per idag et badekar som er fliset inn og respatekplater. Planen er å fjerne alt på badet (inkludert platene), pusse og male betongveggen og sette inn et dusjkabinett med avløp rett i sluk. På denne måten er det ikke noe behov å følge våtromsnormen. Så, er det noen her som har mulighet å komme med et ca prisoverslag på dette, forutsatt at det er en normal 120 m2 leilighet. - Male alt - Bytte ut badet som beskrevet (altså da pris på et greit dusjkabinett, materialer og varmekabler) - Nytt kjøkken (feks noe flatpakket fra HTH/IKEA) Vet det er litt vagt men hadde vært hyggelig å få et ca anslag. (forutsatt at det ikke er noen skjulte soppskader, fuktskader eller noen feil med det elektriske anlegget) Takk for all hjelp Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Alt i fra 100 000 til 1 000 000. Kjem jo nett an på kva standard du legg deg på. Kor mangen kvadrat vegg har du? Finn ut ved å ta ((kvadratrot av rom*9,6)-areal for vindu/dør) Tviler på at du får gjennomsnittskvadraten under 100kroner for vegg om det er snakk om tapet. Tips Tidsbesparelse: Rehab Gips. Kun maling du tenker? Badet: Gulvet må nok holde Våtromsstandard. Arbeid med varmekabel tipper jeg til 10K Lenke til kommentar
drz Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Alt i fra 100 000 til 1 000 000. Kjem jo nett an på kva standard du legg deg på. Kor mangen kvadrat vegg har du? Finn ut ved å ta ((kvadratrot av rom*9,6)-areal for vindu/dør) Tviler på at du får gjennomsnittskvadraten under 100kroner for vegg om det er snakk om tapet. Tips Tidsbesparelse: Rehab Gips. Kun maling du tenker? Badet: Gulvet må nok holde Våtromsstandard. Arbeid med varmekabel tipper jeg til 10K Altså, muren er helt fin under, er bare limt tapet oppå. Arbeidet skal gjøres selv (med gratishjelp). Standarden skal være stilren, men den kan lett nok oppnåes med rene hvite vegger. Hvis en ser på tapetfjerningen som gratis, hvil prisen fortsatt havne på det samme? Var det jeg også hørte at varmekabel kom til å være ca 10k. Og helt enig med gulvet, var veggene jeg egentlig siktet til, og de kan da bare være ren pusset + malt betong så lenge du har dusjkabinett? Skal få tak i målene så fort som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå