Gå til innhold

Opplæring taxisjåfør

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt litt på å starte som taxisjåfør på deltid. Er det noen her på forumet som jobber som det og evt kan fortelle litt om yrket, tips etc?

Bor i Oslo og har skjønt det sånn at man må gjennomføre kartprøve og kjennskapsprøve for deretter å ta et taxikurs hos f.eks Oslo Taxi?

Noen som kan fortelle litt om hvor vanskelig disse prøvene er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Nå er jeg ikke i den situasjonen at jeg noen gang har kjørt taxi, men jeg sitter på sentralbordet og har jobbet her i over halvannet år.

Det virker som om du mest sannsynligvis kommer til å måtte komme ut for mye helg- og nattkjøring til å begynne med. Dette er også til dels de verste vaktene med tanke på tilstanden de aller fleste kundene er i på den tiden, så det gjelder å være veldig hardhudet og nærmest gjøre seg vant til trusler om juling og drap. Dette gjelder mest for oss som sitter på sentralbordet ettersom folk har en tendens til å være tøffere over telefon.

Vil tro at i en større by som i Oslo så regner jeg med at du må ha hatt lappen i minst 5 år. Kjentmannsprøve har vel blitt mindre viktig vil jeg tro ettersom gps så og si er standard i alle biler.

Men mer inn på dette med kjøring og opplæring kan vel folk som faktisk kjører belære deg om, samt kan du jo også høre og snakke med leder for evt. Oslo Taxi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...