Epp Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det som slår meg med kameraet er at det virker meget rart at det ikke er egen knapp for å still ISO. På toppen av X100 finner man Fn-knappen, forholdsvis liten, men ganske lett å nå for pekefingeren likevel. Fn-knappens funksjon kan man definere selv, og ISO er standardvalget. Andre muligheter er ting som bildestørrelse, bildekvalitet, utvidet dynamikkomfang, filmsimulering, ND-filter, autofokusmodus, videoopptak, eller forhåndsvisning av dybdeskarphet. Ja, jeg så dere hadde skrevet det, men Fn knappen hadde det vært fint å ha til f.eks ND eller dybdeskaphet. Det har noe slags fokushjelp i MF, men hva det er vet jeg ikke. MF fungerte ikke i eksemplaret vi fikk låne. Forstår, takk for oppdatering dog. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Ai, så kjedelig med eksempelbildene da. Men vi som rakk å se dem vet i hvertfall at det var herlig lovende! Det som slo meg med E-P1 var at den virket så tung i forhold til forventninger utifra størrelse og sammenlignet med nikon D40. E-P1 er et fint kamera på mange måter, og det gir følelsen av å være solid. Det er det ikke. Det har Tom Hogan skrevet om, og jeg har verifisert det selv Men Olympus tok det på garantien da, enda jeg hadde mista kameraet i gulvet. Nais touch! Jeg sa ikke at det var solid. Bare at det er mye innmat på liten plass så kameraet føles veldig tungt. En annen ting er at folk sier at speilløse kamera skal være så mye mer lydløse, E-P1 syns jeg bråker mer enn D40 når jeg tar et bilde uansett objektiv... Mulig det er jeg som har misforstått noe, dog. Noen som vet hva slags sensor som x100 har? Jeg mener det er en APS-C CMOS, men er det en Sony brikke? Endret 27. januar 2011 av Epp Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg sa ikke at det var solid. Jeg vet, men jeg ville bare understreke det en gang til siden følelsen av soliditet hadde vært oppe tidligere. Følelsen er sjarmerende, men lite verdt. Lenke til kommentar
Cax Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Noen som vet hva slags sensor som x100 har? Jeg mener det er en APS-C CMOS, men er det en Sony brikke? Jeg ville liksom regnet med at det var en Fuji-sensor, jeg mener siden de produserer sensorer (gjør de ikke fremdeles det da?), men det kan jo være at de har kjøpt den inn for det, hvis dette hadde blitt for lite volum for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg