Aetius Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 To måneder før lansering har Akam som første norske publikasjon fått titte på Fujifilms nye flaggskip. Les mer Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 j*sikle, sikle* :drool: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg klarer ikke helt å bli kvitt følelsen at dette er et kamera som applerer mer til følelser enn til fototekniske ting. Men jeg vet ikkeh elt, ser jo ut som mange liker tanken på kamraet ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 jeg er meget imponert over ISO ytelsen. Mer interessant sammenligning hadde nok vært X100 vs Leica M8/M9 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Vs Leica X1, mener du? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Mektig! Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Fy! som jeg har lyst på det! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Mektig! Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Jeg trenger det ikke Fy! som jeg har lyst på det! Du tok ordene rett fra munnen min. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg jobber med slikt, så jeg trenger kan rettferdiggjøre kjøp av en X100. 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Er dere sikre på at dere ikke har byttet om bildene på iso-testen med hovedkortet? Får ikke teksten til å stemme. Det som sies å være D7000 blir jo dårligere alt ved 800 ISO, og det er rart med tanke på at D7000 skal være meget god på ISO. Dessuten så minner støyen også mer om Fujifilm støy. Endret 24. januar 2011 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Jeg klarer ikke helt å bli kvitt følelsen at dette er et kamera som applerer mer til følelser enn til fototekniske ting. Men jeg vet ikkeh elt, ser jo ut som mange liker tanken på kamraet ihvertfall. AtW Temmelig sikker på at eventuell x200 kommer med utskiftbar optikk... Endret 24. januar 2011 av Epp Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Er dere sikre på at dere ikke har byttet om bildene på iso-testen med hovedkortet? Ja, helt. D7000-bildene er de samme som i testen av D7000, noe du selv kan sjekke ved å titte på URLen til bildene, samt filnavnet. Hovedkort-bildene fra D7000 ble tatt lenge før vi i det hele tatt visste at vi ville få låne et X100 så tidlig som dette. X100-bildene av hovedkortet ble tatt i dag morges. Temmelig sikker på at eventuell x200 kommer med utskiftbar optikk... Det tviler jeg på. Jeg tror ikke Fujifilm er interessert i å lansere sin egen optikkfatning, men de har derimot lang erfaring med å lansere sine high-end kameraer i forskjellige versjoner hvor det er optikken som skiller dem, nå sist med dette kameraet. Endret 24. januar 2011 av Aetius Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Er dere sikre på at dere ikke har byttet om bildene på iso-testen med hovedkortet? Ja, helt. D7000-bildene er de samme som i testen av D7000, noe du selv kan sjekke ved å titte på URLen til bildene, samt filnavnet. Hovedkort-bildene fra D7000 ble tatt lenge før vi i det hele tatt visste at vi ville få låne et X100 så tidlig som dette. X100-bildene av hovedkortet ble tatt i dag morges. OK, men jeg klarer ikke å se at x100 er dårligere enn D7000 i ISO da. Hva var det dere så på orginalbildene? Temmelig sikker på at eventuell x200 kommer med utskiftbar optikk... Det tviler jeg på. Jeg tror ikke Fujifilm er interessert i å lansere sin egen optikkfatning, men de har derimot lang erfaring med å lansere sine high-end kameraer i forskjellige versjoner hvor det er optikken som skiller dem, nå sist med dette kameraet. De kunne jo gått for m43? Men om man må ha x200 for å få 50mm og x300 for å få 85mm e.l., så forstår jeg ikke helt konseptet. Endret 24. januar 2011 av Epp Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Lovende!! Noen antydninger mhht. pris? Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Ikke bare Photokina det var interesse, var mange som så ut til å være interesserte rundt modellen Fuji hadde utstilt på Fotomessen på Lillestrøm også. Hey, kom nettopp på at jeg ikke har kjøpt julegave til meg selv ennå... denne eller et L-objektiv? *ponder ponder* Endret 24. januar 2011 av JadedGamer Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Vs Leica X1, mener du? Nei, M8/M9. Sidne begge blir slått av D7000 på DxOMark. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 bare jeg som la merke til en haug skrivefeil, pleier aldri påpeke slikt da jeg selv er elendig på Norsk rettskriving men de her blir betalt for jobben. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er vel spådd at både Oly og Nikon kommer med en speilløse pro, så jeg kommer til å vente på at de to blir lansert før jeg bestemmer meg. Hadde X100 hatt utskiftbar optikk så hadde det ikke vaert noen grunn til å vente virker veldig lovende. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er på sin plass å gratulere Akam med å publisere forhåndsomtalen en dag før dpreview, og ikke minst, for å presentere eksempelbilder og de første analyser av ytelsene. Pent jobbet! 2 Lenke til kommentar
larnsgr Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvor solid føles det i forhold til E-P1? E-P1 føles også solid, men er som kanskje de fleste vet bare et plasthus med noe tynne metallskiver trykt rundt seg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvor solid føles det i forhold til E-P1? E-P1 føles også solid, men er som kanskje de fleste vet bare et plasthus med noe tynne metallskiver trykt rundt seg. Følelsen av soliditet er oppskrytt. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg