solsvik2 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Må bare få sagt dette ett eller annet sted.. På sesjonen fikk vi vite at snittet på intelligenstesten lå på 4. Man måtte ha 5 for befalsutdanning, noe jeg ville ha, så jeg var DRITNERVØS. Var sikker på jeg kom til å ligge rundt 4 eller 5. Da jeg fikk svaret sa de; "Jøss, bra!" Fikk 8/9!!!! Måtte bare få det ut ett sted annet enn til kompiser som vet det! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Er snittet virkelig så lavt? Testen var jo kjempe-enkel. Fikk 9/9 selv om jeg rotet meg igjennom den i halvsøvne. Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Er snittet virkelig så lavt? Testen var jo kjempe-enkel. Fikk 9/9 selv om jeg rotet meg igjennom den i halvsøvne. Åååååh.... Men ja, det så lavt Regner ikke meg selv som sæærlig smart, så fikk bare helt sjokk Var en på samme sesjon som presterte å få karakter 2.. Og han ville inn.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hvilke temaer pleier disse spørsmålene å være i? Er det matte og logikk, eller er det mer? Gratulerer btw! Endret 26. januar 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Takk! Oppgavene er tredelt - en med 25 min matte, en med 18(?) min figurer og med 7 min ordlikheter Er veldig lette på starten, for så å bli vanskligere mot slutten. Og alt gjøres med hoderegning og ett kladdeark. Lenke til kommentar
Scannor Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 De oppgavene med ordlikhet er helt på trynet. Lett for en som har et normalt ordforråd, men en som kan alt for mange ord, vil slite da flere ord kan ha samme betydning i ulike tilfeller. Når det kommer til resten av iq-testen, så går den rett og slett på matematikk. Forstår du ikke matte, så vil du automatisk ha lav IQ-rang hos forsvaret. Selv fikk jeg 4, og ikke kvalifisert til befalsutdanning. Hva sier mine matematiske resultater om min sosial kompetanse? Det er da faktisk dette som er viktigst i en krigssituasjon, det å kunne kommunisere. Nå ringte de for en måned siden, og spurte om jeg ville inn(jeg hadde søkt inn før). Da gav jeg han "fingeren" i telefonen og ba den nervøse vernepliktige soldaten om å dra te helvette. Det gjorde godt langt inn i hjerteroten! Lenke til kommentar
Saisuke Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Figurlikhetstestene er av samme type som Raven-testene, right? * Synonymoppgavene er vel ikke akkurat noe man kan øve på...du har ingen tips, tilfeldigvis? * Hvilken type matte? Helt enkel aritmetikk (subtrahere, multiplikasjon osv.), eller utregninger allá volum/fart/brøk etc.? Endret 3. april 2011 av Saisuke Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg presterte å få 0/9, som er noe av det laveste noen har fått. Kryssa faktisk ikke på måfå, jeg kom fram til det riktige svaret og passet på å ikke krysse av det. Ble gjennomskuet og måtte ta den på nytt, fikk da 6/9. Vil ikke skryte på meg at jeg gjorde det halvhjertet og kunne gjort det bedre eller noe sånt, jeg fikk nå det jeg fikk. Synes det er bra gjort av dere som får nesten full score! Grattis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå