ventle Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Skal investere i en 300mm 1:2.8 som primært skal brukes til sport og action på Nikon. AF-ytelse vil naturligvis være ett meget sentralt kriterium, og jeg lurer da på om noen har erfaring med den noe eldre AF-I-varianten, sammenlignet med AF-S (ikke-VR)? Det er fort 4-5000 i prisforskjell mellom dem. Bilde- og byggekvalitet skal være mer enn tilfredsstillende på begge. Jeg har googlet og lett, men ikke funnet noe særlig info om AF-I-varianten utover at Ken Rockwell mener den er for treg (basert på testing i fotobutikken), og at ett par brukere på Sportsshooter-forumet hevder den er mer enn rask nok, uten å utdype til hvilke idretter de har brukt den til. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg har ingen erfaring med disse, kun annenhånds informasjon. Den tyder på at AF-ytelsen er omtrent den samme. Det som ikke er det samme, er muligheten for å få byttet en utslitt fokusmotor. Nikon har ikke lenger reservedeler for AF-I, så går fokusmotoren til bloksberg har du kun mulighet for manuell fokus. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Den myten har jeg også lest, men det er ikke helt riktig - jeg har snakket med Camera & Videoteknikk, og det er mulig å skaffe deler til dette objektivet ut 2011, så da er det jo ett alternativ å kjøpe ut reservedeler (i hvertfall en fokusmotor) og spare til senere om man kjøper dette objektivet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det finnes sikkert noen reservedeler så lenge lageret rekker, men i så fall ville jeg spurt spesifikt om de også kan skaffe fokusmotor. Høres ut som en god forsikring hvis den kan skaffes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå