solsvik2 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Skal muligens inn i forsvaret nå snart, men fikk vite at jeg akkurat var over grensen for vekt. Sa jeg skulle legge på meg litt, men har alltid prøvd dette uten hell. Spiser veldig mye, men forbrenninga mi må være utrolig bra ettersomjeg aldri går opp mer enn 2-3 kilo for så å miste de igjen etter en stund. Noen som kan hjelpe meg med å si hva jeg bør spise for å gå opp i vekt? Trener ganske ofte. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvor ofte trener du? Forsøk å kutt ned litt på mengden av trening. Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Hvor ofte trener du? Forsøk å kutt ned litt på mengden av trening. Ganske ofte var kanskje litt overdrevent. Jogger 3-4 ganger i uken, og tar situps, pullups og armhevninger hver kveld. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 kutt ut jogginga og tren heller styrke, ligg i kcal overskudd. Sånn som trener nå trener du ikke bein og du trener samme øvelser hver dag, du kommer til og skade deg om du forsetter slik, spesielt med sit-ups hver dag det er selvmord for ryggen din, dessuten er det en dårlig øvelse. Tren 3-4dager i uka med styrke, kan sikkert slenge på 1-2dager med jogging men pass på og spis mer de dagene du trener. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Da mener du vel under grensen for vekt, og ikke over? Er det noen regler for vekt i Forsvaret? Jeg kan ikke huske at det var noen vektkrav på FOS09 hvertfall. Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Da mener du vel under grensen for vekt, og ikke over? Er det noen regler for vekt i Forsvaret? Jeg kan ikke huske at det var noen vektkrav på FOS09 hvertfall. Jopp, akkurat over, men de som ligger rundt grensa burde prøve å gjøre noe med det av praktiske grunner. De sa ikke på sesjonen noe om en grense, men at jeg var litt tynn, men hadde muskler nok. Sjekka senere, og flere steder på nett fant jeg folk som sa 18-35 bmi. Synes det virket rart at forsvaret skulle se på bmi ettersom det er en ekstremt dårlig måte å måle på, men nevnte grensa i tråden her bare for å utfylle Endret 26. januar 2011 av solsvik2 Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Av min erfaring er det ikke dumt å kunne jogge litt når man skal inn i forsvaret. Men, for å få opp vekten kan du kan feks erstatte jogging med turgåing i fjell/oppoverbakker med sekk/belastning for å bygge lårmuskler. Lårmuskelen er den største i kroppen, så mye av den muskulære vekten din vil ligge her. Du kan spe på med knebøy og markløft, men pass på at noen ser over teknikken din, dårlig rygg er ikke koselig. Se litt over kostholdet ditt, pass på å få i deg næring før og etter trening og ikke hopp over frokosten. Tren hardt. Hvil mye (9 timers søvn). Spis regelmessig og sunt. Hjernen har forøvrig ca 20 min "lag" mellom når du har fått i deg nok mat og når den gjør deg mett, så spiser du effektivt vil du lettere få i deg "nok" mat før du blir mett, spiser du sakte har dette motsatt effekt. Men pass på å ikke overspis. Og spis fetere (men ikke usunn) mat, god gammeldags husmannskost er f.eks. bra greier. Tingene over er det som har fungert for meg de periodene jeg har klar å gå opp i vekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå