Gå til innhold

Sony Nex-5 vs Nex-3

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe enten Sony Nex-5 eller Nex-3. Ser at Nex-5 har 1080 i videoformat og Nex-3 har 720. Kamerathuset på Nex-5 er litt mindre og har litt bedre byggekvalitet. Ingen av disse tingene har noe særlig betydning for min del. Burde jeg da spare litt penger å gå for Nex-3? Eller er det også andre forskjeller som gjør at jeg "sparer meg til fant" ved å velge Nex-3 og som gjør at Nex-5 er et bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEX-5 har mulighet for kontroll via infrarød fjernkontroll. F.eks i Bulb modus.

NEX-3 har ikke det så da må man holde nede utløserknappen i Bulb modus, noe som er litt "løk".

Jeg har ingen av disse selv så dobbelsjekk dette hvis viktig.

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Det du nevner er heller ikke viktig.

Da tror jeg at jeg går for Nex-3. Noen som kan anbefale et bra og billig objektiv som er lyssterk og gir bra DOF bilder med tanke på portretter?

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et bra og billig objektiv som er lyssterk og gir bra DOF bilder med tanke på portretter?

Gode gamle Minolta 58 mm / f1.2 ;)

Da må du riktignok slite med MF, men resultatet blir jo helt suverent. Et annet bra MF objektiv er Samyang 85 mm / f1.4.

Hvis du vil ha AF så yter jo Sony 50 mm / f1.4 bra, eneste minus er byggekvalitet. Mulig 1.8 også gjør det, men det har jeg ikke prøvd.

Du må ha adapter til alle disse, men det må du vel uansett hvis du skal ha noe slikt til Nex..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...