Joggibear Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg skal kjøpe nye gulvhøyttalere og er i tvil om hvilke jeg skal velge. Har sett på mange forskjellige høyttalere, og har bestemt meg for en pris på rundt 4000-5000 kr. Har lyst på høyttalere med, diskant, mellomtone og to basselementer. Har sett på følgende høyttalere: Yamaha NS-777 Dynavoice Dynamite 8 Proson Stadium 10 Vil gjerne høre fra dere hvem dere syns jeg skal velge, eller om dere har noen andre forslag så setter jeg stor pris på det også. På forhånd takk Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 først og fremst. Hvordan forsterker skal dr brue høyttalerene på? Lenke til kommentar
Joggibear Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 først og fremst. Hvordan forsterker skal dr brue høyttalerene på? Har en Yamaha RX-V467BL Den holder vel mål den? Skal bruke anlegget til musikk, spill og film, så et allround anlegg kan du si. Har ikke så fin hørsel, bare det er klar lyd, og bra trøkk Har vært mer på surround.no nå, og nå er jeg usikker hva jeg skal velge mellom: Dynavoice Dynamite 10 Dynavoice Dynamite 8 eller om jeg skal ta Yamaha NS-777 Hva vil være forskjellen på Yamaha høyttalerne og Dynavoice høyttalerne? Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 fence audio 212 det er noen skikkelige gode høytalere så tilbud til 3995,- inkl frakt på finn to uker siden:D Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Siden du har en surround reciver vill jeg kjøpt Disse og denne ikke la deg lure av prisen. Jeg kjøpte disse høyttalerene og denne subben til guttungen for ca 2mnd siden, og de overasker meg hver gang han skrur opp lyden. jeg kan med hånd på hjertet si at dette er det beste kjøpet du kan gjøre, til 1500kr. De blir litt svake uten sub, vel og merke, så hvis sub ikke er aktuelt, ville jeg gått for noe annet. Hvis du vil ha enda mer trøkk kjøper du denne Denne subben har jeg selv i mitt anlegg, og jeg har høyttalere i 20000kr klassen. den spiller utrolig godt. Lykke til! Lenke til kommentar
Joggibear Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Ser bra ut det, men er ikke akkurat det jeg er ute etter. Vil ha to store gode gulvhøytalere. Er usikker hvem jeg skal velge: - Dynavoice Dynamite 10 - Dynavoice Dynamite 8 eller - Yamaha NS-777 (se linker i forrige poster) Har også sett på Fence høytalere nå, og Fence Audio Boost-2010 ser interessante ut. Lurer på: Hva vil være forskjellen mellom Dynamite 8 og Dynamite 10? blir det høyre lyd og bedre bass på Dynamite 10? Hvem er bedre? Fence Audio eller Dynavoice? Og hvordan vil Yamaha'n være i forhold til disse? Endret 26. januar 2011 av Joggibear Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jamo S606 passer perfekt til kravene dine. De spiller betydelig bedre enn Dynavoice! Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Du vil få høyere lyd, og mer bass av dynamite 10 enn i 8'ern, men disse høyttalerene vil fort bli strøm krevede. Jeg tror også Jamo, som er nevt tidligere, er fine høyttalere for deg. http://www.soundgarden.no/hoyttaler/gulvhoyttaler/jamo-s-606-gulvstaende-hoyttaler-sort.html Lenke til kommentar
magb Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Støtter Jamo forslaget. Du bør også se på Klipsch rf62 Endret 25. februar 2011 av magb Lenke til kommentar
Websen Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Støtter Jamo forslaget. Du bør også se på Klipsch rf62 Støtter mest forslaget av Klipsch. Kjøp høyest mulig modell, er mitt råd. Selv har jeg RF-63, og dette er den som er regnet for å være den aller beste musikkhøyttaleren i serien. De er helt rå! Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 går god for dynavoice f6 , med den 10" suben som er nevnt, har selv 5.1 i det, og spiller nydelig. høytalerne blir litt pinglete uten sub, så er sub uaktuelt så ville jeg nok valgt dynamite 8 / 10 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jamo s606 og s608 er de klart best-spillende høytalerne i klassen. Desverre er disse strømsluk deluxe, spesielt 608, og forsterkeren din kan fort kveles eller miste kontroll på disse høytalerne. S606 er i så måte et bedre valg. Klipsch RF-62 er et veldig godt alternativ da de har en veldig høy følsomhet, du får masse liv og leven, men mister den dypeste bassen, og den mest engasjerende mellomtonen som jamo er kjent for. Dog når du ser på søppel som dynamite og fence så er vel neppe det bekymringene dine. Et viktig spørsmål her er hvor stort er rommet som skal brukes. Og skal de brukes et annet sted senere? Dynamite og fence audio er i hovedsak søppel, og er mildt sagt høyttalere av laveste rang, kun laget for å spille høy lyd, dette er ikke høytalerne du setter deg ned og hører på musikk med, dette er høytalerne du sleper med ut i hagen når det er fest. - Det er en grunn til at de er billige. Dynavoice F-6 som er foreslått er en helt ok høytaler, og dynavoice har flere ganger presset grensene for hvor mye kvalitet du får for tusenlappen, dog er de ikke veldig engasjerende i lyden, avhengig av hva du er vandt med så kan de være alt fra skuffende til enorme. Men de trenger en subwoofer. S606 er et mye mye bedre valg. Merk dog at uansett høytalervalg så vil ikke forsterkeren din være i nærheten av god nok for å bringe skikkelig lyd inn i heimen, og da spesielt ikke i bassområdet. En subwoofer eller en effektforsterker må til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå