SKS Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei Hvis man oppgir et høyere kilometerstand enn det man kjører og det skjer et uhell. Hva vil konsekvensen være? Eks: Bilen har kjørt 300 000, men du oppgir til forsikringsselskapet at km-standen er 305 000. Når uhellet er ute så har du fremdeles ikke kjørt mer enn 305 000, men rundt 304 000. Hva vil skje ved et forsikringsoppgjør i dette tilfellet? Opplever at mange faktisk oppgir slike opplysninger til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ser for meg at det blir regress da, mindre utbetalt om du får noe utbetalt i hele tatt. På en annen side kan du vel være heldig og oppleve at dem ikke sjekker. Så det lønner seg vel oppgi riktig Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hva oppnår man med å oppi en høyere kmstand enn hva bilen faktis har gått? Edit:Rettet på min suck sucky grama.... Endret 24. januar 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Kan umulig tenke meg at dette er noe som vil gjøre noe særlig forskjell på hva du må betale, så hvorfor være uærlig? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hva oppnår man med å oppi en høyere kmstand enn hva bilen faktis har gått? Edit:Rettet på min suck sucky grama.... Dersom du oppgir 100k km, og bilen i realitet har gått 80k km, samt betaler for 12k km/år. Da kan du f.eks. kjøre 32k km første året uten å overskride 112k km som da står i forsikringsavtalen. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Aaahhh. Selv hadde jeg ikke tatt sjangsen. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Og hva tjener du på det? Det koster deg en 100-lapp å legge på 8000km/år, har du ikke råd til den har du heller ikke råd til å "jukse". Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Den "100" lappen kommer nå veldig an på hvilken bil du kjører, og hvor gammel du er. Forskjellen på 8000 km / år og 16000 km / år for meg gjør forsikringen 1300 kr dyrere årlig. Men er helt enig, det blir en for dum måte og "jukse" på. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hundrelapp hver måned det. Bedre det enn å risikere å stå igjen med stor gjeld fordi forsikringen ikke dekker det. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Blir du oppdaget: Du sliter. Dette vil da sansynligvis regnes som ganske grov svindel (langt over hva som f.eks skjer om man kjører 5000 over kjørelengden) Blir du ikke oppdaget: Gratulerer med å la oss andre betale for deg. Det kalles forsikringssvindel, som desverre er veldig vanlig nå om dagen som følge av at det faktisk er ganske enkelt å oppnå. Jeg vil på ingen måte anbefale dette, siden man i praksis da presser opp premien for alle lovlydige forsikringstakere. Det er verdt å merke seg at i mange tilfeller legger man igjen beviser ganske mye rundt om kring som kan brukes mot en om forsikringselskapet ønsker å etterforske saken. Dette inkluderer bl.a verkstedregninger, EU-kontroll, kjøpskontrakt, tidligere forsikringsavtaler (også andre selskap), osv. Alle disse vil si hva km-telleren sto på. Endret 25. januar 2011 av gxi 1 Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Som alle andre sier; Det er fult mulig, men ikke å anbefale. Når jeg skifter forsikring runder jeg opp til hele 1000km, f.eks. reel km-stand er 84.658, så sier jeg 85.000. Det er noe jeg har inntrykket av at "alle" gjør, og er bare for enkelhetsskyld (vanligvis er "mellomlegget" kjørt opp innen noen ganske få dager, muligens en dag) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå