Gå til innhold

sxga+ 1400x1050 på 14,1"?


Anbefalte innlegg

Hei alle

 

Sitter fortiden og vurderer bærbar pc som skal brukes i studier til høsten.

 

Det store spørsmålet er, hvordan blir denne sxga+ opløsningen på en 14,1" skjerm?

 

Det er liksom pcer i 12 000/15 000kroners klassen, med da 14,1" og en Cenitri 1,3/1,4 som er mest intresangt i forhold til lommeboka. Ellers må man gjerne opp til 18 000/20 000 for og få 15" skjerm, da som oftest med bedre skjerkort også.

 

Noen som kan si noe om dette? Gjerne med skjermbilde tatt på en 14,1" skjerm, av f.eks en webside med tekst for og se hvor "lite" det blir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spiller ingen rolle hva han som har 1400x1050 i oppløsning har for størrelse på skjermen. For deg som sitter på en XX skjerm så ser det likt ut uansett om det er en 14.1" eller en 17" (så lenge oppløsningen er samme).

Har et bilde av min desktop på gamle maskinen:

 

bb_sm.gif

Lenke til kommentar

Kjører min Dell 500m med 1400*1050 oppløsning. Funker greit for meg, er ikke helt blitt vant til så "lite" enda, men det fungerer bra. Litt liten skrift om jeg setter fra meg maskine på pulten, og kobler til ekstern mus/tast. Men som regel sitter jeg nærme nok til å se klart og godt.

Er vel ikke så enormt stor forskjell på en 14.1" og en 15"? tre centimeter, og mange tusen kroner... Dessuten trekker jo en større skjerm mere strøm...

Lenke til kommentar

Takker for svarene :)

 

beh: Jo du har rett, man måte tatt et bilde av selve skjermen med et kamera for og sett at skriften blir større eller mindre. :/

 

and_mit: Er du fornøyd med 500m'en din? hvor lenge varer batteriet? Har du kjøpt ekstra batteri? og sett hvor lang tid du får da?

Lenke til kommentar

Ja du beviser min tanke med det regnestykket. Hvordan synes du selv 1400x1050 er på den 14,1" skjermen din?

 

Har sett en 15" med denne oppløsningen, og syns fonter i størelse 10 var utrolig små. Så hvor mye mindre blir de da på 14,1" da?

 

Sitter vanligvis på en 21" med 1600x1200, da er vell skriften akurat passe når man sitter normal avstand. Men som det står i Barbaras skjerm test, alle har forskjelig smak.

Lenke til kommentar

MrNielsen: Joda, er fornøyd med kjøpet. Betalte jo kun 12080 spenn for maskina. Ikke hatt noen problemer så langt. Batteriet som var med som standard varer i 2 timer, omtrent. Jeg kjører konstant med trådløst nett, og det drar ned batteritiden. Har forresten testet maskinen velidig lite uten å ha den koblet til strømnettet. Nei, har ikke kjøpt meg ekstra batteri enda. Men vurderer det til jeg skal begynne å dra med maskinen rundt om. Noen som har url til hvor på Dell sin side jeg finner slikt batteri til media bay'n?

Lenke til kommentar
Ja du beviser min tanke med det regnestykket. Hvordan synes du selv 1400x1050 er på den 14,1" skjermen din?

 

Har sett en 15" med denne oppløsningen, og syns fonter i størelse 10 var utrolig små. Så hvor mye mindre blir de da på 14,1" da?

Jeg synes det fungerer uproblematisk, surfer nettet med mozilla så om jeg skal sitte langt unna kan jeg forstørre fontene med et tastetrykk (IE kan ikke dette da den begrenser seg til tekst der fontstørrelsen ikke er begrenset med stylesheets).

 

Jeg synes det fungerer helt perfekt, man sitter gjerne mye nærmere med en laptop så størrelsen er ikke et stort problem. Jeg klarer ikke å sette windows på 120 DPI for da får ting "ikke standard" størrelse og alt ser bare helt hemma ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...