DeadlyPerfection Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hei, jeg har et script hvor det hentes resultater fra en database og viser dem i "innboksen". <fieldset id="inboxfield"> <legend>Inbox</legend> <div id="inboxdiv"> <?php include_once 'func/getmail.php';?> </div> </fieldset><br /> getmail.php inneholder følgende <?php $username = $_SESSION['username']; include 'includes/config.php'; include 'includes/opendb.php'; $result = mysql_query("SELECT * FROM mail WHERE `to`='$username' AND `read`='0'"); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo $row['from'] . " " . $row['to'] . " " . $row['sent'] . $row['subject'] . " " . $row['message']; echo "<br />"; } ?> Problemet med koden er at, når jeg trykker på min "check for new mail" knapp på forsiden for å refreshe inboxdiv så filtrerer den kode virker det som. Ved page refresh funker selvsagt include(_once) / require(_once) slik som den skal, men når jeg trykker så virker det som om den ikke kjører koden i getmail.php, jeg kan avkrefte dette ved å plassere en echo "lol"; inni, dette blir echoet slik det skal og jeg kan refreshe dette. Men SQL spørringen forsvinner i løse lufta. Gi beskjed dersom mer kildekode er nødvendig. Endret 27. januar 2011 av DeadlyPerfection Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Kunne vi sett jQuery koden din også? Lenke til kommentar
DeadlyPerfection Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Her er alt som er relatert til inboxdiv i mail.js: $(function(){ // $(document).ready shorthand $('#inboxdiv').hide().fadeIn(1000); $(".checkmailbutton").click(function() { $('#inboxdiv').hide().load('func/getmail.php').fadeIn(1000); }); return false; }); Lenke til kommentar
DeadlyPerfection Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Sliter enda med problemet. =/ Edit Nå funker det! Problemet var at jeg måtte bruke GET og sette inn en session_start(); i min getmail.php. Endret 27. januar 2011 av DeadlyPerfection Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå