kjetil2002 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 SiSoft Sandra forteller meg at jeg har en power/aux temperatur på 55 grader celcius og jeg dermed må slå av pc'en med en eneste gang CPU temp er 31 grader og NB er 29 grader. Er det noe galt? Syntes dere det er for høye temperaturer? Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 CPU og NB er hvertfall ikke noe høye temperaturer Men power/aux temp. har jeg aldri får hørt om, hva er det?? Lenke til kommentar
flein Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Tipper det er tenmpen på STRØMFOSKYNINGEN... :smile: trukke det er no farlig !!!CaNaBiS!!! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Trur kanskje Sandra mikser litt med kva som er kva av sensorene. 51 grader for strømforsyninga er litt heftig men er nok ikkje farlig, men det er berre til å kjenne på lufta som kommer ut av vifta. Ligger denne på 50 grader er det rett. Ellers er det sansyligvis bytte mellom cpu og aux sensoren som gjer den høge verdien på aux og den lave verdien på cpu. Og sjekk ved kjøring av Sandra BurnIn eller spilling, kva temp aukar mest, den som gjer det er cpu-tempen. mvh JanEirik Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Trur kanskje Sandra mikser litt med kva som er kva av sensorene. 51 grader for strømforsyninga er litt heftig men er nok ikkje farlig, men det er berre til å kjenne på lufta som kommer ut av vifta. Ligger denne på 50 grader er det rett. Ellers er det sansyligvis bytte mellom cpu og aux sensoren som gjer den høge verdien på aux og den lave verdien på cpu. Og sjekk ved kjøring av Sandra BurnIn eller spilling, kva temp aukar mest, den som gjer det er cpu-tempen. mvh JanEirik Jeg benytter vannkjøling så jeg tror nok at CPU ikke er så altfor varm. I bios står den med ca. 30 grader celcius. Men jeg lurer litt på hvorfor jeg får opp rpm på cpu-viften i Sandra. Den er jo ikke koblet til Det må vel være rpm til viften på NB? edit: Viften kjører jo på rundt 6000 rpm. Mulig at jeg må søke etter et annet program for å måle temperaturer? Hva kan dere anbefale? Når vi først snakker om temperatur. Finnes det noen minnebrikker som har innebyggede sensorer for temperatur? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ok. vannkjøling var ikkje med i berekninga. men forsatt kan det vere sandra som tuller litt. Ei vifte på 6000rpm høres i beste fall ut som ein liten støvsuger. i værste tilfelle ein jumbojet (deltavifte 80x80 56db?) så om det er ei vifte som går på 6k rpm så skal det vere lett å finne den, viss det ikkje står noko på den kontakten kva det vere ei kortsluttning mellom pinnene og det blir rapportert som 6k rpm Viss du samanliknar temp i bios og i sandra så skal det forklare alle verdiene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå