Gå til innhold

Brenner dere boss på bålet?

Skyax

Brenne eller ikke brenne?  

23 stemmer

1. 1. Brenner søppel på bålet eller ikke?

• Brenner det meste på bålet
    • Brenner ikke noe på bålet (Tar med hjem/finner bossdunk)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar ofte å hiver på litt plastikk jeg altså.

Realturmat sin plastikk er alltid fæl og stor, så kaster den på bålet istedenfor å dra den med meg hjem.

Men alt skal jo tross alt brennes? Greit det finnes renseanlegg, men litt plastikk fra noen som driver med friluftsliv skader vel ingen? - Slik jeg ser på det.

Lenke til kommentar

Brenner papir, pappesker, osv.

De på den lokale miljøstasjon ( SHMIL ) blir potte sure hvis en kommer flere ganger i løpet av dagen med rask.

Har en stasjonsvogn der jeg tidvis må kjøre flere turer for å få levert alt, som kan være alt fra tomme malingsbøtter, glass, jernvare, og papir.

Sure blir de, ved flere leveringer pr. dag, så det er nesten like greit å hive det i fjorden.

De har åpent 3 dager i uka, men liker best å drikke kaffe og tygge drops.

De liker ikke å betjene vekta når en kjører inn og ut av stasjonen, og det gir det inntrykk av også verbalt.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg mener at det ikke skal være noe problem med å brenne boss på bålet, og dette gjør jeg selv. Men som allerede sagt her i tråden, så blir det en helt annen sak hvis det er snakk om brenning av gummi, plast og andre sterke forurensende stoffer. Jeg kan ikke fordra folk som bare brenner alt mulig uten å tenke på konsekvensene av det, bare fordi de er så late at de ikke gidder å bli kvitt bosset på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bestefar brenner ofte boss på bålet, og personlig blir jeg kvalm innvendig av å se en svart sky bre seg over den vakre blå himmelen vi har i Bergen. Synes folk bør lavere å spy elendige stoffer ut i naturen.

Enig, vi bør tenke på miljøet.

Bedre å kaste bosset i den sorte dunken der det blir hentet inn til sentralt anlegg, lastes på trailer og kjøres til forbrenningsovner i Sverige.

Heia Norge :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...