Gå til innhold

Beste minste kamera?

Anbefalte innlegg

et par spørsmål om DiMAGE Xt:

jeg ser at det står 92timer batteritid i capturemode uten LCD... men jeg ser også at det er kommentert på www.imaging-resource.com at den optiske søkeren er unøyaktig...

kan noen som eier kameraet gi meg en forklaring på akkurat hvor unøyaktig den er? er den ubrukelig, eller er det bare at du ikke ser den ytterste kanten av bildet i søkeren? dette kan man jo venne seg til i såfall... (jeg mener hvis den ikke er ubrukelig)

finnes det flere effekter enn svarthvitt og sepia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke med dimage'n, med med exilim så vises ikke hele bildet i den optiske søkeren. Du ser ikke den ytterste kanten av bildet. Ikke noe stort problem... Jeg vet ikke om det er det samme med dimage'en da... :shrug:

Ellers, så er ikke dimage'n det eneste digitalkameraet med sepia og svart-hvitt.. :roll:

Lenke til kommentar
Ellers, så er ikke dimage'n det eneste digitalkameraet med sepia og svart-hvitt.. :roll:

veit det, men jeg syns det er kult å ha, og jeg liker stortsett alt med DiMAGE Xt, untatt den hersens lugger-lag'en!

Men jeg ser jo at Optio S f.eks. har 8 forskjellige fargefilter.. så der slår den jo Xt..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge inn en sluttkommentar på min avgjørelse.

Det ble til slutt Pentax optio S, og ikke Casio slik jeg tenkte tidligere.

Hvorfor er litt tilfeldig, men TV-utgang og diktafon funksjon, samt størrelse har litt og si.

Skjermen på Pentax er mere enn bra nok for meg :-) (noe som var det som trakk Casio opp)

Så da var det lykkerus i helgen, etter og ha fått mitt Pentax Optio S med 128Mb TwinMos SD kort lørdag :-)

4700,- med frakt. var noe mere enn jeg ønsket. Men slik blir det alltid.

Ihvertfall utrolig fornøyd så langt.............

takk for hjelpen til dere alle.

--

Jan Erik

Lenke til kommentar

Jeg sammenliknet bilder som er tatt med optio s og xt og synes bildene til xt er mye skarpere enn optio s.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/XT/F...S/XTDBAWBP1.HTM

http://www.imaging-resource.com/PRODS/OPTS...RES/OSDBAWB.HTM

Jeg var på nære nippen til å kjøpe xt, men så fant jeg ut at ixus 400 var like billig pga at minnebrikken er så billig. Stod å testet begge (xt og ixus) i butikken, og synes at ixus var raskere til å fokusere og ta bilder med.

Får kamera i morgen! HURRA HURRA HURRA :D

Betalte ca 4900 med 256mb på telebutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...