Hveding Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei. Jeg undrer om dette er nok trening før å få økt styrke og musklemasse. Husker ikke programmet helt, så blir helt sikkert i feil rekkefølge. Squat 5x5 benkpress 5x5 roing 5x10 nedtrekk 5x10 2-3 øvelser på biceps 2 øvelser på skuldre 2 øvelser på triceps. 5x10 på skuldre, biceps og triceps. Ordnet dette programmet i går, så husker ikke NOEN av skulder, bicps og triceps øvelsene.. Husker bare hvordan man utfører de men ikke nanv.. Er dette før dårlig program, eller holder dette ? Ha bør jeg legge til ? Markløft kanskje ? Mvh Patrick. Lenke til kommentar
awezum Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 spørs hvordan du vil bygge, og hva du vil bygge. Når jeg trener, så trener jeg sjeldent mer enn 2 muskler pr økt og da har jeg 2-3 øvelser pr muskel. For maksimal stykretrening ville jeg gått for 4x4 eller 6x4, og for mer volumtrening ville jeg gått for 10-12x3. Men ellers ser dette ganske så greit ut. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 økt styrke og musklemasse. Lenke til kommentar
awezum Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Da ville jeg gått for 8-10x3 Jeg kan ta å finne en fin side til deg hvor de legger ut forskjellige øvelser til hver av musklene i hele kroppen Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Blir for kort/lite vil jeg si... 5x5 eller noe slikt. Lenke til kommentar
awezum Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan da? Skal man ha maksimal styrketrening, så blir det 4-6x4. Volum/maksimal så blir det 8-12x3. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 8-12 sett ? xD blir litt vel mye, og bare 3 reps... Tror du mener 3x8-12 ? Lenke til kommentar
awezum Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du som surrer nå, men det blir 8-12 reps x 3 sett Lenke til kommentar
awezum Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det blir ikke 5 sett, men repsa tar du etter som du orker, om det blir 8,9,10,11 eller 12. Du skal i hvert fall ligge i mellom der et sted. Jeg har selv trent aktivt i 2 år nå og det er slik jeg gjorde det, men man blir fort lei, fordi man har større utbytte av maksimal muskeltrening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Forholdet mellom styrke og muskelmasse er et kompromiss. Du kan trene styrke men vil da ikke få mye volum. Ikke misforstå, ved enhver type styrketrening vil man øke i volum også under den forutsetingen at man trener med progresjon og rett kosthold. Men det er er rett som skrevet ovenfor at få repetisjoner gir økt styrke og flere repetisjoner gir økt volum kontra styrke. Det programmet du har satt opp er litt mye faktisk. Les mer her om 5x5... StrongLifts 5x5 Workout A Squat 5x5 Bench Press 5x5 Barbell Rows 5x5 StrongLifts 5x5 Workout B Squat 5x5 Overhead Press 5x5 Deadlift 1x5 Om du trener slik jeg har satt inn i sitatet så vil du trene hele kroppen og du vil faktisk ikke ha behoc for å trene armene eller andre mindre muskler i tillegg. Dette er på grunn av at man involverer armene og andre små muskelgrupper i stor grad ved de øvelsene som er satt opp. Jeg har selv trent etter det programmet og har meget positive erfaringer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå