Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

i7-2600k BSOD ved 3-4 CPU kjerner (win7 64bit)

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått et merkelig problem med min nybygde pc.

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Samsung DVD±RW burner, SH-S223C

Silver Power SP-SS750M 750W PSU

Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB (til OS)

ASUS P8P67, Socket-1155

ASUS Radeon 5770 (fra gammel pc)

Bestilte delene over og satte sammen pcen for en uke siden, installerte Win7 64bit professional, og alt fungerte fint 1 uke. Pcen har ikke vært overklokket, stock CPU cooler brukes. Har 5 kabinettvifter, og normale temperaturer.

For noen dager siden, midt i et spill, gikk sjermen i BSOD. Forsøkte å reboote pc, men fikk ny BSOD med feilmelding i "CLASSPNP.SYS". Forsøkte sikker modus, reperasjons modus, reinstall av windows fra DVD, men alt feiler under oppstarten der det står "Windows starter"..

Gikk systematisk til verks, gjorde en utvidet test av minnet med Windows Memory Diagnostics, uten feil. Installerte siste BIOS firmware, uten endring i resultat. Gjorde en clear av CMOS/Bios verdier, uten endring. Testet grafikkortet på en annen pc, uten å finne noe galt. Forsøkte å koble bort alle harddisker og koblet til en helt ny en, forsøkte en reinstall av Windows igjen, samme resultat, stopper under "windows starter". Satte tilbake SSD disken etter dette.

Så kom jeg til å huske et tilsvarende problem jeg hadde på noen HP servere og Win2k3 servere jeg installerte ifjor, jeg måtte slå av multi-core i Bios, så kun 1-2 kjerner kjørte, for å slå dem på når SP1 og SP2 var installert.

Forsøkte dette, og pcen starter opp når jeg bruker maks 2 CPU kjerner, slår jeg på 3 eller 4 kræsjer den som før.

Er det noen som har noen tips om hva som kan være galt her??

Endret av bjoors
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjenare tjenare ^^

Det låtter som at det kan vara lit fel med din PSU,det minsta strømfel og vipps så kan allt skje !! jag har haft en liknade fel før et par år sedan !! min PSU tok 4 HD av mig, tills jag fant ut at det var PSU`n som var problemet !!

Men prova att senda in PSU`n og få det testa av Komplett.no elr vart du kjøpte den !!

Hoppas du kan læsa vad jag skriver, jag e svensk så jag skriver lit svorsk :-p

Hoppas deta kan hjælpa deg !!

MVh // Odorox84

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...