tiboine Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Leser her at det er mange som sliter med spam ja. Jeg har brukt samme mail i ca 2 år nå. kanskje fått 10-20 spam mail til sammen:) Fikk faktisk en spam i forrige uke.. Men, brukte online før. Den er stappfull av spam. kommer sikkert 300 i uka eller.no. Die spam die! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hmm.. virker jo som mine 2-5 spam-mail hver dag er lite i forhold til mange av dere. Anyways, er jeg nødt til å godta at dette skjer? Er det 100 % sikkert at hvis jeg trykker på Please Click Here (for å bli fjernet fra listen deres) så vil de bare sende mer spam? Hva hvis jeg ikke trykker på denne linken - de fortsetter vel bare uansett?Det er jo en kjent sak at at dette med Please Click Here er for å verifisere at adressen faktisk er i bruk. Jeg vil i hvert fall ikke prøve En eller annen kilde har fått e-mail-adressen min og det er denne som gir meg 95 % av spam-mailen. Kunne jeg fått stoppet denne, så hadde alt vært fintHar du kjøpt varer eller tjenester på nett i det siste med f. eks Visa? Jeg kjøpte noe på nett der betalingen gikk via GloBill. Kort tid etterpå fikk jeg alt fra 2 til 10 spammer per dag (det er peanuts i forhold til hva mange andre får, men likevel irriterende som pokker). Jeg var aldri plaget med spam før dette... Lenke til kommentar
connect Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jaja... Når først spammerene har fått mailadressa di, er det bare et tidsspørsmål før mailboksen flyter over av disse stygge stinkende-... #%#%¤ spamene... Da tar det ikke lang tid før den kommer på en av disse cd'ne med mail adresser som noen tjener store penger på å selge(Die bastard! dieeeeee!)... Menmen, det beste får å ungå mail er å aldri oppgi adressa di i en hjemmeside, under registrering av noe som helst, og bare oppgi adresen din til personer du virkelig kjenner... Og vær forsiktig med kjedemail... Kjeft på alle som videresender kjedemailer til deg, for mailadressen kan følge kjeden (fx. der det står få så så mange navn og send hit;) ) Og så setter du opp et eget domene, eller bruker en mail-tjeneste med få brukere... Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Ja. Spam er noe drit. Er glad vi har egen privat mail server, kjører MS Exchange, med NAV for Exchange. Den har ordentlig spam filter og virus vasker. La til vanlige subject ines + noen adresser og vips så var prob borte. Deilig med egen mail server som man får lov til å konfigurere!!!!!! 8) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hvordan klarer dere å få så mange spam-mail? Hotmail-kontoen min (som jeg bruker til diverse registreringer) får jo ikke over 100 i uka en gang! Enkelt, ha en enkel adresse liggende ute på weben i endel år så får du fort "litt" spam. Jeg har aldri merket at adresser som jeg bruker og registrere meg med på div sider gir meg spam. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 jeg slår alle hernesten 700 spam mails på 14 dager jeg unskribe meg på alle mailene og nå får jeg 1 til dagen noe som er greit det. Mistenker at en kompis gjorde det. Han skal få igjen hvis det var han Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Har du kjøpt varer eller tjenester på nett i det siste med f. eks Visa? Nei, jeg har ikke gjort noe uvanlig i det siste.. Eneste grunnen jeg kommer på må være at e-mail-adressen min ligger ute på et par websider (som igjen er registrert i søkemotorer osv.) PS. Jeg har forøvrig ikke fått én eneste spam-mail i dag! Kanskje de har gitt opp? Neee.. :| Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Bruk et spamfilter / "rule" i epostleseren din som tar all epost som inneholder You have received this notice by request or may have recently become a member of one of our network websites or simply signed up for this service. If you no longer wish to remain with this service, Please Click Here. og smeller det rett ut i spambøtta. Masse folk anbefaler at du installerer programvare for spam filtre. Hvis du gjør dette, må du være klar over at disse filtrene stopper MER enn bare spam. Alle som har registrert domene hos f.eks. namezero får medfølgende 10 MB pop3 epostkonto med *@dittdomenenavn som hostes hos mailix.net. Dette vil si at veldig mange personer bruker mailix.net. Tydeligvis også noen som spammer. For mailix.net er listet på spam-filterene, og hvis du installerer et slikt, vil det stoppe epost fra meg. Når det gjelder 'hvor får de disse adressene fra', er det vel noen hovedkilder verd å nevne: + gratistjenester (som dette forumet) selger eller 'leier ut' epost adresser + mindre seriøse betalingstjenester gjør det samme + nettroboter plukker opp epostadresser fra fra google og hvite/gule sider + maskiner spyr ut adresser som er sannsynlige, sånn som '[email protected]' Det jeg har sett er at jeg får mest spam (ser bort fra hotmail som en gang på nittitallet hadde offentlige medlemslister) på contact@mittdomene og sales@mittdomene. Den siste er ren gjetting / brute force, men den første adressen står oppført ett sted, og ett sted alene; i WHOIS listinga for mitt domene. .tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå