Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hva er MYE fravær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er syk skal du hvertfall ha legeerklering, med begravelse trenger du vel kanskje et bevis på at du var i en begravelse. Samme hvis flyet ditt ikke går

Trenger man legeerklering a? Trodde det holdt med å skrive en melding til læreren fra de hjemme. Vi har gitt beskjed angående det flyet også.

Lenke til kommentar

15 dager er veldig mye, men det ville vært verre om du hadde mange timer. Nå ville jeg ikke vært noe mer borte i år, med mindre du er veldig syk. Neste år burde du prøve å ligge på maks 5 dager.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Feil, det betyr ganske mye.

Vi ser alltid på fraværet til personer vi annsetter. Er det 2 eller flere som har omtrent samme karakterer annsetter vi de med minst fravær.

Hvis dere ser på fraværet som søkerne hadde på ungdomsskolen, så går jeg ut fra at det er søkere som verken har fullført videregående utdanning eller har betydelig arbeidserfaring. Jeg har enda ikke vist vitnemålet som jeg fikk da jeg fullførte ungdomsskolen, og jeg regner ikke med å måtte gjøre det heller. Når jeg etter hvert fullfører graden min, så vil nok også vitnemålet fra videregående være temmelig uinteressant.

Lenke til kommentar

15 dager er veldig mye, men det ville vært verre om du hadde mange timer. Nå ville jeg ikke vært noe mer borte i år, med mindre du er veldig syk. Neste år burde du prøve å ligge på maks 5 dager.

Om det ikke var for den reisen pluss med at jeg fikk fjernet 14 dager med gyldigfravær i vitnemålet, hadde jeg garantert fått 0 dager og 0 timer fravær.

Jeg er sikker på om jeg kan oppnå 0 dager og 0 timer fravær i 10. klasse.

om jeg får totalt 4 dager gyldig fravær i vitnemålet i hele ungdomskolen, er det bra da`?

Lenke til kommentar

Er vel ikke bra, men ikke veldig farlig heller.

Lærerne må jo skjønne at det oppstår problemer og at man blir syk. Man kan liksom ikke få dårligere utdanning pga det. Jeg får uansett ikke gjort noe på skolen når jeg syk, du kan også få smittet andre elever også.

Lenke til kommentar

Sniker meg inn med et spørsmål, hvordan blir det mtp Videregående opplæring og søking på høyskole / unviersitet? Har mye fravær som er begrunnet med legeattest på en kronisk sykdom som gjør at jeg har litt fravær. Fokuserer høyskoler / universitet meget mye på dette?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke skulker med vilje så har du ingenting å være redd for. Uhell kan skje.

Bare pass på å ikke få for mye fravær på videregående. Å ikke kunne få karakter i et fag pga. mye fravær er kjipt.

Neida, jeg tar alltid dem igjen i alle ulike fag. Jeg er litt overraska at jeg fikk 4,7 i snitt med 15 dager gyldig fravær. jeg gikk glipp av muntlig prøve/eksamen som de kaller det og en del andre prøver.

Lenke til kommentar

Er vel ikke bra, men ikke veldig farlig heller.

Lærerne må jo skjønne at det oppstår problemer og at man blir syk. Man kan liksom ikke få dårligere utdanning pga det. Jeg får uansett ikke gjort noe på skolen når jeg syk, du kan også få smittet andre elever også.

En fyr sa til med (fra utdanningskontor eller noe) at det var bedre å være på skolen og spy, enn å ha fravær.

Lenke til kommentar

Sniker meg inn med et spørsmål, hvordan blir det mtp Videregående opplæring og søking på høyskole / unviersitet? Har mye fravær som er begrunnet med legeattest på en kronisk sykdom som gjør at jeg har litt fravær. Fokuserer høyskoler / universitet meget mye på dette?

Nei universiteter og høyskoler ser kun på karakterer.

Men endel arbeidsgivere ser og på vitnemålet fra videregående, og da er de stort sett kun interessert i å se på fravær og orden/oppførsel.

Når jeg etter hvert fullfører graden min, så vil nok også vitnemålet fra videregående være temmelig uinteressant.

Det er uinteressant i forhold til karakterer, men det viser noe som ikke vitnemålet fra universiteter og høyskoler gjør.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Kan du definere litt fravær?

Dersom du har en sykdom som gjør at du har fravær 25% av timene i et fag så vil du få advarsel om manglende grunnlag for karakter i faget. Legeattest hjelper ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...