TheRocky Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Jeg har 15 dager fravær i dette halvåret. Jeg har kun vært syk 2 ganger. Men jeg har vært på ferie og vi skulle egentlig være der i 1 uke, men flyet satt fast og ble forsinket i en enda uke til. Og jeg er syk, så idag blir den 16 dagen jeg er borte. Jeg går i 9. Er dette noe som kommer til å trekke meg ned? Kommer jeg ikke inn på noen skoler =(? Jeg har 4,7 i snitt Jeg har aldri skulka, har hat alltid med melding. Vil dette gå bra? Endret 24. januar 2011 av Halmats Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Betyr dette at du i inneværende år har klart å ha 16 fraværsdager (idag inkludert)? Da er det ikke mange dager du har møtt opp. Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 - men du har jo et helt år til å rette det opp på Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Så vidt jeg vet så har ikke fravær/anmerkninger/karakterer i niende en shit å si, så sånnsett så er det bare å kose seg Men mtp at du har gått glipp av ca. 1/4 av skoledagene så vil jeg si at du har MYE fravær. Endret 24. januar 2011 av N1ko Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Det stemmer perb ja. Hva skal jeg gjøre da. Det er ikke mitt feil at jeg blir syk og flyet blir forsinka. Jeg hadde 0 dager og 0 timer fravær i 8. Hadde egentlig 14 dager fravær der, men alle fikk fjernet 14 dager av fraværet sitt. Er det 10 som teller ? Er det ikke slik at du setter sammen fravær dagene dine fra 8 til 10 klasse? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Fraværet ditt har ikke noe å si for om du kommer inn på skole etter tiende klasse. Jeg ville vært mer bekymra for om jeg hadde fått med meg det jeg skulle av pensum, og sørga for å gjøre en innsats på det området (haha, det hadde jeg helt sikkert ikke, hvis jeg kjenner meg selv rett, men det er det som er lurt!) Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 må spørre bare. Så jeg kan gå på akademiskolen og skaffe meg bre yrke ? Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) må spørre bare. Så jeg kan gå på akademiskolen og skaffe meg bra yrke pga fra-værs dagene ? Endret 24. januar 2011 av Halmats Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ikke på grunn av de dagene du var borte, men heller til tross for det. Karakterer er alt som teller når man søker videregående (og høyere) utdanning. Fraværet ditt betyr absolutt ingenting i seg selv, og ingen andre enn du selv og eventuelt foreldrene dine bryr seg om hvordan du gjør det i 9. klasse. Det er likevel greit å ha i bakhodet at du legger et grunnlag for videre utdanning, både når det gjelder kunnskap og studieteknikk, og dårlige vaner er som kjent ganske vonde å vende. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Tror ikke det vil ha så stor betydning, men man kan vel si - "Ikke la det bli en vane". Skulle du ende opp med å søke for eksempel læreplass i fremtiden, så vil fravære ha en stor betydning. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ikke på grunn av de dagene du var borte, men heller til tross for det. Karakterer er alt som teller når man søker videregående (og høyere) utdanning. Fraværet ditt betyr absolutt ingenting i seg selv, og ingen andre enn du selv og eventuelt foreldrene dine bryr seg om hvordan du gjør det i 9. klasse. Det er likevel greit å ha i bakhodet at du legger et grunnlag for videre utdanning, både når det gjelder kunnskap og studieteknikk, og dårlige vaner er som kjent ganske vonde å vende. Feil, det betyr ganske mye. Vi ser alltid på fraværet til personer vi annsetter. Er det 2 eller flere som har omtrent samme karakterer annsetter vi de med minst fravær. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ikke på grunn av de dagene du var borte, men heller til tross for det. Karakterer er alt som teller når man søker videregående (og høyere) utdanning. Fraværet ditt betyr absolutt ingenting i seg selv, og ingen andre enn du selv og eventuelt foreldrene dine bryr seg om hvordan du gjør det i 9. klasse. Det er likevel greit å ha i bakhodet at du legger et grunnlag for videre utdanning, både når det gjelder kunnskap og studieteknikk, og dårlige vaner er som kjent ganske vonde å vende. Feil, det betyr ganske mye. Vi ser alltid på fraværet til personer vi annsetter. Er det 2 eller flere som har omtrent samme karakterer annsetter vi de med minst fravær. Hvordan bedrift jobber du i? Fraværet i 9. klasse bør strengt tatt ikke ha en dritt å si. Men når det kommer til fra fravær fra 10. klasse og videregående er jeg enig, og det gjør nok de fleste bedrifter. Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Ikke på grunn av de dagene du var borte, men heller til tross for det. Karakterer er alt som teller når man søker videregående (og høyere) utdanning. Fraværet ditt betyr absolutt ingenting i seg selv, og ingen andre enn du selv og eventuelt foreldrene dine bryr seg om hvordan du gjør det i 9. klasse. Det er likevel greit å ha i bakhodet at du legger et grunnlag for videre utdanning, både når det gjelder kunnskap og studieteknikk, og dårlige vaner er som kjent ganske vonde å vende. Feil, det betyr ganske mye. Vi ser alltid på fraværet til personer vi annsetter. Er det 2 eller flere som har omtrent samme karakterer annsetter vi de med minst fravær. Teller det med fraværet til ungdomskolen eller kun fraværet til vifregående skole? jeg har 16 fraværsdager og om vi sier at jeg går til skolen vær dag heretter og får fjernet 14 dager med gyldig fravær av vitnemålet har jeg 2 fravær igjen. Er 2 fravær dager ok? Eller er det mye Lenke til kommentar
TheRocky Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Tror ikke det vil ha så stor betydning, men man kan vel si - "Ikke la det bli en vane". Skulle du ende opp med å søke for eksempel læreplass i fremtiden, så vil fravære ha en stor betydning. For å ha det klart er det ikke min feil at jeg blir syk og det er ingen vane! Hehe, ikke min feil at jeg er ikke frisk gjennom hele året + at flyet ble forsinka i 7 dager. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Holdninger har mye å si og de fleste som rekrutterer er ute etter holdningene dine. Er det noe tak i deg, har du gode verdier. Alt som er av fravær må forklares, dog hvis du har tilsvarende lite fravær heretter så kan det vise at du har jobbet med disse tingene. At dine foreldre tar deg ut av skolen i semester er heller ikke positivt og ikke noen god fraværsgrunn. At du tar opp fraværet ditt her viser jo at du har et forhold til det og ikke bare lar det skure og det er bra. Du har alle muligheter til å styre dette selv, så det er fullt og helt opp til deg. Du har greie karakterer og det er bra, sørg for å ha greie nok karakterer til å komme inn på det du har som førstevalg etter ungdomsskolen, etter det er det få (om noen) som ser på karakterene dine. Holdningene dine er viktigere enn karakterene fordi de sier hvilken person du er om du kommer til å møte opp presis og punktlig, levere varene i tide og skikkelig. Men karakterer og holdninger henger mye sammen. Ungdomsskolen er bygd opp sånn at en person med normale evner som bruker mye tid på skolen og jobber systematisk vil oppnå gode resultater. Det er bare snakk om arbeidsinnsats og studieteknikk. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det avhenger jo litt om det er gyldig fravær eller ei også. Hvis TS ikke lyver og det er gyldig, dokumenterbart fravær, så bør det ikke være ett problem. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Er ikke reglene byttet om? At det kun er 10 dager man får fjernet, og man må ha legeerklering for å få det fjernet Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Er ikke reglene byttet om? At det kun er 10 dager man får fjernet, og man må ha legeerklering for å få det fjernet Så jeg vil ikke kunne fjerne begravelsen fra mi liste? Det burde vel være gyldig? Ikke min feil personen døde, og det kommer ikke til å skje inn. Teit om evt. arbeidsgiver tror jeg var borte en dag for gøy (med egenmld), men det var begravelse. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvis du er syk skal du hvertfall ha legeerklering, med begravelse trenger du vel kanskje et bevis på at du var i en begravelse. Samme hvis flyet ditt ikke går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå