Greven22 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hallo.. Kom nettop tilbake fra en ukes ferie og faren min forteller meg at mens jeg var borte datt telefonen ut. Han hadde derfor dratt ut ADSL boksen....... Og nå skjer det samme hver gang jeg kobler meg opp til internett ( faktisk med engang jeg setter inn kabelen ) . Telefonen blir opptatt. Har ADSL fra Telenor Noen forslag til hva som kan være galt ? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hallo.. Kom nettop tilbake fra en ukes ferie og faren min forteller meg at mens jeg var borte datt telefonen ut. Han hadde derfor dratt ut ADSL boksen....... Og nå skjer det samme hver gang jeg kobler meg opp til internett ( faktisk med engang jeg setter inn kabelen ) . Telefonen blir opptatt. Har ADSL fra Telenor Noen forslag til hva som kan være galt ? Trur nok at du eller faren din bør ringe til Telenor,sikkert en feil hos de.Vi hadde skurring på telefonen når vi var tilkoblet internett,så ringte jeg til Telenor og så var det ordnet :wink: Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hva er det han har dratt ut??Bare modemet? Eller har han røsket ut alt fra splittern også??Sjekk at alle koplinger er riktig utført på splittern(litt billigere å gjøre dette sjøl,enn å få en feilretter ut fra Bravida eller Sønnico...det koster kjapt 1000 kroner hvis du har koplet feil) Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Alt er satt inn riktig nå...Han hadde nappet ut kabelen fra splitteren å fordi det er der Telefonen sitter..... Skjønner ikke hva dette kan være Lenke til kommentar
dsaw Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det er kanskje raskere å bestille ADSL fra en annen leverandør, telenor er ikke av de raskeste til å svare på telefonen, i tillegg er det ferietid. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 må ha telehor til november men så er det slutt Får prøve og ringe dem i morra da hvis ingen har noe bedre forslag ..... Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Alt er satt inn riktig nå...Han hadde nappet ut kabelen fra splitteren å fordi det er der Telefonen sitter..... Skjønner ikke hva dette kan være Sikker på at alt er koplet riktig?Analog eller isdn??Husk at linja skal inn på splitter først,så tilbake til telefon.Hvis analog,kan det IKKE være andre apparater på linja,hvis ikke denne er koplet riktig.(splitter settes opp ved 1. stikk,og koples igjennom splitter der..og så videre ut til resten av kontaktene) Lenke til kommentar
hans A Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Prøv å koble ut splitteren. Trekk ut alle tre kablene å la den være utkoblet noen minutter. Så kobler du den til igjen. Da er du sikker på at du får resettet splitteren. Det bruker å fungere for mange! Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Alt står sånn som det sto når jeg dro.....og da funka det Det med splitteren funket eller ikke o m g Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Da er du sikker på at du får resettet splitteren. Resette splitteren? En splitter er en helt passiv filterkrets. Ikke mye logisk å snakke om reset av passive komponenter. Reset av modem er noe helt annet. Lenke til kommentar
geggi2 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det kan være at det er noe galt med kabelen fra splitter til modem. Prøv å bytte ut kabelen med en annen. Hvis du kjenner noen som har samme samme levrandør som deg så lån modemet og kabelen fra splitter til modem å se om det virker hos deg. Når du har prøvd dette og hvis ting ikke virker etter dette så kan du ringe etter support. Geir Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Ringte support de fant ikke noe feil Da må det være i enten modemet eller splitteren feilen ligger.. for jeg har prøvd med andre kabler Får låne et modem av en kamerat og se om det funker.... Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 okay har prøvd et annet modem .. samme problemmet.. Ser at med engang jeg setter tlf kontakten fra veggen i splitteren blir det opptatt ! ( har prøvd forskjellige kabler ) så feilen må ligge i splitteren .. noen som vet hvor man får kjøpt slik ? Eller får man det av Telenor.. ? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 vist telenor har gitt deg en defekt splitter så får du helt sikkert en ny. Men har du flere telefoner koblet på? Sto ett eller anna i bruksanvisninga om flere telefoner men husker ikke helt hva. Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 den kom ikke defekt da ... Har ingen telefoner koblet på .. har ledning fra hovedlinja og plugger inn en ledning i splitteren fra den ( ingenting i splitteren) pluss en tlf og da blir den opptatt, trenger ikke ringe opp engang Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 kan være feil på telefonen?Har det vært tordenvær?? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Nei og jeg kobler ikke i telefonen en gang ... Setter bare tp i fra tlf uttaket inn i splitteren så er det opptatt (har to uttak) Og telenor har gjort linje test så det er ikke noe galt med linja Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Høres ut som om splittern din har røket.Ring 05000(telenor) og meld feil.Si at splittern er røket. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Telenor sin Kundeservice er så utrolig dårlig, det er til å bli kvalm av, de gir feil informasjon, og de får så UTROLIG mange klager... helt sykt.. jeg er glad for NextGenTel jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå