Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] tror jeg blir lurt av dama angående graviditetstesten,,HJELP

fredd5050

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skal IKKE bruke to kondomer utenpå hverandre.

Så lenge man unngår skarpe saker i nærheten av kondomen, passer på at den ikke er utgått, at den ikke har ligget i en lommebok/lomme i ukesvis, og at jenta er våt nok, så er det så sikkert som det kan bli.

Og så skal man selvsagt sørge for å bruke en kondom som verken er for stor eller for liten, og å stoppe jukkinga når man har kommet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis mora og faren ikke er sammen, kan da mora adoptere bort barnet uten farens godkjenning? Hvis det er mulig, får da faren første retten på å adoptere, og hvis han gjør det, slipper mora og betale barne bidrag?

Syntes de mannlige p pillene det har vært snakk om opp gjennom åra burde komme snart.

Hvis man får ai dame på tjukka og hun velger å beholde den så er det best å begynne og forberede seg litt på å bli pappa. Enda om man absolutt ikke vil ha noe med ungen når man får høre om det så er det faktisk en del folk som skifter mening etter at ungen har ploppa ut.

Lenke til kommentar

Hadde jeg blitt lurt til å bli far, er det langt fra sikkert at jeg hadde giddet involvere meg følelsesmessig eller tidsmessig. Det at jeg taper x antall kroner i måneden vil føre til at jeg må jobbe mer for å få råd til det samme som jeg hadde før. Altså taper jeg allerede tid.

Herregud, at du har samvittighet til å skrive og mene dette.. tror du hadde sett helt annerledes på det om du hadde fått en unge. Er faktisk et levende menneske med følelser, og ingen fortjener å vokse opp uten en av sine foreldre. Og om du plutseli "ombestemmer" deg og vil ha kontakt senere i livet, så har du på en måte ødelagt alt..

Så fint at hele greia kan unngås da, dersom jenta ikke ombestemmer seg og går i mot den muntlige avtalen som ble inngått før samleiet. Men dette er kanskje ikke umoralsk etter din samvittighet? Jeg tror ikke jeg kommer til å ta ditt utsagn om min samvittighet så alt for tungt dersom du selv mener dette er uproblematisk.

Forøvrig, det at ei jente kan lyve og si hun ikke vil ha barn, for så å unngå å ta angrepille/P-pille, og deretter tvinge en mann til å betale barnebidrag i 18 år, er direkte avskyelig, og det burde ikke være en lov som tillot slikt.

Men kjære vene, har dere ikke hode selv da gutter? Bruk kondom for svarte. Er dere så dumme at dere tror på enhver frøken som proklamerer prevensjonbruk uten at dere vet dette sikkert, så har dere selv satt dere i situasjonen.

Kondomer kan sprekke, selv om det ikke skjer ofte. Dersom dette skjer så skal vi altså være totalt uten rettigheter?

Kanskje jeg skal begynne å ta med meg en juridisk bindende kontrakt på one night stands som partnerene kan skrive under på. Det hadde vært kjekt.

Anbefaler heller at du tar med kondomer, tror det er "litt" sikrere enn en kontrakt.

Så klart, det var ment som en spøk. Det hadde jo vært latterlig å ta med seg noe slikt på en one night stand, samt kondom for å unngå herpes og det som verre er.

Forøvrig gleder jeg meg også noe enormt til de mannlige p-pillene er ferdigutvikla.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Hadde jeg blitt lurt til å bli far, er det langt fra sikkert at jeg hadde giddet involvere meg følelsesmessig eller tidsmessig. Det at jeg taper x antall kroner i måneden vil føre til at jeg må jobbe mer for å få råd til det samme som jeg hadde før. Altså taper jeg allerede tid.

Herregud, at du har samvittighet til å skrive og mene dette.. tror du hadde sett helt annerledes på det om du hadde fått en unge. Er faktisk et levende menneske med følelser, og ingen fortjener å vokse opp uten en av sine foreldre. Og om du plutseli "ombestemmer" deg og vil ha kontakt senere i livet, så har du på en måte ødelagt alt..

Så fint at hele greia kan unngås da, dersom jenta ikke ombestemmer seg og går i mot den muntlige avtalen som ble inngått før samleiet. Men dette er kanskje ikke umoralsk etter din samvittighet? Jeg tror ikke jeg kommer til å ta ditt utsagn om min samvittighet så alt for tungt dersom du selv mener dette er uproblematisk.

Hvem er det som har en muntlig avtale om at jenten MÅ ta abort dersom hun blir gravid? Er ingen som lager avtale om slikt før de har seg..

Lenke til kommentar

muntlig avtale? Trodde det var skriftlig jeg ;)

Forøvrig gleder jeg meg også noe enormt til de mannlige p-pillene er ferdigutvikla.

Det var dette med kjønnssykdommer igjen da...

Kondomer kan sprekke, selv om det ikke skjer ofte. Dersom dette skjer så skal vi altså være totalt uten rettigheter?

Så det du sier er at du vil ha rett til å tvangsoperere noen/noe ut av en annen persons kropp?

Hvem er det som har en muntlig avtale om at jenten MÅ ta abort dersom hun blir gravid? Er ingen som lager avtale om slikt før de har seg..

Enda dummere er det jo at det nå har gått fra å være en skriftlig til en muntlig kontrakt, det er jo ikke så ofte man har vitner ville jeg tro, slik at man kan bevise den muntlige avtalen...

Lenke til kommentar

Nei, man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å tvangsoperere noe ut av en annens kropp, derfor er egentlig det eneste alternativet at den parten som ikke ønsker å bli forelder kan fraskrive seg både foreldrerett og økonomisk ansvar.

Og jo, jeg og kjæresten min har en muntlig avtale om at dersom et uhell skjer, så skal vi ikke beholde barnet. Så klart har jeg ingen garantier for at hun holder dette, jeg må bare stole på henne. Jeg vil anse alle par som har sagt til hverandre "vi skal ikke ha barn nå, ikke før i begge er klare for det" som å ha en muntlig avtale. Så vidt jeg vet, så er muntlige avtaler like gyldige som skriftlige, men problemet er så klart hvordan man beviser at man hadde en slik avtale i en rettssal. Likevel, den parten som bryter en slik avtale (spesielt i et så seriøst tema som det å få barn eller ikke) er i min mening absolutt ikke en moralsk og/eller rettferdig person. Så om noen kommer her og sier at *jeg* er en umoralsk person fordi jeg er uenig i at *noen andre* bryter en avtale vi hadde, så lar jeg ikke akkurat det gå ut over min samvittighet.

Som sagt, skriftlig avtale var en spøk, selv om det egentlig høres ut som en fin idé :).

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Nei, man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å tvangsoperere noe ut av en annens kropp, derfor er egentlig det eneste alternativet at den parten som ikke ønsker å bli forelder kan fraskrive seg både foreldrerett og økonomisk ansvar.

Og dette er bra for barnet (og samfunnet) på hvilken måte?...

Lenke til kommentar

Dersom kvinnen er ressurssterk, vil barnet sannsynligvis vokse opp på en grei måte. Det er også sannsynlig at hun da finner en annen mann som kan fungere som en farsfigur for barnet sitt. Dersom hun ikke er ressurssterk, burde hun kanskje ikke beholde barnet, siden vi da er i en situasjon hvor kvinnen ikke har råd til barnet, og mannen ikke ønsker barnet (og kanskje heller ikke mener han har råd til det).

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Jepp, så lenge dere velger å ha sex vil det alltid finnes en liten risiko for graviditet.

Det er ingen som tvinger dere til å ha sex. Tilogmed om dere vet at dama går på p-piller er det ikke sikkert, det er ganske mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar

skrev vist litt for fort her...

jeg brukte kondom men det sprakk/raknet .. merket dette etter jeg var ferdig...

HALLO folkens! Ville bare sitere dette her, da noen kaker her syter over at vi SKAL BRUKE KONDOM.

Uansett, jeg sier det igjen. Om damen kan bestemme, så må hun da også kunne ta ansvaret. Hvorfor skal noen bestemme over et annet menneskes liv?

Kjipt for barnet, da barnet vokser opp uten den biologiske faren, og vokser opp med en hjernedød mor. Dette kunne da vært hindret, om den angrepillen bare ble tatt. Mannen gjorde sitt og brukte kondom.

Mann: Her er angrepillen, da kondomen vi brukte sprakk. Jeg er ikke klar for å bli far til et barn. Jeg har verken penger, jobb eller ferdig utdannelse. Dessuten er det så mye jeg fortsatt vil gjøre i livet mitt.

Dame: Jada, jeg skal ta angrepillen......

Noen uker senere:

Dame: Du vet den angrepillen jeg fikk av deg? Den tok jeg aldri, for jeg vil ha et barn! Jeg NEKTER å ta abort! JEG VIL HA EN UNGE OG DU SKAL OGSÅ TA VARE PÅ BARNET! Hvis ikke er du et dårlig menneske!

Yeeeah... Les den samtalen en gang til og tenk dere om. Kan dere med hånden på hjertet si at mannen er en dårlig person i denne situasjonen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har laget en stereotypisk situasjon i hode ditt og bruker den til å generalisere med Luxuslexus. Får du en unge, får du faen meg ta vare på ungen.

Det er ikke sikket den der situasjonen er stereotypisk, om det er sant det TS har skrevet. Så ikke kom her og kom her!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mann: Her er angrepillen, da kondomen vi brukte sprakk. Jeg er ikke klar for å bli far til et barn. Jeg har verken penger, jobb eller ferdig utdannelse. Dessuten er det så mye jeg fortsatt vil gjøre i livet mitt.

Dame: Jada, jeg skal ta angrepillen......

Noen uker senere:

Dame: Du vet den angrepillen jeg fikk av deg? Den tok jeg aldri, for jeg vil ha et barn! Jeg NEKTER å ta abort! JEG VIL HA EN UNGE OG DU SKAL OGSÅ TA VARE PÅ BARNET! Hvis ikke er du et dårlig menneske!

Yeeeah... Les den samtalen en gang til og tenk dere om. Kan dere med hånden på hjertet si at mannen er en dårlig person i denne situasjonen?

Hun tok angrepillen i denne aktuelle casen.... Og jo mannen er EN dårlig person i denne saken, vi har aldri påstått at han er den eneste...

Det er ikke sikket den der situasjonen er stereotypisk, om det er sant det TS har skrevet. Så ikke kom her og kom her!

Den kan da godt vært stereotypisk selv om den passer helt/halvt/ingenting med den nåværende saken...

Lenke til kommentar

Jeg ser selvfølgelig poenget fra begge sider. Men jeg syns det er veldig slitsomt å forholde seg objektiv i en slik sak når jeg selv vokste opp uten en far.

Det er DITT ansvar. Selv om dama tvinger på deg et barn og nekter å ta abort, må du innse at det er ditt barn. Det er ditt arvestoff det er snakk om. For all del, få delt foreldrerett øyeblikkelig og drit i mora, men ikke bare lat som om ungen ikke eksisterer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, nå får dere ta dere sammen og prøve å skille kortene!

jeg er sikker på at om kondomet sprekker, p-pillen failer eller om et annet uhell intreffer så ville Luxus, Pseudop og jeg inkludert tatt vare på dette barnet.

Det vi startet med å diskutere var om damen valgte å lyve, altså si: "Ja kjære, jeg har tatt pillen min". for så å drite i de pillene og bære fram et barn, DA VILLIE VI SAGT FRA OSS ANSVARET FOR DET BARNET SOM HUN HAR VALGT Å TVINGE FRAM.

Igjen, om det hadde vært et uhell og vi var forbi p-pille stadiet, da skulle jeg tatt ansvar for det barnet,

Jeg blir virkelig oppgitt når jeg leser dere damer som mener at det fortsatt er mannen som er "bad-guy" om dama lurer han til å bære fram et barn som må vokse opp med en pappa som kanskje ikke er psykisk eller økonomisk klar for et barn.

Hun kan ha halveis ødelagt to liv, men "neida selvfølgelig, det går bra, damer har jo så mange hormoner så hun kan jo ikke noe for det!"Er det muuuuuuuuuuulig å være så blind og blottet for moral???

Om jeg har sex med en jente på en fest, kondomet sprekker eller noe annet skjer, hun lover å ta pillen men gir faen i det og plutselig dukker opp: "HA-HA HER ER BARNET DITT!!!"Det hadde vært uaktuelt for meg å ødelegge livet mitt og leve på trygd resten av livet fordi en tragisk jente lurte meg til å få et barn når jeg liksom skal etablere meg, finne hybel, studere osv...

Og dere mener at om en gutt har sex så er det bare rett og rimelig om jenten velger å lure på ham et barn? Jeg sier det igjen, ER DET MUULIG??

• Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud, nå får dere ta dere sammen og prøve å skille kortene!

jeg er sikker på at om kondomet sprekker, p-pillen failer eller om et annet uhell intreffer så ville Luxus, Pseudop og jeg inkludert tatt vare på dette barnet.

Det vi startet med å diskutere var om damen valgte å lyve, altså si: "Ja kjære, jeg har tatt pillen min". for så å drite i de pillene og bære fram et barn, DA VILLIE VI SAGT FRA OSS ANSVARET FOR DET BARNET SOM HUN HAR VALGT Å TVINGE FRAM.

Igjen, om det hadde vært et uhell og vi var forbi p-pille stadiet, da skulle jeg tatt ansvar for det barnet,

Jeg blir virkelig oppgitt når jeg leser dere damer som mener at det fortsatt er mannen som er "bad-guy" om dama lurer han til å bære fram et barn som må vokse opp med en pappa som kanskje ikke er psykisk eller økonomisk klar for et barn.

Hun kan ha halveis ødelagt to liv, men "neida selvfølgelig, det går bra, damer har jo så mange hormoner så hun kan jo ikke noe for det!"Er det muuuuuuuuuuulig å være så blind og blottet for moral???

Om jeg har sex med en jente på en fest, kondomet sprekker eller noe annet skjer, hun lover å ta pillen men gir faen i det og plutselig dukker opp: "HA-HA HER ER BARNET DITT!!!"Det hadde vært uaktuelt for meg å ødelegge livet mitt og leve på trygd resten av livet fordi en tragisk jente lurte meg til å få et barn når jeg liksom skal etablere meg, finne hybel, studere osv...

Og dere mener at om en gutt har sex så er det bare rett og rimelig om jenten velger å lure på ham et barn? Jeg sier det igjen, ER DET MUULIG??

This! +1!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun kan ha halveis ødelagt to liv, men "neida selvfølgelig, det går bra, damer har jo så mange hormoner så hun kan jo ikke noe for det!"[/b]Er det muuuuuuuuuuulig å være så blind og blottet for moral???

Hvorfor i grusomme skal ditt liv bli ødelagt og du havne på trygd fordi du får barn litt tidligere enn du hadde tenkt, det lurer jeg på... Det strider mot enhver økonomisk logikk og jeg har postet ganske mange poster om økonomi i denne tråden...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...