vetle666 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ironi har aldri vært din sterke side, har det vel? Men sånn halvseriøst til TS. Jeg syntes du skal ta en prat med dette kvinnemennesket. Hvis hun sier at hun ikke er gravid, så kan du bruke overnevte argumenter: "Å, det var egentlig litt bra, for vi har en del arvelige sykdommer i familien skjønner du." Du ser raskt om hun løy da. Så må du vurdere selv hva du vil gjøre. Hvis hun velger å beholde et eventuelt barn, må du være ærlig. Si det som det er. Hun har i så fall løyet til deg, og viser at hun kanskje ikke er helt det du vil ha. Jeg syntes dog at du bør stille opp for et eventuelt barn, selv om du ikke vil ha noe å gjøre med barnets mor. Jo, men synes det er unødvendig av enkelte brukere å tulle om slikt, i et såpasset alvorlig tema. Jeg syntes faktisk det var en glimrende ide. Herregud, om han ikke ønsker noe barn med vedkommende og vedkommende i tilegg SKJULER barnet fra faren og en liten hvit løgn er det som skal til for å få henne til å få abort så bør du i mine øyne bare kjøre på.... Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Her var det mye piss fra fjortis Norge. Så klart er det din fulle rett å prøve og overtale dette kvinne menneske om å ta abort hvis du ikke føler deg klar for unger og hun er det. Den norske lov er desverre slik at det er kvinnen som har det siste ordet når det kommer til abort saker. Dette begrunnes med at det er hennes kropp. Et realtivt spesielt utsagn siden det ikke er hennes kropp som skal aborteres. Uansett det var bare en digresjon. Jeg vet bare om tre tegn på om ei jente er gravid: 1: hun slutter å få mensen 2: hun får stor rund mage etter 4-6mnd 3: hun begynner å holde på magen, gjerne stryke på den, (det er både en fysiologisk reaksjon på at tarmsystemet begynner å få dårlig plass og stryking hjelper men og er det en form for modelig "kosing" med den ufødte ungen). Du kan sende henne til legen for å ta en blodprøve og kreve at du får se det skriftlige resultatet, de piss-på-en-pinne testene er bare 70% sikre eller noe sånt. At du velger å spre rundt deg med slik useriøs galle er din sak. Men når det er snakk om relativt seriøse temaer som dette burde du holde kjeft Graviditets tester er ifølge inforamsjonen på pakkene 99% sikre. At du vet om tre tegn på at en jente er gravid regner jeg med at TS gir totalt faen i, siden det da forlengst er forsent. Til TS, snakk med kvinne mennesket, be hun ta testen på nytt. Om hun er gravid har du et problem. 1 Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kunne ikke sagt det bedre selv Ziera! Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Er det sant at man kan tvinge jenta til å ta blodprøve hos legen og få se resultatet? I så fall er det vanskelig å jukse med den måten Forøvrig, det at ei jente kan lyve og si hun ikke vil ha barn, for så å unngå å ta angrepille/P-pille, og deretter tvinge en mann til å betale barnebidrag i 18 år, er direkte avskyelig, og det burde ikke være en lov som tillot slikt. Endret 28. januar 2011 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Å få barn er en såpass alvorlig ting at de bør være nøye planlagt og det burde foreligg FULLSTENDIG enighet i at man er på det stadiet i livet hvor man kan klare å håndtere alt det ekstra som kommer med et barn. Det er greit nok, men juridisk sett er det faktisk jenta som har all makt her. Å legge fram sine argumenter og håpe på at kvinnemennesket hører på fornuft er selvsagt lov, men hvis hun nekter må man rett og slett godta det (eller få igjennom en lovendring). Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg er klar over det, derfor jeg skriver at om en jente finner på å gjennomføre noe slikt så er hun både patetisk og egoistisk ovenfor alle andre parter. (Jeg tar forbehold om at jenten var klar over sin egen graviditet før det kom til abort stadiumet selvfølgelig) Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kjip situasjon, men å si at man ikke skal ha sex hvis man ikke vil ha barn blir for dumt, bare pass på litt hvem man har sex med.. 1 Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Sant! For et latterlig utsagn! Nå er jeg 17, kan ikke jeg ha sex før jeg er 30 og er gift da eller? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kjip situasjon, men å si at man ikke skal ha sex hvis man ikke vil ha barn blir for dumt, bare pass på litt hvem man har sex med.. Hvem sa det, egentlig? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det sant at man kan tvinge jenta til å ta blodprøve hos legen og få se resultatet? I så fall er det vanskelig å jukse med den måten Forøvrig, det at ei jente kan lyve og si hun ikke vil ha barn, for så å unngå å ta angrepille/P-pille, og deretter tvinge en mann til å betale barnebidrag i 18 år, er direkte avskyelig, og det burde ikke være en lov som tillot slikt. Igjen, det er ingen som tar blodprøver for å sjekke graviditet. Hvis legen skal sjekke graviditet så bruker de den samme tisseprøven som jenta kan kjøpe på apoteket, faktisk så er testene fra billige-tester.no til 10 kr stykk akkurat de samme også, med ca 99% korrekthet. Det er med andre ord ingen blodprøver og ingen måte å "lese resultatet på" som kan taes med "hjem for bekreftelse". Lenke til kommentar
luxuslexus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 viss hun bare vil ha unge for å ha en kan hun vel heller knulle en random ute på byen hun ikke kjenner og aldrig vil treffe igjen . Bedre med noen du vet hvordan er vil jeg tenke meg, selv om man ikke kan vite om du har noen gen-bomber. Også bedre med noen som kan stille opp... Ammended: Jeg vil forøvrig si at jeg mener det er din plikt som barnefar/elsker/venn/mann/menneske å støtte henne i hennes beslutning, uansett om det går den veien du ønsker eller ikke. Jeg mener også det er din plikt å gi henne råd uten å forsøke å overtale henne når hun sier hva hun ønsker. Okei, hør her. Jeg hadde ikke stilt opp for en unge jeg ble tvunget til å ha! Damen må jo være tom for fornuftige tanker om hun tror at en person som absolutt ikke vil ha barn, men som hun nermest tvinger til å bli far etter et uhel under samleie, vil stille opp med penger og omsorg for barnet. Sikkert utrolig kjipt og kjedelig for barnet under oppveksten, men da er det moren sinn oppgave å finne en stakkars som kan være farsfigur FRIVILLIG. Du sier at du mener det er hans plikt som barnefar å støtte henne i hennes beslutning. Dette kan du virkelig ikke mene! Det er ikke bare hennes beslutning. Det er henne som til sist bestemmer, men mannen trenger ikke gi opp uten "kamp" for å si det sånn. Du kan bare kalle meg et dårlig menneske, men det er jeg overhode ikke. Noen er klar for barn i en tidlig alder, andre ikke. Om du derimot velger å få barn når ikke begge er klar og ikke har økonomi eller utdannelse slik at du kan få en jobb hvor du kan tjene masse penger, DA er du et dårlig menneske etter min mening, da dette går utover BARNET! Og dårlige mennesker fortjener ikke barn før de har lært å være zuper duper awezome og zuper znill! 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Dersom mannen ikke kan tvinge damen til å ta abort, burde ikke damen kunne tvinge mannen til å betale for et barn han ikke vil ha. Dersom damen fremdeles likevel bestemmer seg for å bære fram et barn som hun er fullt klar over at mannen ikke er interessert i å finansiere, så burde dette ligge på henne. Siden det er hun som ligger med all makten, må hun også ta alt ansvaret. With great power comes great responsibility. Å oppfostre et barn man ikke har råd til uten å tvinge en mann - som uten tvil var imot barn fra starten av (kanskje nettopp fordi han var ansvarsbevisst og så at han ikke fikk råd til dette) - til å betale, er ikke å ta mye ansvar, mener nå jeg. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Dere siste to ser visst ikke at det er sex=barn som er naturlig og ikke abort. Men ja, jeg mener at du er et dårlig menneske om du ikke stiller opp for egne barn, uansett hvor ønsket det er. Når det gjelder finansieringen så kommer ofte den felles lommeboka på banen i slike tilfeller, slik at det ikke er noe problem for mor å ta vare på barnet samt ta en utdannelse og bli et produktiv samfunnsmenneske og pluss/null-skatteyter i det lange løp. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 hadde ubeskyttet sex for ca. 3 uker siden,.. tok angrepille 2 dager etterpå... vi har snakket litt om at viss den ikke virket så må hun ta abort fra min mening.. og hun er delvis enigm men hører hun er litt i tvil for det virker som hun il ha barn.. har også sett at hun har vært innpå baby sider en del.. så også hun hadde skrevet noe om at hun bare skulle si til faren at hun tok abort men egentli ikke gjorde det... skal kjøpe inn graviditets tester til henne nå.. selv om hun egentli har tatt, som viste negativ.. men kan jo like så godt være en veninde som har gjort det for henne... jeg har ikke akkurat sett på :S når jeg gir henne neste graviditets test skal jeg være der.. og se at hun går alene inn på do.. men lurer fryktelig på om man f.eks bare kan helle vann eller ett eller annet i testen for å fake til negativ.. å lure meg... Blir det unge, krev dna sjekk. Man veit aldri, plutselig slipper du barnebidrag etc. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Dere siste to ser visst ikke at det er sex=barn som er naturlig og ikke abort. Men ja, jeg mener at du er et dårlig menneske om du ikke stiller opp for egne barn, uansett hvor ønsket det er. Når det gjelder finansieringen så kommer ofte den felles lommeboka på banen i slike tilfeller, slik at det ikke er noe problem for mor å ta vare på barnet samt ta en utdannelse og bli et produktiv samfunnsmenneske og pluss/null-skatteyter i det lange løp. Så når begge parter på forhånd er enig om at det ikke skal bli barn, men jenta etterpå ombestemmer seg og driter totalt i avtalen de inngikk tidligere, samtidig som at det ikke eksistere noen som helst slags mulighet for mannen å hindre henne i dette, så mener du fremdeles at det er mannen som er en dårlig person som ikke vil ha noe med barnet å gjøre? Om et kvinnfolk velger å fortsette et svangerskap som begge parter på forhånd ble enige om at ikke skulle en gang starte, så mener jeg at dette skal være kvinnens fulle og hele ansvar, både omsorgsmessig og økonomisk. Det var hun som brøt avtalen, ikke han. Endret 29. januar 2011 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er barnets beste som er det viktigste og når det først eksisterer så finnes ingen vei utenom. Om vedkommende burde ha fått barn i utgangspunktet er noe annet... Lenke til kommentar
luxuslexus Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er barnets beste som er det viktigste og når det først eksisterer så finnes ingen vei utenom. Om vedkommende burde ha fått barn i utgangspunktet er noe annet... Tingen er at det hovedsakelig er en vei utenom. Moren, som er den dårlige personen i dette tilfelle, IKKE faren, kan ta abort og dermed vil ikke ungen få en dårlig barndom uten far, faren kan fortsette på utdannelsen og leve livet slik han vil, og moren kan finne seg en mann hun elsker som vil ha barn frivillig! Skjønner virkelig ikke hvordan du kan mene noe annet. Og når jeg skrev at du kunne kalle meg et dårlig menneske om jeg ikke ville ta vare på et barn jeg ble lurt til å ha, så hadde jeg ikke trodd du ville si det, da ALL logikk peker mot at i dette tilfelle er det moren som er fu*ked up! Skjønner at du har barn selv, og elsker de sikkert over alt på jorden, men barna dine kom nok neppe selvom du ikke var klar og ikke ville ha barn? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 vi er bare venner,, og begg var fulle da hadde vi sex.. jeg brukte kondom men det sprakk/raknet .. merket dette etter jeg var ferdig... tror hun bare er gira på å få en unge og lyver om at hun tester negativt.. er uansett dårlig å gjøre det... hun er jo ung å går på skole osv så mener hun ikke er klar i d hele tatt.. Pass på at INGEN får vite at kondomet sprakk._ Da risikerer du å bli arrestert av interpol, og bli utlevert til USA for terrorisme. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Det er barnets beste som er det viktigste og når det først eksisterer så finnes ingen vei utenom. Om vedkommende burde ha fått barn i utgangspunktet er noe annet... Så bra at jenta da har mange sjangser til å unngå at det blir et barn da, selv uten abort. Angrepille for eksempel. Om hun med vilje og viten unngår å bruke denne når den andre parten ikke vil ha barn, så er dette hennes problem. Og kanskje barnet da, om hun er dum nok til å få det uten å ha råd til det. Vi lever i en tidsalder hvor samleie så absolutt ikke betyr at man har tenkt å bli foreldre. Om noen forsikrer deg om at de har brukt en teknologisk innretning som hindrer de i å bli gravid, og dette viser seg å ha vært en løgn, så er det for meg helt motbydelig at mannen fremdeles blir stilt økonomisk ansvarlig for resultatet. Kanskje jeg skal begynne å ta med meg en juridisk bindende kontrakt på one night stands som partnerene kan skrive under på. Det hadde vært kjekt. Endret 29. januar 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Du har så rett så rett! Om man ikke kan si seg enig i det du sier så er man rett og slett lite intelligent! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg