fredd5050 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) hadde ubeskyttet sex for ca. 3 uker siden,.. tok angrepille 2 dager etterpå... vi har snakket litt om at viss den ikke virket så må hun ta abort fra min mening.. og hun er delvis enigm men hører hun er litt i tvil for det virker som hun il ha barn.. har også sett at hun har vært innpå baby sider en del.. så også hun hadde skrevet noe om at hun bare skulle si til faren at hun tok abort men egentli ikke gjorde det... skal kjøpe inn graviditets tester til henne nå.. selv om hun egentli har tatt, som viste negativ.. men kan jo like så godt være en veninde som har gjort det for henne... jeg har ikke akkurat sett på :S når jeg gir henne neste graviditets test skal jeg være der.. og se at hun går alene inn på do.. men lurer fryktelig på om man f.eks bare kan helle vann eller ett eller annet i testen for å fake til negativ.. å lure meg... Retningslinjene sier: Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget. Innlegget er gjenopprettet. Moderator Endret 30. januar 2011 av Hårek Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 hadde ubeskyttet sex for ca. 3 uker siden,.. tok angrepille 2 dager etterpå... vi har snakket litt om at viss den ikke virket så må hun ta abort fra min mening.. og hun er delvis enigm men hører hun er litt i tvil for det virker som hun il ha barn.. har også sett at hun har vært innpå baby sider en del.. så også hun hadde skrevet noe om at hun bare skulle si til faren at hun tok abort men egentli ikke gjorde det... skal kjøpe inn graviditets tester til henne nå.. selv om hun egentli har tatt, som viste negativ.. men kan jo like så godt være en veninde som har gjort det for henne... jeg har ikke akkurat sett på :S når jeg gir henne neste graviditets test skal jeg være der.. og se at hun går alene inn på do.. men lurer fryktelig på om man f.eks bare kan helle vann eller ett eller annet i testen for å fake til negativ.. å lure meg... Jeg tror ikke dere har grunnlaget til et livslangt forhold, du må stole på henne, sier hun at hun har testet seg så må du godta det for du valgte å ha ubeskyttet sex og da er barn alltids et mulig utfall. OG skulle hun ville ha barn, og er gravid, så har du INGEN lovlige måter å tvinge henne på, og er du lur så presser du henne heller ikke, for jenter er merkelige slik, de kan finne på å insistere bare fordi du er sterk i meningen om at hun skal ta abort. sorry mac! Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 hadde ubeskyttet sex for ca. 3 uker siden,.. tok angrepille 2 dager etterpå... vi har snakket litt om at viss den ikke virket så må hun ta abort fra min mening.. og hun er delvis enigm men hører hun er litt i tvil for det virker som hun il ha barn.. har også sett at hun har vært innpå baby sider en del.. så også hun hadde skrevet noe om at hun bare skulle si til faren at hun tok abort men egentli ikke gjorde det... skal kjøpe inn graviditets tester til henne nå.. selv om hun egentli har tatt, som viste negativ.. men kan jo like så godt være en veninde som har gjort det for henne... jeg har ikke akkurat sett på :S når jeg gir henne neste graviditets test skal jeg være der.. og se at hun går alene inn på do.. men lurer fryktelig på om man f.eks bare kan helle vann eller ett eller annet i testen for å fake til negativ.. å lure meg... Jeg tror ikke dere har grunnlaget til et livslangt forhold, du må stole på henne, sier hun at hun har testet seg så må du godta det for du valgte å ha ubeskyttet sex og da er barn alltids et mulig utfall. OG skulle hun ville ha barn, og er gravid, så har du INGEN lovlige måter å tvinge henne på, og er du lur så presser du henne heller ikke, for jenter er merkelige slik, de kan finne på å insistere bare fordi du er sterk i meningen om at hun skal ta abort. sorry mac! skrev vist litt for fort her... vi er bare venner,, og begg var fulle da hadde vi sex.. jeg brukte kondom men det sprakk/raknet .. merket dette etter jeg var ferdig... tror hun bare er gira på å få en unge og lyver om at hun tester negativt.. er uansett dårlig å gjøre det... hun er jo ung å går på skole osv så mener hun ikke er klar i d hele tatt.. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) skrev vist litt for fort her... vi er bare venner,, og begg var fulle da hadde vi sex.. jeg brukte kondom men det sprakk/raknet .. merket dette etter jeg var ferdig... tror hun bare er gira på å få en unge og lyver om at hun tester negativt.. er uansett dårlig å gjøre det... hun er jo ung å går på skole osv så mener hun ikke er klar i d hele tatt.. er ikke så mye å gjøre, og at hun er ung har ikke så mye å si, 13-åringer for unger, og det er så mye støtteapparater at ungen kommer til å ha det fint uansett hvor uegnet moren er. Det er ikke noe å gjøre enten er hun gravid og hvis hun vil ha barn blir du far ila året høyst sannsynlig, ellers er hun det ikke og du kan sove trygt en stund til. Lyver hun så er det dårlig gjort av henne, men det forandrer ingenting. Ta en konjakk gslapp av, og håp, for er ingenting du kan gjøre for å påvirke situasjonen, vel innenfor loven, og moraliteten hvertfall. så hva er det egentlig du ser etter?? trøst? forslag til hvordan du kan ta henne i en løyn? avhørsteknikker? man kan få hjelp til mye her inne men synske er det ingen av oss som er. Endret 24. januar 2011 av Runar Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) er ikke så mye å gjøre, og at hun er ung har ikke så mye å si, 13-åringer for unger, og det er så mye støtteapparater at ungen kommer til å ha det fint uansett hvor uegnet moren er. Det er ikke noe å gjøre enten er hun gravid og hvis hun vil ha barn blir du far ila året høyst sannsynlig, ellers er hun det ikke og du kan sove trygt en stund til. Lyver hun så er det dårlig gjort av henne, men det forandrer ingenting. Ta en konjakk gslapp av, og håp, for er ingenting du kan gjøre for å påvirke situasjonen, vel innenfor loven, og moraliteten hvertfall. så hva er det egentlig du ser etter?? trøst? forslag til hvordan du kan ta henne i en løyn? avhørsteknikker? man kan få hjelp til mye her inne men synske er det ingen av oss som er. vil bare vite om hun er gravid eller ikke.. slik at jeg kan få overtale henne til å ta abort. viss hun bare vil ha unge for å ha en kan hun vel heller knulle en random ute på byen hun ikke kjenner og aldrig vil treffe igjen . Endret 24. januar 2011 av Runar Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) vil bare vite om hun er gravid eller ikke.. slik at jeg kan få overtale henne til å ta abort. viss hun bare vil ha unge for å ha en kan hun vel heller knulle en random ute på byen hun ikke kjenner og aldrig vil treffe igjen . Jeg vet bare om tre tegn på om ei jente er gravid: 1: hun slutter å få mensen 2: hun får stor rund mage etter 4-6mnd 3: hun begynner å holde på magen, gjerne stryke på den, (det er både en fysiologisk reaksjon på at tarmsystemet begynner å få dårlig plass og stryking hjelper men og er det en form for modelig "kosing" med den ufødte ungen). Du kan sende henne til legen for å ta en blodprøve og kreve at du får se det skriftlige resultatet, de piss-på-en-pinne testene er bare 70% sikre eller noe sånt. Endret 24. januar 2011 av Runar Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Pinne-testene er godt over nitti prosent sikre når de er brukt riktig. Hvis frøkna her er interessert i å lure deg har hun neppe tatt angrepilla. Og hvis du vet at hun har tatt angrepilla (og ikke kasta den opp igjen etterpå), så er sjansen ekstremt liten for at hun skal være gravid. Uansett kan du faktisk ikke gjøre noe fra eller til når det gjelder aborten, ettersom det er hennes valg på alle måter. Det beste du kan gjøre er nok å ta ting som de kommer, og være voksen nok til å ta konsekvensene av å ha sex i fylla med ei som ikke er til å stole på. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Når du snakker med ho så nevn sånn tilfeldig at du er glad ho ikke ble gravid. Også nevner du en del reelle eller imaginære arvelige sykdommer som er i familien, så du ar av de grunnene bestemt deg for å aldri få barn siden sannsynligheten for at det er noe feil med barnet er for stor. Sykdommene får de sjekke opp selv. Siden ho trur at du trur at hun ikke er gravid så vil det antagelig være en større sjanse for at hun trur på deg, og da kanskje hun tar abort. 6 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Ro ned litt på siteringen, er dere snille. Det er helt greit å sitere innlegget man svarer på, men det er ikke nødvendig å ta med de femten innleggene som allerede har blitt sitert. Dette skaper støy. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Du kan ikke få svar fra noen her inne på om hun er gravid eller ikke. Du må nok bare vente til hun velger å være ærlig med deg. Kan jo hende du bare lider av litt post-kondomsprekk-angst... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Bare for å være sikker; 3 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Uansett kan du faktisk ikke gjøre noe fra eller til når det gjelder aborten, ettersom det er hennes valg på alle måter. Det er det dummeste jeg har hørt. Det går an å både slå, true, drive med psykisk terror, mobbe henne, osv. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) 13-åringer for unger, Heldigvis ikke i Norge. og det er så mye støtteapparater at ungen kommer til å ha det fint uansett hvor uegnet moren er. Heldigvis i Norge vil bare vite om hun er gravid eller ikke.. slik at jeg kan få overtale henne til å ta abort. Du mener vel ikke presse?... viss hun bare vil ha unge for å ha en kan hun vel heller knulle en random ute på byen hun ikke kjenner og aldrig vil treffe igjen . Bedre med noen du vet hvordan er vil jeg tenke meg, selv om man ikke kan vite om du har noen gen-bomber. Også bedre med noen som kan stille opp... Du kan sende henne til legen for å ta en blodprøve og kreve at du får se det skriftlige resultatet, de piss-på-en-pinne testene er bare 70% sikre eller noe sånt. Testene de bruker hos legen er akkurat de samme som de selger på apoteket. Og nei, ingen blodprøve brukes. Ammended: Jeg vil forøvrig si at jeg mener det er din plikt som barnefar/elsker/venn/mann/menneske å støtte henne i hennes beslutning, uansett om det går den veien du ønsker eller ikke. Jeg mener også det er din plikt å gi henne råd uten å forsøke å overtale henne når hun sier hva hun ønsker. Om du tenker på det økonomiske så er det ikke slik at det er noen automatikk i at du skal betale barnebidrag om dere ligger på samme, lave, inntektsnivå, det er jo også slik at om dere ikke lever sammen og hun ikke har noen andre til å forsørge seg så har Norge usedvanlig hyggelig ordninger for akkurat det, bare ta en titt på NAV, Husbanken og studentsamskipnadene. Jeg vil forøvrig si at det å ha barn er usedvanlig fantastisk og det er bedre om det er et barn der at dere støtter hverandre i det og ikke begynner å krangle om det allerede nå så lover ikke det godt for et samarbeidsklima som skal være til det beste for barnet, som ikke skal lide under at dere ikke planla barn, men at det skjedde. Når du sex så "godtar" du reelt sett en "EULA" om at du godtar følgene av det om det skulle bli slik... Endret 28. januar 2011 av iChristian Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vil forøvrig si at jeg mener det er din plikt som barnefar/elsker/venn/mann/menneske å støtte henne i hennes beslutning, uansett om det går den veien du ønsker eller ikke. Jeg mener også det er din plikt å gi henne råd uten å forsøke å overtale henne når hun sier hva hun ønsker. Helt enig i dette. Vil samtidig si - dette er en konsekvens av sex! Deal with it! Er man ikke klar for å takle konsekvensene, bør man ikke ha sex. 1 Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vil forøvrig si at jeg mener det er din plikt som barnefar/elsker/venn/mann/menneske å støtte henne i hennes beslutning, uansett om det går den veien du ønsker eller ikke. Jeg mener også det er din plikt å gi henne råd uten å forsøke å overtale henne når hun sier hva hun ønsker. Helt enig i dette. Vil samtidig si - dette er en konsekvens av sex! Deal with it! Er man ikke klar for å takle konsekvensene, bør man ikke ha sex. Mannen må da vitterlig få lov til å si sin mening. Som det så ofte blir sakt så må det to til for å få barn, og da syntes jeg mannen skal få lov til å prøve og overtale dama til den rettingen han vil uten å la hun ta hele avgjørelsen avlene. Men selvsakt så har jo dame det siste ordet, og hva en hun til slutt velger så er jeg enig i att man skall manne seg opp til å ta ansvar om dama velger å beholde ungen. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Mannen må da vitterlig få lov til å si sin mening. Som det så ofte blir sakt så må det to til for å få barn, og da syntes jeg mannen skal få lov til å prøve og overtale dama til den rettingen han vil uten å la hun ta hele avgjørelsen avlene. Men selvsakt så har jo dame det siste ordet, og hva en hun til slutt velger så er jeg enig i att man skall manne seg opp til å ta ansvar om dama velger å beholde ungen. Å overtale i en slik sammenheng vil være det samme som press. Det å komme med en serie argumenter om hvorfor man tenker det er best og så holde kjeft og la henne bestemme er noe annet... Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Uansett kan du faktisk ikke gjøre noe fra eller til når det gjelder aborten, ettersom det er hennes valg på alle måter. Det er det dummeste jeg har hørt. Det går an å både slå, true, drive med psykisk terror, mobbe henne, osv. Ja, du er virkelig smart! At ingen andre har tenkt på det.. er jo det man må gjøre viss en dame blir gravid og ikke vil ta abort. Da bare slår man hun, truer hun og alt annet vondt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ironi har aldri vært din sterke side, har det vel? Men sånn halvseriøst til TS. Jeg syntes du skal ta en prat med dette kvinnemennesket. Hvis hun sier at hun ikke er gravid, så kan du bruke overnevte argumenter: "Å, det var egentlig litt bra, for vi har en del arvelige sykdommer i familien skjønner du." Du ser raskt om hun løy da. Så må du vurdere selv hva du vil gjøre. Hvis hun velger å beholde et eventuelt barn, må du være ærlig. Si det som det er. Hun har i så fall løyet til deg, og viser at hun kanskje ikke er helt det du vil ha. Jeg syntes dog at du bør stille opp for et eventuelt barn, selv om du ikke vil ha noe å gjøre med barnets mor. 1 Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ironi har aldri vært din sterke side, har det vel? Men sånn halvseriøst til TS. Jeg syntes du skal ta en prat med dette kvinnemennesket. Hvis hun sier at hun ikke er gravid, så kan du bruke overnevte argumenter: "Å, det var egentlig litt bra, for vi har en del arvelige sykdommer i familien skjønner du." Du ser raskt om hun løy da. Så må du vurdere selv hva du vil gjøre. Hvis hun velger å beholde et eventuelt barn, må du være ærlig. Si det som det er. Hun har i så fall løyet til deg, og viser at hun kanskje ikke er helt det du vil ha. Jeg syntes dog at du bør stille opp for et eventuelt barn, selv om du ikke vil ha noe å gjøre med barnets mor. Jo, men synes det er unødvendig av enkelte brukere å tulle om slikt, i et såpasset alvorlig tema. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor mener dere at man ikke skal prøve å overtale damen? Om mannen ikke er klar for et barn, kanskje han ikke føler at han klarer å forsørge et barn og gi det alt det skal ha, hvorfor skal da damen få bestemme at "JO! Vi SKAL ha et barn"? Om noen damer velge å fostre fram et barn, selvom det ikke var planlagt og/eller mannen ikke ønsker et barn, da er de i mine øyne så patatetiske og egoistiske at det ikke finnes grenser!! Det kommer til å gå ut over både mannen og barnet! Det er meget mulig at moren blir alenemor, dvs barnet vokser opp uten noen farsfigur, dvs. at det går ut over barnet også. ----------------- Å få barn er en såpass alvorlig ting at de bør være nøye planlagt og det burde foreligg FULLSTENDIG enighet i at man er på det stadiet i livet hvor man kan klare å håndtere alt det ekstra som kommer med et barn. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg