Gå til innhold

Nettavisen sensurerer "Liker"-klikk i Madina Salamova saken

Anbefalte innlegg

Jeg postet følgende kommentar på en artikkel om Madina Salamova saken:

"Trykk "Liker" hvis du er drittlei medias ensidige vinkling av saken og vil at Madina Salamova nå må sendes ut av Norge"

På kort tid var det oppe i 60+ "liker"-klikk sist jeg sjekket. Og på min slik aktivitetsprofil gikk jeg fra ca 250 liker, til over fire hundre, så jeg antar at det var mange flere klikk i ettertid.

Nå er plutselig antallet som "liker" kommentaren nede i fem, ja du leste riktig - FEM stykk.

En annen svarte på min kommentar:

"Jeg trykte liker, men antallet gikk ikke opp...puzzig."

En tredje person fulgte opp:

"Samme skjedde meg nå. Merkelig.."

Nå står det på artikkelen at den er "lukket for kommentarer", det er altså ikke mulig å kommentere dette.

Endret av Ideal
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man gjør menneskeskjebner om til "trykkelek" på en seriøs nettavis skjønner jeg godt man blir sensurert.

Når noen blir kastet ut av landet til forfølgelse i eget land på grunn av noe moren gjorde når du var barn skjønner jeg godt vinklingen fra media.

Mennesker sulter, blir forfulgt, blir utsatt for terror eller naturkatastrofer....

- andre føler seg så såret når "likerknappen"-knappen deres blir sensurert på nett at de føler de må opprette en tråd på ett diskusjonsforum for å fortelle verden om sin urettferdige behandling.

Trykk liker om du synes denne tråden er unødvendig :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når man gjør menneskeskjebner om til "trykkelek" på en seriøs nettavis skjønner jeg godt man blir sensurert.

Når noen blir kastet ut av landet til forfølgelse i eget land på grunn av noe moren gjorde når du var barn skjønner jeg godt vinklingen fra media.

Menneskeskjebner? Han kommenterte på en artikkel.

Lenke til kommentar

Dette går igjen i den kontrollerte norske presse, vi kan jo ikke ha meninger som er uakseptable for eliten. De hadde jo tenkt å bruke denne saken som rambukk mot det norske folk ved å la hele afrika og midt-østen få komme hit og bosette seg free of charge.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Free of charge?

Vedkommede som diskuteres her har fått arbeid, snakker flytende norsk og betaler skatt!!

Vi tjener faktisk på at hun er her... istede blir hun kastet ut for noe foreldrene gjorde når hun var barn.

Jeg synes ihvertfall ikke det er rett.

Lenke til kommentar

De påstandene der er for det første feilaktig, og for det andre har det ikke noe med tema for denne tråden å gjøre.

Faktum er at man blir sensurert dersom man mener at det er riktig at hun blir sendt hjem, da blir man hysjet ned. Du synes altså ikke at det er et problem at dette foregår???

Så, for å ta påstandene dine, hun har aldri betalt skatt.

Hun kom hit når hun var kun få måneder unna å være 18, så dette med at hun var barn synes jeg blir patetisk.

Vedkommende har bodd her ulovlig i åtte år.

Hun har _IKKE_ betalt skatt. Hun har _ALDRI_ hatt lovlig lønnet arbeide.

Det er veldig interessant det du tar opp angående skatt, hun må jo ha levd av noe disse åtte årene?

Tror du det kan være mulig at hun har hatt svart betalt arbeide som hun ikke har betalt skatt for? Hun har jo nemlig ikke betalt skatt noen av årene hun har bodd her. Så jeg skjønner ikke hvor i all verden du får det fra at hun angivelig skal ha betalt skatt?

Videre til dette med at hun har fått TILBUD OM arbeide (hun har altså ikke ansettelse). Hun har blitt tilbudt en stilling i Teknisk Ukeblad. Nå er det slik at hennes utdanning slett ikke er journalistikk, og ei heller teknisk. Hennes utdannelse er innen sosialantropologi. Jeg vet ikke hvor mye kunnskaper du har, og ditt grunnlag for å vurdere relevans her, men det kan synes åpenbart at en person som er utdannet innen sosialantropologi a) ikke har forutsetninger for å være journalist og b) ikke har forutsetninger for å mene noe om tekniske innretninger.

Sosialantropologi går på studier av urbefolkninger og så videre. Hva i all verden skal teknisk ukeblad med det??

For meg stinker dette jobbtilbudet av et "proforma-tilbud", som kun var spesialdesignet for at hun skulle få bli i landet. Heldigvis slo dette feil.

Vedkommende har fått flere runder i retten i Norge, MED ADVOKAT BETALT AV STATEN. Saken er blitt grundig behandlet i alle instanser. Det er konkludert med intet behov for beskyttelse.

Likeledes har det skjedd i Finland. Samme prosess. Med advokat. Samme konklusjon.

At hun ulovlig har oppholdt seg lenge nok i landet til å ha lært seg språket blir irrelevant.

Så kan man videre se på det enkelte påstår om at hun er en ressursperson.

Ja, da kan man virkelig spørre seg: Er en SOSIALANTROPOLOG noe man har bruk for i Norge?

Hva skal hun gjøre, dypere studier av samisk urbefolkning? Er det en ressurs vi har ekstra behov for?

Jeg tror tvert i mot at vi har et overskudd av sosialantropologer, for meg høres det ut som en yrkesgruppe vi ikke har stort behov for, og det høres for meg ut som at vi utdanner mange fler til dette yrket enn vi behøver, hvert eneste år.

Det synes dermed klart at vi ikke har behov for henne med hensyn til arbeidsinnvandring.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Maria Amelies utdannelse:

bachelorgrad i sosialantropologi

mastergrad i studier av kunnskap, teknologi og samfunn ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier ved NTNU i Trondheim. Amelies masteroppgave handlet om bruken av videokonferanser i StatoilHydro.

Sakset fra WIkipedia. Med andre ord utdannelsen hennes relevant for jobben. Sammen med russisk språk...

At nettavisen sensurerer det, det er derimot sterkt beklagelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...