MrBadger Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Å komme med at Frp er rasister er like drøyt som å si at SV er for JA til å sitte på rævva å få bidrag. Hvorfor ikke møtes på midten å si at Frp er for regulering i asylpolitikken mens SV er for TJA til å sitte på rævva å få bidrag? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 men jeg skjønner at å stemme på ett miljøverstingsparti,De rødgrønne er alle miljøverstingpartier som er ansvarlige for:-En skattepolitikk som gjør at vi har Europas eldste, farligste og mest forurensende bilpark. -Noen av europas dårligste veier. I tillegg til å ta liv må vi kjøre unødig langt og forurense mere. -En forfallen jernbane. -Forfallne skolebygninger som har så dårlig inneklime av mange barn få asma og andre luftveisproblemer. 1 Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 men jeg skjønner at å stemme på ett miljøverstingsparti,De rødgrønne er alle miljøverstingpartier som er ansvarlige for:-En skattepolitikk som gjør at vi har Europas eldste, farligste og mest forurensende bilpark. -Noen av europas dårligste veier. I tillegg til å ta liv må vi kjøre unødig langt og forurense mere. -En forfallen jernbane. -Forfallne skolebygninger som har så dårlig inneklime av mange barn få asma og andre luftveisproblemer. -Det er i dag billigere med fly enn tog. -Unødvendig mye sløsing av ressurser i unødvendig mye byråkrati. -Dårlig investering i moderne anlegg. -Subsidierer pelsindustri. -Buss for tog er ikke miljøvennlig Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 De rødgrønne er alle miljøverstingpartier som er ansvarlige for: Allerede her sliter jeg med å henge med. Du vet at Frp er for oljeboring i Lofoten og Vesterålen, mens SV og SP sier nei? Samtidig som at AP ikke har bestemt seg. -En skattepolitikk som gjør at vi har Europas eldste, farligste og mest forurensende bilpark. nest og går folk til anskaffelse av miljøvennlige alternativer, så vil den ikke være så gammel lenger. Hvordan farlig? Har du link til at den er mest forurensende? og hvis så skulle være tilfelle, så vil da ihvertfall ikke Frp få gjort noe med det. -Noen av europas dårligste veier. I tillegg til å ta liv må vi kjøre unødig langt og forurense mere. Jeg synes veiene er helt fine. De fleste veier i Norge(kanskje med ett par unntak), er helt fine å kjøre på. I de 80% eller mer er det førerfeil som fører til ulykker. Ja det bør kanskje gjøres noe med for å få ned de 10% som er veien kanskje mindre og...Men vil nok si at i dødsulykker så er det sikkert stort sett førerfeil som gjør det...Noen steder ligger lengre unna enn andre. Og igjen, det siste punktet er ganske ironisk å dra inn i en tråd hvor man tar opp Frp. men spørsmålet er om topic skyldes nye norske verdier eller for dårlig opplysning om politikken til Frp(det står mer i førsteinnlegget). -En forfallen jernbane. – Norge er et u-land i togsammenheng. Vi har ikke satset på moderne infrastruktur og utbygging av kapasitet på mange tiår, sier konserndirektør for NSB persontog, Stein Nilsen. Så opposisjonen kunne sikkert også ha gjort noe mens de satt. Regjeringen holder ihvertfall på med tidenes løft for norsk jernbane. Og selv som u-land så har vi Europas høyeste sysselsetting og laveste arbeidsledighet, hvilket sier sitt om at det ikke er det største problemet(folk kommer jo på jobb). Europatoppen i sysselsetting -Forfallne skolebygninger som har så dårlig inneklime av mange barn få asma og andre luftveisproblemer. Det er vel mer ett lokalt problem enn regjeringens...Men man bør kanskje kontrollere hvordan pengene blir brukt... 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 -Det er i dag billigere med fly enn tog. Tviler jeg på. Link? Ja man bør skru opp prisene på fly mener du? -Unødvendig mye sløsing av ressurser i unødvendig mye byråkrati. har du link til dette? -Dårlig investering i moderne anlegg. Jeg synes jeg leser om investeringer ganske ofte... -Subsidierer pelsindustri. Hvordan da? -Buss for tog er ikke miljøvennlig Mener du at buss ikke er mer miljøvennlig? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Det som slår meg er at alle som er mot FrP i denne tråden har problemer med å uttrykke seg, og det blir som regel meget useriøst, og dere anklager alle og enhver for å være rasister. vel, nå er det kun ett politisk parti jeg anklager for å føre en slik politikk da... Å komme med at Frp er rasister er like drøyt som å si at SV er for JA til å sitte på rævva å få bidrag. Hvorfor ikke møtes på midten å si at Frp er for regulering i asylpolitikken mens SV er for TJA til å sitte på rævva å få bidrag? Det finnes mange typer bidrag, hvilke bidrag tenker du på? Er det uføretrygd du tenker på? Vel all den tid Frp bruker mye rasisme i debatten og viser at politikken er slik, så er det nok partiets politikk som inneholder mange rasistiske elementer. Endret 31. januar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hvor har FRP vært rasistiske i det siste? Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det som slår meg er at alle som er mot FrP i denne tråden har problemer med å uttrykke seg, og det blir som regel meget useriøst, og dere anklager alle og enhver for å være rasister. vel, nå er det kun ett politisk parti jeg anklager for å føre en slik politikk da... [ Og 26.4% av Norgesbefolkning, og vis meg direkte en politikk på FrP sine sider som viser at de vil føre en rasistisk politikk. Dette er den ekte fremmedfrykten, Når man er redd for FrP fordi man ikke vet noe om dem så man anklager dem for å ha en rasistisk politikk. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hmm, var det ikke Step_up som var ute i en annen tråd her med beskyldninger mot Frp som han etter hvert måtte gå tilbake på? Og så fortsetter han bare i en ny tråd? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Apropos prosenter: På Synovate/Dagbladets siste måling er FrP nede på 20,7%, mens hos Norstat/Vårt Land er de på 26,4. Så her er det feilmarginer så det suser. Arbeiderpartiet går frem på begge, som er tatt opp etter Amelie-saken. Geir 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 At Per Willy Amundsen ikke bryr seg menneskerettigheter skremmer meg mer enn rasismen i FrP, selv om ikke den heller gjør meg lys til sinns... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Hmm, var det ikke Step_up som var ute i en annen tråd her med beskyldninger mot Frp som han etter hvert måtte gå tilbake på? Og så fortsetter han bare i en ny tråd? Nei, aldri gått tilbake på noe på denne kategorien... Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det som slår meg er at alle som er mot FrP i denne tråden har problemer med å uttrykke seg, og det blir som regel meget useriøst, og dere anklager alle og enhver for å være rasister. vel, nå er det kun ett politisk parti jeg anklager for å føre en slik politikk da... Jeg vil heller anklage Vigrid for å føre en rasistisk politikk, hvis jeg skal nevne ett parti, og det er vel det eneste også. Lenke til kommentar
Danon Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons. 2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd", kunngjøringer, ideer, propaganda og hjertesukk hører hjemme i Oppslagstavlen. 3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring". 4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon". Dette er reglene for dette forumet. Det er noen poster i denne tråden som ikke, bryter med minst en av disse reglene, men det er ikke mange. Selve tråden ble startet krenkende og jeg tror det er viktig at folk slutter å prøve å "vinne" diskusjonen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 De rødgrønne er alle miljøverstingpartier som er ansvarlige for:Allerede her sliter jeg med å henge med. Du vet at Frp er for oljeboring i Lofoten og Vesterålen, mens SV og SP sier nei? Samtidig som at AP ikke har bestemt seg.Dette er bare symbolpolitikk og spill for galleriet. Utenfor Helgoland er det like viktige områder for andre fiskearter, men det er et ikke-tema å diskutere oljeborringen der. Det er kun "Nei tilboring i lofoten" for er det eneste saliggjørende. -En skattepolitikk som gjør at vi har Europas eldste, farligste og mest forurensende bilpark.nest og går folk til anskaffelse av miljøvennlige alternativer, så vil den ikke være så gammel lenger. Hvordan farlig? Har du link til at den er mest forurensende? og hvis så skulle være tilfelle, så vil da ihvertfall ikke Frp få gjort noe med det.Gamle biler forurenset allerede mere enn dagens modeller da de var nye, med etter 10 års bruk har forurenseingen blitt enda større. Og selvsagt ville bilparken blitt nyere om folk kjøpte nye biler, men høye priser forhindrer det. Frp har foreslått å redusere nybilprisene kraftig for å få byttet ut bilparken til noe sikrere og mindre forurensende. Da kan man selvsagt ha avgifter som er proporsjonal med utslipp. Derfor er gamle biler farlige: http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY -Noen av europas dårligste veier. I tillegg til å ta liv må vi kjøre unødig langt og forurense mere.Jeg synes veiene er helt fine. De fleste veier i Norge(kanskje med ett par unntak), er helt fine å kjøre på. I de 80% eller mer er det førerfeil som fører til ulykker. Ja det bør kanskje gjøres noe med for å få ned de 10% som er veien kanskje mindre og...Men vil nok si at i dødsulykker så er det sikkert stort sett førerfeil som gjør det...Noen steder ligger lengre unna enn andre. Og igjen, det siste punktet er ganske ironisk å dra inn i en tråd hvor man tar opp Frp. men spørsmålet er om topic skyldes nye norske verdier eller for dårlig opplysning om politikken til Frp(det står mer i førsteinnlegget).Om du synes norske veier er gode kan du umulig ha reist noe særlig i Norge, eller ute i Europa. Jeg skjønner at du gjerne vil tilbake til fordommene i førsteinnlegget og ikke snakke om problemene politikken til de rødgrønne skaper og som gir dårliger resultater enn hva de påstår Frps politikk vil gi. -En forfallen jernbane. – Norge er et u-land i togsammenheng. Vi har ikke satset på moderne infrastruktur og utbygging av kapasitet på mange tiår, sier konserndirektør for NSB persontog, Stein Nilsen. Så opposisjonen kunne sikkert også ha gjort noe mens de satt. Regjeringen holder ihvertfall på med tidenes løft for norsk jernbane. Gikk du virkelig på den bløffen? Er du klar over at da Bergensbanen ble bygget så investerte man 2 hele statsbudsjett? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 At Per Willy Amundsen ikke bryr seg menneskerettigheterHva slags løgner har de blodrøde journalistene funnet på nå da? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tja, du kan jo høre han si det rett ut selv på Søndagsavisa. Han sa det selv på søndag for to uker siden og så gjentok de nå på siste program, altså sødag i forrige uke... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Tja, du kan jo høre han si det rett ut selv på Søndagsavisa. Han sa det selv på søndag for to uker siden og så gjentok de nå på siste program, altså sødag i forrige uke...Hørte litt på kampanjejournalistikken der. En journalist fra NRK som hørtes ut som en AKP-er og en innvandrer fra SV angrep Frp og en representant fra Frp for hvordan asylinstituttet blir praktisert under dagens rødgrønne regjering. Og det er fortsatt noen som påstår at NRK er balansert og etterrettlig? Det han sa under diskusjonen var "Norsk asylpolitikk, den styres av Stortinget. Den styres ikke av Strasbourg." og "Noen dommere i Strasbourg skal ikke kunne overprøve norsk innvandringpolitikk." Han forsvarte altså dagens norsk asylpolitikk som den tendensiøse journalisten påstod kunne bli dømt av menneskerettighetsdomstolen. Hvordan du kan få dette forsvaret for de rødgrønnes politikk til å bli en oppfordring til å bryte menneskerettighetene er et mysterium for meg. Ellers kan vi lett unngå hele problematikken med tilbakesending til Hellas ved å ikke slippe inn i Norge eller motta søknaden til asylsøkere som kommer via sikre land. Endret 31. januar 2011 av robertaas Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Og at Norge ikke burde bry seg om synsingen til jurister og flere lignende uttalelser som helt klart ville legge menneskerettighetene til side for å få fortsette med handlinger vi ikke har lov til i følge menneskerettighetene og som han attpåtil vil gjøre værre hvis han kommer i posisjon... Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det eneste JEG er enig i i denne debatten, er at FrP står for en så streng kiminalpolitikk, den er inhuman, rett og slett. Men igjen så har vi å gjøre med rettsfølelsen til folket.. Altså at om søstreren din ble drept, så ville du at gjerningspersonen skulle lide så mye som mulig ettersom du selv ikke har noen mulighet uten å selv bli dømt, til å ta hevn. Det er en liten feil ved denne tankegangen og det er at det er svært få som i det heletatt voldtar eller dreper mennesker i forhold til de andre som betegnes som kriminelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg