stigfjel Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Høres greit ut det Jens sier i begynnelsen. Han bekrefter også dette ved å vise til departementet. Ingen løgner der i gården... Det er ren løgn, og Jens vet det. Stol aldri på en sosialist. Jens lyver om dette, Støre løy om at han ikke hadde hatt direkte kontakt med Hamas. Jeg for min del betaler 35% i inntektsskatt. Så bare der er de prosentene hans oppbrukt. Hver gang jeg kjøper mat, betaler jeg 14% mva på det jeg kjøper. Tar jeg med meg en six-pack med øl betaler jeg 25% mva pluss det staten tar i alkoholavgifter. Skulle jeg kjøpe meg en bil eller MC skal staten ha engangsavgift pluss 25% mva av det bilen koster og engangsavgiften. De som fyller bensin eller diesel betaler 60-70% i avgifter til staten. Det er også mva på kollektivtrafikk. Spiser jeg på en restaurant betaler jeg 25% mva til staten. Det blir en del penger i løpet av året. Så det Siv Jensen sier er nok ikke langt ifra sannheten. Husk at sosialistene i Ap er flinke til å sette sine egne folk i såkalte politisk nøytrale stillinger. Edit: når jeg skal kjøpe bolig må jeg betale dokumentavgift. Skal jeg arve, må jeg betale arveavgift. Og sånn fortsetter det. Si meg en ting, sluker du alt det du hører av propaganda fra sosialistene helt rått, uten å stille så mye som et spørsmål? Endret 21. februar 2011 av stigfjel Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Finansdepartementet og forresten er det meste av det du lister opp noe som ikke har med lønnen din å gjøre. Restaurant??? , det er jo akkurat det samme som at du velger å handle inn øl. uten å vite om de tallene dine stemmer om disse punktene så har det meste du skriver ingenting med hva dette handler om... Endret 21. februar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Isåfall har du et og annet problem med virkelighetsforståelsen din. Du anser kanskje ikke moms som en skatt til staten, men det er det. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Isåfall har du et og annet problem med virkelighetsforståelsen din. Du anser kanskje ikke moms som en skatt til staten, men det er det. skal vi begynne å snakke om moms og? greit. Men det er antakelig inludert i de prosentene Schjerva bekreftet som faktisk er de rette...Men jeg regner altså ikke med luksus som restaurant o.l for det er ett helt individuelt valg å ta og man bør ikke regne med godvilje der... Endret 21. februar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Og nå tar Noas Per Sandberg i løgn. Det partiet slutter aldri å overraske... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Er ikke moms en skatt, kanskje? Andre offentlige avgifter? Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) skal vi begynne å snakke om moms og? greit. Men det er antakelig inludert i de prosentene Schjerva bekreftet som faktisk er de rette...Men jeg regner altså ikke med luksus som restaurant o.l for det er ett helt individuelt valg å ta og man bør ikke regne med godvilje der... Nei, du får sitte helt jævlig rolig, bo i telt, sykle til og fra jobb når du skal det, spise epler og bananer, da betaler du visst ikke over 70% skatt. Moms, skatt, avgifter.. Det er samme hva du kaller det så lenge det havner hos Staten og du må gi fra deg ekstra midler for alt. Jeg synes vi har det KJEMPE bra i Norge. Her er det INGEN som trenger å sulte, fryse eller ha en ubehandlet sykdom. Men det finnes andre måter å organisere dette på enn at hele befolkningen skal ende opp med psykiske lidelser, bli jugd rett opp i annsiktet og tvinges til å tro, tenke og mene det som übermenschen bestemmer mens de flyr rundt med sjekkheftet i hele verden, ikke bare for å gjøre investeringer, men for å gi bort flere hundre milliarder i "u-hjelp" og "miljø", mens det vi her setter pris på gjøres noe med sies å ikke kunne finansieres på grunn av manglende midler. Endret 21. februar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 jeg har aldri motstridt at moms er en skatt. vet ikke hvor du tar det fra. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 skal vi begynne å snakke om moms og? greit. Men det er antakelig inludert i de prosentene Schjerva bekreftet som faktisk er de rette...Men jeg regner altså ikke med luksus som restaurant o.l for det er ett helt individuelt valg å ta og man bør ikke regne med godvilje der... Hva gjør du her da? Det er klart moms IKKE er inkludert i de 35%. Er mer enn nok av de som betaler tett på det bare i inntektsskatt. FØR alle avgifter og slikt i tillegg. Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Jeg tror kanskje denne statistikken kan forklare litt av det TS lurer på. http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html Endret 21. februar 2011 av sneipen92 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Jeg tror kanskje denne statistikken kan forklare litt av det TS lurer på. http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html uten å ha besøkt siden du linker til så kan jeg bare sitere meg selv fra åpningsinnlegget siden det ikke virker som at du har lest det: Så må man spørre seg om meningsmålingene skyldes at folk ikke vet hva de stemmer på/ikke er opplyst, eller om det sier noe om verdiene samfunnet bygger på. Det er dette jeg lurer på og det er dette jeg har en viss tro på som gjør at FrP har fått mange gode meningsmålinger. Edit:og nå som jeg har lest linken kan det bekreftes på ihvertfall ett parti kan det virke som. Men eller var det mye rart der. Endret 21. februar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror kanskje denne statistikken kan forklare litt av det TS lurer på. http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html uten å ha besøkt siden du linker til så kan jeg bare sitere meg selv fra åpningsinnlegget siden det ikke virker som at du har lest det: Så må man spørre seg om meningsmålingene skyldes at folk ikke vet hva de stemmer på/ikke er opplyst, eller om det sier noe om verdiene samfunnet bygger på. Det er dette jeg lurer på og det er dette jeg har en viss tro på som gjør at FrP har fått mange gode meningsmålinger. Det er nettopp det denne statistikken antyder, at FRPs velgere er mindre intelligente, med svært god margin, enn feks Venstre. Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 I korte trekk så gjør FRP det såpass bra på meningsmålingene fordi at den vanlige mannen i gata som har sett seg lei av innvandring lever under vrangforestillingen om at det skal på noe vis bli bedre om makten skifter hender, men i virkeligheten så er de alle like ille, makten bak makten forblir den samme. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror kanskje denne statistikken kan forklare litt av det TS lurer på. http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html Bare for morroskyld, ikke noe offisielt: Jeg stemmer ikke på noe parti som helst, men FrP står mer for min ideologi enn noe annet parti. Problemet er at de fleste er så opptatt med å mobbe FrP og ikke minst FrP-tilhengere og anklager de for å være både det ene og det andre. De vet ikke engang hva partiet står for annet enn at de har blitt lært opp til å tro at alt vil gå til helvete om de en dag får sitte i regjering. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 pk2010:og du stemmer demokratene går jeg ut fra...Om ikke så er det ett veldig spesiellt innlegg... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) NicolasDarvas:Tror de fleste som hakker løs på FrP vet utmerket godt hva partiet står for og det er hele poenget. Det er ikke anklager, det er fakta. Når selv høyrerepresentanter(som FrP er besatt av å samarbeide med) bekrefter det en stor del av hva folk mener, så er det klart at det er en reell frykt de utbasunerer: Per Kristian Foss Endret 21. februar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Den frykten for at makten skal flytte hender er stort sett gitt næring av de parasitter som styrer landet vårt. Jeg stemmer forøvrig ikke. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 NicolasDarvas:Tror de fleste som hakker løs på FrP vet utmerket godt hva partiet står for og det er hele poenget. Det er ikke anklager, det er fakta. Når selv høyrerepresentanter(som FrP er besatt av å samarbeide med) bekrefter det en stor del av hva folk mener, så er det klart at det er en reell frykt de utbasunerer: Per Kristian Foss De fleste som hakker løs på FrP gjør det fordi de er overbevist at de er Nazister og at de vil gjøre det verre for folk flest, uten at de vet hva verken Nazisme, Sosialisme eller Kapitalisme er. Jeg har aldri hørt et bra motargument imot FrP. Man hører bare "de er Nazister fordi de er imot masse innvandring og er for Israel". Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Step_Up: Så med det mener du altså at Siv Jensen er en rasist? Ettersom Per Kristian Foss sammenligner dette med angrepene på jødene i mellomkrigstiden. "Så er det norsk lov, norske regler og norsk styresett som skal ligge til grunn for alt vi gjør og vi kommer ikke til å tillate særkrav til noen enkeltgrupperinger i dette samfunnet, sa Jensen til applaus fra tilhørerne." Det betyr at selv om muslimer har sin kultur, tradisjon og religion, så betyr ikke dette at f.eks en fetter på 20 år kan gifte seg med sin kusine på 13 år, slik man kan se på TV2 Nyhetene i dag. Den artikkelen du linker til er 2 år gammel. Jeg husker ikke om Høyre og FrP var enige om noe sammarbeid den gangen. Den politikken som tydeligvis er viktig for media å ytre i dag, at et tvangekteskap nå straffes med opptil 5 års fengsel, ikke minst var jenta mindreårig. Husker jeg ikke helt feil har også Ap stjålet alle forslagene Høyre og FrP har stått for i mange år nå nylig, men før dette så var alle disse forslagene HELT uaktuelle. Nå har Ap satt sitt stempel på de og da er det plutselig greit. Endret 21. februar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 NicolasDarvas:Tror de fleste som hakker løs på FrP vet utmerket godt hva partiet står for og det er hele poenget. Det er ikke anklager, det er fakta. Når selv høyrerepresentanter(som FrP er besatt av å samarbeide med) bekrefter det en stor del av hva folk mener, så er det klart at det er en reell frykt de utbasunerer: Per Kristian Foss De fleste som hakker løs på FrP gjør det fordi de er overbevist at de er Nazister og at de vil gjøre det verre for folk flest, uten at de vet hva verken Nazisme, Sosialisme eller Kapitalisme er. Jeg har aldri hørt et bra motargument imot FrP. Man hører bare "de er Nazister fordi de er imot masse innvandring og er for Israel". Du har aldri møtt en som er imot FRP som vet hva nazisme, sosialisme eller kapitalisme er? Hvem er det du pleier å diskutere politikk med? Ungdomsskole elever? FRP tilhører nok ingen av disse ideologiene, hvis du kan kalle kapitalisme en ideologi. De har en slags mix av de tre, sosialdemokratis, litt mer liberalistisk økonomi og en porsjon nasjonalistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg