Lycantrophe Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Frihet er tydeligvis ikke idealet her. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det er en for mye, og et skritt i feil retning Fordi at noen velger å bygge et bygg som i hvert fall ser ut i solskinn på det stedet som omtrent må være Oslos verste sted å være, med så mye bilstøy og forurensning som du kan få det uten å dra til Bergen på en stille vinterdag? Frihet er tydeligvis ikke idealet her. Lett ironisk ikke sant? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det er en for mye, og et skritt i feil retning Fordi at noen velger å bygge et bygg som i hvert fall ser ut i solskinn på det stedet som omtrent må være Oslos verste sted å være, med så mye bilstøy og forurensning som du kan få det uten å dra til Bergen på en stille vinterdag? Det er vell ikke den eneste moskeen i Norge er det vel?(og mindre blir det ikke). Anyways, det er bare en bagatell, problemet ligger i kulturen bak moskeene. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) For å svare til første innlegg Det er jo totalt ignorant å ikke se hva som skjer med landet vårt. Når jeg kjører inn til Oslo, ser jeg moskeer på siden av veien. Det handler ikke om hudfarge, det handler om at deres kultur skal forenes og integreres i Norge, noe jeg synes er totalt uaksektabelt da de for holde sin latterlige kultur til de landene det hører hjemme. For å ta del for del:du ser en moskee, hva så? De har da lov til å praktisere sin religion. De får ta med en del av deres kultur samtidig som at de får litt av vår. Det er ikke uakseptabelt. muslimer har lov til å praktisere sin religion på samme måte som at du og har lov til å ha dine menneskerettigheter i hevd. Hvorfor i all verden klager du på at det er moskeer her? på samme måte som at det er kirker er det og moskeer... Endret 17. februar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det er vell ikke den eneste moskeen i Norge er det vel?(og mindre blir det ikke). Anyways, det er bare en bagatell, problemet ligger i kulturen bak moskeene. Da vil du antagelig like de som har bygget akkurat den der... Du kan jo lese litt om de Men nei, det er ikke den eneste, noe som ville være forunderlig med tanke på at det er så mange muslimer i Norge. De har religionsfrihet de også... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 For å svare til første innlegg Det er jo totalt ignorant å ikke se hva som skjer med landet vårt. Når jeg kjører inn til Oslo, ser jeg moskeer på siden av veien. Det handler ikke om hudfarge, det handler om at deres kultur skal forenes og integreres i Norge, noe jeg synes er totalt uaksektabelt da de for holde sin latterlige kultur til de landene det hører hjemme. For å ta del for del:du ser en moskee, også? De har da lov til å praktisere sin religion. De får ta med en del av deres kultur samtidig som at de får litt av vår. Det er ikke uakseptabelt. muslimer har lov til å praktisere sin religion på samme måte som at du og har lov til å ha dine menneskerettigheter i hevd. Hvorfor i all verden klager du på at det er moskeer her? på samme måte som at det er kirker er det og moskeer... Nei, det er der vi er uenig. Jeg har ingenting til overs for Islam, for min del hadde det ikke gjort meg en dritt om det hadde blitt total forbud mot det i Norge, men det blir ikke "riktig", derfor er den beste måten å forhindre det nettopp ved å forhindre invandrere Lenke til kommentar
andreas__891 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Så mange selvopptatte rasister i Norge. Huff. Og hva gjør du for samfunnet tro? Jobber for et sosialistisk styre av landet. Rettferdighet og likestilling står høyt! Vell vi kan alle se hvordan det går med Norge nå! Og det er på ræva! Hvem sin feil er det? Jo Jens Stoltenberg! Ja vi opererer nok med "Populistiske" saker, men har du lyst at en uteligger, invandrer osv skal ha det like bra som deg som har holdt på med en utdannining i 6-7 år? Har du virkelig lyst til det? Eller har du lyst til å kjøre rundt i en Ferrari og ha det dritt fedt og kunne styre din egen dag selv uten at en bedre viter, ja sikter til Jens Stolteberg, skal stå over hodet ditt og Detaljstyre dagen din! Som sagt, Du er din egen lykkes smed! Har du kun tatt lav utdanning så er det ikke mitt problem at du skal sitte å klage på at du tjener for lite! Ja selvsagt vil vi ha ut invadrere som har fått endelig avslag på sin Asyl søknad! Jens skal ha honør for et valg han tok. Og det var å sende ut Maria Amelie. Ja hun hadde vært en kjempe resurs for landet, men i samme slengen så skal det vær likhet for loven. Men vi vil også bygge asyl mottak i utlandet. Hvorfor det ? Vell det er fordi at da kan den personen søke om asyl i Norge. Der kan han samtidig lære seg norsk og få et lite kurs i jobb slik at han også kan bli en resurs for oss. Vell takk for meg Med Liberalistisk Hilsen Andreas Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det er da ingen som argumenterer for at alle skal ha det materielt sett likt i Norge...Kanskje med unntak av rettferdighetspartiet... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Frihet er tydeligvis ikke idealet her. Lett ironisk ikke sant? I grunn, ja. Andreas: Hvorfor trekker du frem innvandrer i tiraden din, og samtidig signrere med liberalist? Endret 17. februar 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
andreas__891 Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Frihet er tydeligvis ikke idealet her. Lett ironisk ikke sant? I grunn, ja. Andreas: Hvorfor trekker du frem innvandrer i tiraden din, og samtidig signrere med liberalist? Fordi at eg føler at dere kun hakket på FRP sin invandringspolitikk og eg følte det var litt mye "uklarheter" ute å gikk! Fordi eg er en Fpuer og FRPer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Fordi han vil ha ut de som er avviste, men strengte burde en ekte liberalist la alle som vil og kan klare seg selv komme... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Du er ikke liberalist, altså. Jeg hakker ikke på innvandringspolitikken deres, men mener den er noe kortsiktig og bærer preg av mye tøys og smårasistisk arvegods. Du klarnet forøvrig ikke opp i noen ting, men bidro heller til nettopp den "typiske" FRP-velgeren. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) http://www.dagbladet.no/2011/02/17/tema/bolig/klikk/15476131/ Når interiøret ditt trenger en psykolog - Det å gjøre et prosjekt sammen kan være et utrolig løft for forholdet, sier interiørpsykolog Tone Solli. Av alle aviser, så Dagbladet. Legg merke til bildene de legger ut. Det er nok mange som har råd til dette, altså for å redde kjæresteforhold. Så ser du gullkommentaren under: "Puss opp, få mer gjeld. Puss opp, få mer gjeld. Puss opp, få mer gjeld. osv, Og daaaa kan ekteskapet ryke, spesielt hvis renten dobles i løpet av tre år som antydet av sentralbanksjefen i dag." Endret 18. februar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Zappet for noen dager siden innom et debattprogram på NRK. Det var Jens og Siv som debatterte så jeg stoppet litt. Programlederen ble veldig engasjert og begynnte å argumentere mot Siv. Det gikk så langt at han unnskyldte seg ovenfor Jens for at han ikke slapp ham til. Han serverte også karakteristiker som "Til høyre for Djengis Khan". Jeg kan ikke skjønne at man i det hele tatt kan kalle mye av det media driver med i Norge for journalistikk, det er jo ren kampanjevirksomhet de driver. Kanskje greit å ta med mer informasjon om hva slags program dette var? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Kanskje greit å ta med mer informasjon om hva slags program dette var?Aktuelt med Ola Torp. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Sikkert det som blir kommentert her: http://www.abctv.no/borger/110212/politikeres-opptreden-i-utlandet Det sier litt om hvordan folk biter på denne mobbingen av Siv Jensen også. Her snakkes det om at det blir gitt uriktige opplysninger til utenlandske media om norsk helsevesen, altså at Jensen har. Ingen myte at amerikanere og andre europeere som har bodd i landet en stund for deretter å flytte har påpekt at Norge er et utrolig innesluttet land når det gjelder media. De blir bare servert det man vil befolkningen skal høre sier de. Spesielt tror de innbyggerne er ute av evne til å se landet fra en annen nasjons perspektiv. "Erna Solberg kan jeg forstå, forholde meg til og lytte til, selv om jeg ofte vil være uenig eller betenkt, men ikke til Siv Jensen og hennes holdninger og surmaga angrep på norsk velferdsmodell." Typisk. Igjen blir FrP anklaget for å ville bygge ned den norske velferdsmodellen. Nå kommer han jo med at den "asosiale" ideologien bak FrP er typisk Ayn Rand, men om noen ikke har lest hennes noveller, så er det å anbefale. http://no.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand En kommentar fra en leser til denne artikkelen: "Kan ikke begripe at det skal være så vanskelig for enkelte å finne ut hva som er et gjennomsnitt her. For de som ikke har en kalkulator, eller vet hvordan denne brukes, finnes det tall på dette på forskjellige steder på nettet. Regner med at de som skriver kommentarer her, også kan bruke en søkemotor. På denne måten får en fram tall som er temmelig nær det nivået Siv Jensen her er så syndig å gi uttrykk for. At noen velger å stole på Jens og hans disiplers omgang med tall og andre "sannheter", får være deres problem. Blir regelrett flau på vegne av de som har latt seg hjernevaske til å applaudere alt som kommer fra den kanten. Det er åpenbart at man der lever etter mottoet: "Gjentas en løgn tilstrekkelig mange ganger, blir det en sannhet". Pinlig å være vitne til dette i år etter år........" Andre kommentarer: "Jeg så også denne debatten, men opplevde på ingen måte at Jens satte Siv "på plass". Tvert imot. Jens ble sittende og stotre." - "Sant det du sier,merker fort når Jens blir satt på plass, da begynner han å snøvle." "Du nevner Ayn Rand med forakt. Hva sa hun? Hun sa at individet er skapelsens høydepunkt; du, jeg, hver av oss. Tåpeligheten og feigingenes "kollektiv" er ingenting annet enn å skjule seg bak andre og ikke ta ansvar; snakke seg ut av problemene, ikke løse dem, leve etter dogmet" jo flere kokker" og glemmer fortsettelsen " jo mer søl." Endret 18. februar 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Sikkert det som blir kommentert her: http://www.abctv.no/borger/110212/politikeres-opptreden-i-utlandet Det sier litt om hvordan folk biter på denne mobbingen av Siv Jensen også. Her snakkes det om at det blir gitt uriktige opplysninger til utenlandske media om norsk helsevesen, altså at Jensen har. I artikkelen blir det igjen påstått at at hun ble "arrestert" for uriktige påstander. Hun siterte økonimiske tidsskrifter og professorer i økonomi som sier at samlet betaler en som jobber ca. 70-75% av inntekten i skatter og avgifter til Staten. Så fikk Jens uimotsagt av programledelsen fremsette påstanden om at det riktige tallet var halvparten, noe som vil si kun 35-37%. Selv betaler jeg langt mere enn det, bare i inntektskatt. Man trenger ikke vite mye om økonomi for å vite at tallet fra Jens er fullstendig feil, likevel lar media rødgrønne stadig slippe unna med sine løgner. Mange er ikke dummere enn at de ser dette og derfor stemmer mange til høyre og er mot at man skal tvinges til å betale tvangsabonnement til propagandakanalen NRK. Endret 18. februar 2011 av robertaas 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Sikkert det som blir kommentert her: http://www.abctv.no/borger/110212/politikeres-opptreden-i-utlandet Det sier litt om hvordan folk biter på denne mobbingen av Siv Jensen også. Her snakkes det om at det blir gitt uriktige opplysninger til utenlandske media om norsk helsevesen, altså at Jensen har. I artikkelen blir det igjen påstått at at hun ble "arrestert" for uriktige påstander. Hun siterte økonimiske tidsskrifter og professorer i økonomi som sier at samlet betaler en som jobber ca. 70-75% av inntekten i skatter og avgifter til Staten. Så fikk Jens uimotsagt av programledelsen fremsette påstanden om at det riktige tallet var halvparten, noe som vil si kun 35-37%. Selv betaler jeg langt mere enn det, bare i inntektskatt. Man trenger ikke vite mye om økonomi for å vite at tallet fra Jens er fullstendig feil, likevel lar media rødgrønne stadig slippe unna med sine løgner. Mange er ikke dummere enn at de ser dette og derfor stemmer mange til høyre og er mot at man skal tvinges til å betale tvangsabonnement til propagandakanalen NRK. Artikkelforfatteren skriver: "Til sammenligning: Som tidligere medlem av NKP" Herlig. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Her er debatten på Aktuelt: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/710121/ Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Sikkert det som blir kommentert her: http://www.abctv.no/borger/110212/politikeres-opptreden-i-utlandet Det sier litt om hvordan folk biter på denne mobbingen av Siv Jensen også. Her snakkes det om at det blir gitt uriktige opplysninger til utenlandske media om norsk helsevesen, altså at Jensen har. I artikkelen blir det igjen påstått at at hun ble "arrestert" for uriktige påstander. Hun siterte økonimiske tidsskrifter og professorer i økonomi som sier at samlet betaler en som jobber ca. 70-75% av inntekten i skatter og avgifter til Staten. Så fikk Jens uimotsagt av programledelsen fremsette påstanden om at det riktige tallet var halvparten, noe som vil si kun 35-37%. Selv betaler jeg langt mere enn det, bare i inntektskatt. Man trenger ikke vite mye om økonomi for å vite at tallet fra Jens er fullstendig feil, likevel lar media rødgrønne stadig slippe unna med sine løgner. Mange er ikke dummere enn at de ser dette og derfor stemmer mange til høyre og er mot at man skal tvinges til å betale tvangsabonnement til propagandakanalen NRK. Høres greit ut det Jens sier i begynnelsen. Han bekrefter også dette ved å vise til departementet. Ingen løgner der i gården... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg