Gå til innhold

Hvorfor i all verden scorer FrP så bra på meningsmålingene?

Anbefalte innlegg

Jeg for min del mener straffer generelt burde være mye strengere. Man burde få livstid for drap, blant annet. De som står bak mishandlingen og voldtekten i Alvdal burde også få livstid for så vidt. Ingen tjener noe på å ha de i samfunnet, de har begått grusomme lovbrudd og kunne for min del like godt bli sendt til Nordpolen eller en eller annen avsidesliggende øy. De er klar over at de gjør noe som er fullstendig ulovlig, og de bør ta konsekvensen.

Det ligger egentlig innvevd i mitt forrige innlegg, at straffenivået på slike forbrytelser burde være mye høyere enn hva det er i dag. Jeg er imot dødsstraff, både på grunn av faren for å dømme uskyldige til døden, men også fordi dødsstraff i noen situasjoner er for snilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtidig er det kun et fåtall av lovbrudd hvor det er ønskelig at de kriminelle ikke vender tilbake til samfunnet, for samfunnets egen del.

I Vi Menn står det nå om en 23-åring som har rukket å begå over 100 innbrudd. Da synes jeg det burde være regler som gjør at han sperres inne for en lengre periode, til samfunnets eget beste.

Lenke til kommentar

Samtidig er det kun et fåtall av lovbrudd hvor det er ønskelig at de kriminelle ikke vender tilbake til samfunnet, for samfunnets egen del.

I Vi Menn står det nå om en 23-åring som har rukket å begå over 100 innbrudd. Da synes jeg det burde være regler som gjør at han sperres inne for en lengre periode, til samfunnets eget beste.

Hvis vi sier at han begynte sin kriminelle karriere senest når han var 18 år, og at han da har brukt 5 år på å utføre 100 innbrudd, så er ikke 20 innbrudd i året så veldig spektakulært. Jeg vet om speedvrak som ikke gjør noe annet enn å luske rundt, hver eneste dag/natt. Sosialboligene dems ser ut som en søpplefylling som er sortert, en haug med høyttalerelementer, en haug med PC-deler og en haug med ledninger og dritt, motorsager og snøfresere, mobiler, TVer. De får ikke solgt halvparten engang fordi de demonterer alt. Man skulle ikke ane hva amfetamin kan gjøre med folk. Det er som om sjelen dems har forsvunnet ut av kroppen.

Selvfølgelig har disse sittet inne mange ganger, oftest har ikke Politiet nok på dem til å kunne dømme de til lengre straffer heller, men selv ett og to år holder ikke, for når de kommer ut igjen så er det samme kjøret på nytt. Hvordan kan man forvente noe annet når de sitter inne for å bli straffet og ikke for å få hjelp? Politiet vet det de også. Tror du da det hadde gjort en positiv forskjell, å bure de inne både to og tre eller kanskje fem ganger så mye lengre?

Og han 23-åringen du snakker om, hvis man hadde hatt beviser for samtlige 100 innbrudd, så hadde han nok fått en LANG fengselsstraff. Faktum er at straffene i Norge faktiskt ikke er så lave. Det er enkeltsakene media publiserer som er årsaken til at folk har et slikt inntrykk. Smugler du f.eks narkotika, de harde stoffene, inn i landet, så får du glatt 12 års fengsel.

Så kan man jo tenke seg hvordan det egentlig er, å være ruset hver eneste dag på noe så sinnsykt som amfetamin(eksempel). Når du kommer i fengsel og får klarnet opp hodet, så kommer helt sikkert tankene og følelsene tilbake hvor man begynner å tenke over alt man har ødelagt for seg selv. Hvor mye man har tapt, hvor mye man har driti seg ut og da kommer også depresjonene og dermed lysten til å ruse seg vekk fra virkeligheten igjen. Hadde man utnyttet denne muligheten til å hjelpe de så kanskje de hadde innsett at det ikke var for sent alikevel. At det aldri er for sent å snu.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
Hvis du har gjort 100 innbrudd så mener jeg at det er noe grunnleggende galt med deg eller oppveksten din og at du dermed trenger behandling, enten problemet er psykiatrisk, rus, rus+psykiatrisk eller bunnløs fattigdom.
Det som er grunnleggende galt er at vi har et samfunn som tillater noen å utføre så mange kriminelle handlinger. Når vi har et samfunn hvor kriminalitet lønner seg så er det naturlig at noen vil begå mye kriminalitet, og det uavhengig av oppvekst, psyke eller rusmisbruk.

"bunnløs fattigdom" som tvinger noen til kriminalitet i Norge? Man må man være veldig rød og naiv for å gå på den. :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

blant annet liker FrP'erne å feie alle islamister under samme kam.

Vet ikke om du ser hva du sier her men det er ganske tyderlig. Du feiet nettopp alle FrPere under samme kam.

i forhold til at de står for den samme politikken, så er jo dette nødvendig. Om de ikke liker sitt partis politikk så kan de bare si det.

Lenke til kommentar

Hvis man har sympatier for et regime kan man komme i en posisjon til å se igjennom fingrene med visse ting. Jeg leste hva han sa, og etter min mening så ser han gjennom fingrene at Kina daglig begår grove brudd på menneskerettighetene, ikke har likhet for loven, fengsler folk for sine meninger, bedriver knallhard sensur osv osv. Jeg kan ikke huske sist gang jeg hørt Raymond Johansen kom med ett eneste kritisk utsagn mot Kina.

Hva er galt med å stille krav til de som kommer hit? Det skulle bare mangle at våre nye landsmenn ikke innrettet seg etter norske lover, lærte seg norsk og gjorde en hederlig innsats for å integrere seg i det norske samfunnet. Og hvis FrP er så fæle mot såkalte fremmedkulturelle, hvorfor har da flere med fremmedkulturell bakgrunn meldt seg inn i FrP. Jeg kan nevne Mazyar Keshvari, kom til Norge som flykning fra Iran. Han er ikke engang 30, men har allerede hatt flere tunge verv i Oslo-politikken. Og han er ikke alene. Jeg håper inderlig han kommer på Stortinget, for han er dyktig og ikke redd for å si hva han mener.

Skal du først dra inn begreper, så får du sannelig bruke dem riktig. Dette er en definisjon av islamisme. Ikke akkurat noe jeg ønsker meg, for å si det mildt. At FrP drar alle islamister, altså tilhengere av islamisme over en kam og kjemper mot islamisme med nebb og klør er en god ting, for islamisme står ikke for demokrati, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Den islamske staten Iran praktiserer islamisme, og det er et land man trygt kan kalle et terror-regime.

Hvis du skal ha et eksempel på nåtidens kommunisme er det bare å se på SOS Rasisme, eller Tjen Folket. De støtter fortsatt den gode, gamle kommunismen, med væpnet revolusjon og full støtte til Stalin, Mao og Pol Pot.

oi, her var det mye å ta tak i. men det tar jeg kanskje ikke og ser på før om ett par dager. Men jeg vil si at det er grunn for innleggsforfatter å tenke over hvordan han prøver å fremstille folk, for dette er drøyt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du ser hva du sier her men det er ganske tyderlig. Du feiet nettopp alle FrPere under samme kam.

i forhold til at de står for den samme politikken, så er jo dette nødvendig. Om de ikke liker sitt partis politikk så kan de bare si det.

Alle Islamister vil ha verdensomspennende sharia, hvorfor er ikke det nødvending?.

Lenke til kommentar

Jeg forstår veldig godt de som stemmer FRP... Både av alt for mange personlige erfaringer med innvandrere og statistikk som tilsier at innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er overrepresentert innen alle former for kriminalitet. De som ikke innretter seg etter norske lover kan versågod reise hjem igjen og gi plass til andre innvandrere som faktisk ønsker å gjøre en innsats!

Lenke til kommentar

Forresten til alle dere som ELSKER å kritisere FRP:

Ap-veteranen Asbjørn Kristoffersen sammenligner en islamisering av Norge med nazi-invasjonen i 1940. Han sjokkerte Rød Ungdom med å si at «det er dere som skal vokse opp med dette» og «det var ikke alle som så 9. april komme heller».

- Ja, det stemmer. Jeg sa det. Men jeg mente ikke at vi kom til å bli islamisert her i Norge. Samtidig kan vi ikke la være å høre på Politiets sikkerhetstjeneste heller. Dette kan du referere meg på, sier Arbeiderpartiets tidlige politiske rådgiver, Asbjørn Kristoffersen til VG Nett.

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=551820

Endret av Scieconmy
Lenke til kommentar

De røde naive lever i et Oslo som om noen tiår vil få muslimsk flertall, og det selv om vi klarer få på plass en mer oppegående asyl- og innvandringspolitikk.

Sosialistene har delt ut norske statsborgerskap som om det var konfetti. Det har ikke engang vært noe krav å kunne snakke norsk.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Og til trådstarter: "Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er satt større fokus på Frp sin politikk i media."

Er det ETT parti media elsker å hate så er det FRP! Media består jo av sosialister og atter sosialister som ELSKER å rakke ned på FRP, og det hører en da stort sett hele tiden...

Kilde på at "alle" journalister er sosialister:

http://www.na24.no/article2899236.ece

Kilde på at media ofte favoriserer rødgrønt:

http://e24.no/media/nrk-var-partiske-ved-stortingsvalg/3932496

Lenke til kommentar

Du ser ikke dobbeltmoralen, altså?

Lenke til kommentar
Kan du vise til politikk mot islamister i Frps prinsipprogram som du er uenig i?
Lenke til kommentar

Du ser ikke dobbeltmoralen, altså?

Tydeligvis ikke. Og han feier faktisk alle muslimer over en kam. Det er stor forskjell på en muslim og en islamist.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...