Gå til innhold

Hvorfor i all verden scorer FrP så bra på meningsmålingene?


Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke FRP sin rasepoltiik de mener at alle utledninger som gjør noe som er imot loven skal sendes tilbake. Vel bare fordi utledninger ikke er er fra den norske og Ariske rasen skal de sendes tilbake og bare dø i krig? FRP mener vell at norske folk har mer rett til å leve i norge enn utledninger, vell jeg er uenig uansett hud farge og hvor du kommer fra skal alle behandles, alle som har statsborgerskap i norge uansett hvor de kommer fra skal behandles likt og bli satt i fengsel. Krig er forferdlig jeg har hatt en far som faktisk har sett det, dumt at et parti av folk som mest sansynlig i sine øyne aldri har sett krig mener at hvis de går i mot loven så kan de bare bli sendt tilbake i et land og dø bare fordi de ikke er norske -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg få presisere at Fremskrittspartiets forkortelse er FrP, ikke FRP? Trådstarter har greit dette fint.

 

Det kommer helt enkelt av at F er første bokstav i ordet Fremskritt.

R er den andre bokstaven, og er dermed ikke begynnelsen av et nytt ord.

P, derimot, er begynnelsen på ordet Partiet.

 

Selv om disse ordene skrives som ett, skal disse reglene følges.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke FRP sin rasepoltiik de mener at alle utledninger som gjør noe som er imot loven skal sendes tilbake. Vel bare fordi utledninger ikke er er fra den norske og Ariske rasen skal de sendes tilbake og bare dø i krig? FRP mener vell at norske folk har mer rett til å leve i norge enn utledninger, vell jeg er uenig uansett hud farge og hvor du kommer fra skal alle behandles, alle som har statsborgerskap i norge uansett hvor de kommer fra skal behandles likt og bli satt i fengsel. Krig er forferdlig jeg har hatt en far som faktisk har sett det, dumt at et parti av folk som mest sansynlig i sine øyne aldri har sett krig mener at hvis de går i mot loven så kan de bare bli sendt tilbake i et land og dø bare fordi de ikke er norske -.-

De fordomsfulle i denne tråden er personer som deg som tillegger FrP forskjellig behandling av personer basert på hudfarge eller "rase" (Hva må det måtte være). Dette gjøres uten at det er fnugg at noe slikt i FrPs politikk eller program. Hvor får du egentlig disse ideene fra?

 

Samtlig partier på Stortinget er for at vi skal behandle folk forskjellig etter hvilket statsborgerskap de har, samtlige. Ser du selv hvor fordommsfull du er når du kun angriper FrP for dette?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hmm, var det ikke Step_up som var ute i en annen tråd her med beskyldninger mot Frp som han etter hvert måtte gå tilbake på? Og så fortsetter han bare i en ny tråd?

 

Nei, aldri gått tilbake på noe på denne kategorien...

Det er merkelig, siden du ikke klarte å begrunne påstandene dine. Derimot viste det seg at du hadde overdrevet noe voldsomt, og da ble det litt pinlig kan du si...

 

tror du blander meg med en annen. kan ikke mene å huske at jeg har gjort noe sånt...

Lenke til kommentar

Jeg stemmer FRP fordi 30% av de som sitter i Norske fengsler er utenlandske statsborgere. Fordi 60% av de som sitter i varetekt og 70% av de som sitter i Oslo kretsfengsel er utlendinger. Fordi alle voldtekter i Oslo begås av innvandrere, og flertallet av innvandrerguttene dropper ut av VGS. Jeg stemmer FRP fordi integreringen går til helvete, 66% av de som kom fra pakistan imellom 1971 og 1975 var på uføretrygd i 2007. Det er tre ganger høyere enn for Nordmenn generelt og dobbelt så høyt som for norske high school dropouts. Jeg stemmer FRP fordi innvandrere betaler lite skatt, fordi de snylter på staten, vokser i rekordfart, og fordi den eneste gangen jeg har fått bank i mitt liv var av 10 svartskaller i korketrekkern da jeg var 12 år. Derfor stemmer jeg FRP.

Lenke til kommentar
Fordi det er for mange innvandrere her!
Om man bare går nok generasjoner tilbake så er alle i Norge innvandrere. Og etter de som vandret inn når isen trakk seg tilbake for 10.000 år siden kom det nye innvandrere med mer utviklet kultur som jordbruk og de tok helt over. Slik har hele genpoolen blitt helt byttet ut i Norge 2 ganger etter siste istid.

 

I tillegg er de fleste moderne innvandrere fra de siste 100 år svansker, dansker, tyskere, polakker og slikt som man ikke så lett kan se er nykommere og de har i tillegg vært mere i arbeid enn snittet og vært mindre kriminelle. Slik har de vært et positivt bidrag til Norge.

 

Å si at man generellt er imot innvandring er derfor et veldig lite gjennomtenkt og lite informert utsagn.

 

Det nye fenomenet mange er imot er en massiv trygdeinnvandring fra primitive stammesamfunn i andre verdensdeler og gjerne med muslimer. Nesten alle som prøver å komme hit kommer fordi de har hørt at vi er de mest naive og gavmilde i verden. I den tredje verden har jeg sett hvordan media forteller at vi tar imot kriminelle med åpne armer, gir dem eget hus og nok penger til å forsørge hele landsbyen de kom fra. Og de trenger aldre mere jobbe. Den eneste utfordringen er at det koster mange årslønner å reise til Norge. Kriminell virksomhet eller at familien som er igjen har tatt lånt langt over pipa fra lånehaier er alternativer for å finansiere dette.

 

Og når de kommer til Norge er det asylordningen som brukes til å få bli i Norge. De fleste klarer ikke å få asyl, men vi naive nordmenn lar likevel de fleste få bli.

Lenke til kommentar

Raymond Johansen sa:

 

Så er det vår rett til å understreke at menneskerettighetene er universelle, og ta opp saken til enkeltpersoner som blir utsatt for overgrep. Imidlertid tror jeg vi kommer lengst med å gjøre det på en måte som også viser respekt for hva Kina har oppnådd.

Jeg vil absolutt se denne uttalelsen som at Raymond Johansen ser igjennom fingrene Kinas overtramp av menneskerettighetene.

 

hvorfor i all verden skulle han se gjennom fingrene med det? Først av alt så bør du lese hva han har sagt, for her står det jo at han tror at vi kommer lengst med å understreke at de er universelle ved å vise respekt for hva Kina har oppnådd. I tillegg er dette en sak vi alle i Norge tar på fullt alvor...Tror det bare er så enkelt at det var fremgangene som var tema og ikke noe annet...

 

 

Wikipedia er ikke 100% pålitelig. Det har vært flere saker der det har dukket opp artikler på Wikipedia som er direkte usanne. Og FrP har utviklet seg siden ALP. Og hva med Arbeiderpartiet? Som Lycantrophe påpekte, var Ap et kommunistisk parti som fikk styrt politikken fra det kommunistiske Sovjet gjennom medlemsskapet i Komintern. Og Ap-topper synger fremdeles Internasjonalen, den kommunistiske Sovjetunionens nasjonalsang etter oktoberrevolusjonen i 1917. Så du kan si at den blodrøde og antidemokratisk kommunismen/sosialismen fremdeles påvirker sosialistisk side i Norge. Jeg drar inn Gerd Liv Valla fordi hun satt høyt oppe i Ap og var LO-leder samtidig som hun hadde en fortid som kommunist.

 

jeg synes det er flere ting som viser FrP's innvandringspolitikk på flere negative måter, blant annet liker FrP'erne å feie alle islamister under samme kam, altså diskriminering. De har sin religion og den må respekteres. Så har vi de kommentarene som går på pushing o.l fra f.eks Amundsen. Ja statistikk viser at det er noen asylsøkere som driver på, men det gjør da nordmenn og. er ganske liten forskjell på de tallene der. Den store forskjellen er at man faktisk finner likhetstrekk mellom FrP og ALP. Hva Ap har gjort er da irrelevant så lenge de ikke gjør det samme nå. og så om de synger den? Teksten er jo faktisk helt annerledes. Og å si at de sosialistiske partiene av denne grunn påvirkes av den kommunismen er jo tullerusk. hvilket bare er forbokstaven hvis man skal beskrive tanken om å dra paraleller tilbake til ett regime som bedrev massehenrettelser...Å dra inn hva Valla har gjort er bare usaklig. altså sånne ting går jo ikke ut over hva de gjør i evt politiske verv. Og det er nok en viss forskjell på kommunismen du peker på og nåtidens kommunisme. Uten at Valla for den saks skyld har brukt noen slike ideologier i sitt politiske verv.

Lenke til kommentar

hvorfor i all verden skulle han se gjennom fingrene med det? Først av alt så bør du lese hva han har sagt, for her står det jo at han tror at vi kommer lengst med å understreke at de er universelle ved å vise respekt for hva Kina har oppnådd. I tillegg er dette en sak vi alle i Norge tar på fullt alvor...Tror det bare er så enkelt at det var fremgangene som var tema og ikke noe annet...

Hvis man har sympatier for et regime kan man komme i en posisjon til å se igjennom fingrene med visse ting. Jeg leste hva han sa, og etter min mening så ser han gjennom fingrene at Kina daglig begår grove brudd på menneskerettighetene, ikke har likhet for loven, fengsler folk for sine meninger, bedriver knallhard sensur osv osv. Jeg kan ikke huske sist gang jeg hørt Raymond Johansen kom med ett eneste kritisk utsagn mot Kina.

 

jeg synes det er flere ting som viser FrP's innvandringspolitikk på flere negative måter, blant annet liker FrP'erne å feie alle islamister under samme kam, altså diskriminering. De har sin religion og den må respekteres. Så har vi de kommentarene som går på pushing o.l fra f.eks Amundsen. Ja statistikk viser at det er noen asylsøkere som driver på, men det gjør da nordmenn og. er ganske liten forskjell på de tallene der. Den store forskjellen er at man faktisk finner likhetstrekk mellom FrP og ALP. Hva Ap har gjort er da irrelevant så lenge de ikke gjør det samme nå. og så om de synger den? Teksten er jo faktisk helt annerledes. Og å si at de sosialistiske partiene av denne grunn påvirkes av den kommunismen er jo tullerusk. hvilket bare er forbokstaven hvis man skal beskrive tanken om å dra paraleller tilbake til ett regime som bedrev massehenrettelser...Å dra inn hva Valla har gjort er bare usaklig. altså sånne ting går jo ikke ut over hva de gjør i evt politiske verv. Og det er nok en viss forskjell på kommunismen du peker på og nåtidens kommunisme. Uten at Valla for den saks skyld har brukt noen slike ideologier i sitt politiske verv.

Hva er galt med å stille krav til de som kommer hit? Det skulle bare mangle at våre nye landsmenn ikke innrettet seg etter norske lover, lærte seg norsk og gjorde en hederlig innsats for å integrere seg i det norske samfunnet. Og hvis FrP er så fæle mot såkalte fremmedkulturelle, hvorfor har da flere med fremmedkulturell bakgrunn meldt seg inn i FrP. Jeg kan nevne Mazyar Keshvari, kom til Norge som flykning fra Iran. Han er ikke engang 30, men har allerede hatt flere tunge verv i Oslo-politikken. Og han er ikke alene. Jeg håper inderlig han kommer på Stortinget, for han er dyktig og ikke redd for å si hva han mener.

 

Skal du først dra inn begreper, så får du sannelig bruke dem riktig. Dette er en definisjon av islamisme. Ikke akkurat noe jeg ønsker meg, for å si det mildt. At FrP drar alle islamister, altså tilhengere av islamisme over en kam og kjemper mot islamisme med nebb og klør er en god ting, for islamisme står ikke for demokrati, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Den islamske staten Iran praktiserer islamisme, og det er et land man trygt kan kalle et terror-regime.

 

Hvis du skal ha et eksempel på nåtidens kommunisme er det bare å se på SOS Rasisme, eller Tjen Folket. De støtter fortsatt den gode, gamle kommunismen, med væpnet revolusjon og full støtte til Stalin, Mao og Pol Pot.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke FRP sin rasepoltiik de mener at alle utledninger som gjør noe som er imot loven skal sendes tilbake. Vel bare fordi utledninger ikke er er fra den norske og Ariske rasen skal de sendes tilbake og bare dø i krig? FRP mener vell at norske folk har mer rett til å leve i norge enn utledninger, vell jeg er uenig uansett hud farge og hvor du kommer fra skal alle behandles, alle som har statsborgerskap i norge uansett hvor de kommer fra skal behandles likt og bli satt i fengsel. Krig er forferdlig jeg har hatt en far som faktisk har sett det, dumt at et parti av folk som mest sansynlig i sine øyne aldri har sett krig mener at hvis de går i mot loven så kan de bare bli sendt tilbake i et land og dø bare fordi de ikke er norske -.-

 

er det ikke bare naturlig at dem som komer til Norge og søker asyl blir sent hjem vis de begår en alvorlig forbrytelse.

Lenke til kommentar

er det ikke bare naturlig at dem som komer til Norge og søker asyl blir sent hjem vis de begår en alvorlig forbrytelse.

Selvfølgelig er det naturlig å sende hjem de som søker asyl i Norge samtidig som de begår kriminalitet over en viss alvorlighetsgrad. Det sier seg selv (kanskje ikke for sosialister, i mange tilfeller ser det ut som at sosialistene står på forbryternes side). Hvis vi lar dem bli vil det gi en signaleffekt om at i Norge er det greit å bedrive kriminalitet. Det skal staffe seg å begå forbrytelser.

Lenke til kommentar

Ja, og så en annen ting. Det var noen her som mente at samfunnet ikke tjente noe på å sperre inne folk som har begått alvorlige forbrytelser, som de i Alvdal, eller Lommemannen. Selvfølgelig skal sånne sperres inne i mange år for å beskytte samfunnet. Ofrene har mest sannsynlig blitt preget for livet, og vil måtte slite med traumer så lenge de lever. Synes de skal få slippe å møte overgriperne på gata i mange år til, da må man nødvendigvis sperre sånne monstre inne. At de skal få behandling mens de soner er en selvfølge, men samfunnets og ofrenes beskyttelsesbehov har førsterett. Virker som at det er noen som bare tenker på forbryternes ve og vel, og glemmer de som virkelig trenger støtte og beskyttelse, nemlig ofrene for forbrytelsene.

Lenke til kommentar

Ja, og så en annen ting. Det var noen her som mente at samfunnet ikke tjente noe på å sperre inne folk som har begått alvorlige forbrytelser, som de i Alvdal, eller Lommemannen. Selvfølgelig skal sånne sperres inne i mange år for å beskytte samfunnet. Ofrene har mest sannsynlig blitt preget for livet, og vil måtte slite med traumer så lenge de lever. Synes de skal få slippe å møte overgriperne på gata i mange år til, da må man nødvendigvis sperre sånne monstre inne. At de skal få behandling mens de soner er en selvfølge, men samfunnets og ofrenes beskyttelsesbehov har førsterett. Virker som at det er noen som bare tenker på forbryternes ve og vel, og glemmer de som virkelig trenger støtte og beskyttelse, nemlig ofrene for forbrytelsene.

Jeg for min del mener straffer generelt burde være mye strengere. Man burde få livstid for drap, blant annet. De som står bak mishandlingen og voldtekten i Alvdal burde også få livstid for så vidt. Ingen tjener noe på å ha de i samfunnet, de har begått grusomme lovbrudd og kunne for min del like godt bli sendt til Nordpolen eller en eller annen avsidesliggende øy. De er klar over at de gjør noe som er fullstendig ulovlig, og de bør ta konsekvensen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...