Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

HIV paranoid?

gandalf89

Anbefalte innlegg

Hei

For et halv år siden så gikk meg å noen venner på byn.

Vi møtte på en asiater uten for som virka helt vanlig, hadde bare handla noe greier (Tankrem å drit) så hun skulle tilbake.

Vi klarte å få med til å ta en drink.

Etter 30min sa jeg kunne følge hun tilbake til hotellet hunnas, hun bodde på SAS hotellet i byen.

Så vi gikk bort der, og av en eller annen grunn klarte jeg få hun til sengs.

Etter det så snakka vi mye, og hun virka veldig utdannet. hun sa hun var i norge for å selge forsikringer, og jobbet for et kinesisk firma og var i norge for å selge noe.

All samtale foregikk på engelsk og snakka det veldig bra.

Så når jeg kom hjem sa jeg til en kompis og han sa alle asians(kinser i dette tilfelle) har jo HIV\AIDS.

Etter dette er jeg blitt skikkelig paranoid om det.....

Hva er oddsen for at jeg har det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell hun var jo utenlandsk. Men jeg prøver å tenke at hun var jo veldig flytende i engelsk, og bodde på et av de beste hotellene i byen. Hun gikk helt vanlig kledd og virka ikke noe gale med...

Hadde ikke kompisen min sagt derre, hadde jeg aldri tenkt over det

Lenke til kommentar

Hei

Vi møtte på en asiater uten for som virka helt vanlig, hadde bare handla noe greier (Tankrem å drit) så hun skulle tilbake.

Etter 30min sa jeg kunne følge hun tilbake til hotellet hunnas, hun bodde på SAS hotellet i byen.

Etter det så snakka vi mye, og hun virka veldig utdannet. hun sa hun var i norge for å selge forsikringer, og jobbet for et kinesisk firma og var i norge for å selge noe.

Så når jeg kom hjem sa jeg til en kompis og han sa alle asians(kinser i dette tilfelle) har jo HIV\AIDS.

Han blander med aferikanere, men en HIV/AIDS -smittet hadde informert deg, med mindre vedkommende er en seriemorder da;). men er 4500 mennesker ca. i Norge med smitten, det er en promille av befolkningen, og det er ikke umulig dog usannsynlig at en av dem støter borti deg, samtidig er det ikke garantert smitte, tror noen sa det lå på rundt 60% ved utveksling av blod, (ikke transfusjon selvsagt), og nedover derfra. sannsyligheten for at du ville være maks uheldig hadde du blitt smittet, men er du redd burde du teste deg, og begynne å bruke kondom, (kondom er forresten alltid en god idé, klamydia er aldri kult, hovedsaklig pga qtips-opp-i-penis-testen:P).

Lenke til kommentar

Hei

Han blander med aferikanere, men en HIV/AIDS -smittet hadde informert deg, med mindre vedkommende er en seriemorder da;). men er 4500 mennesker ca. i Norge med smitten, det er en promille av befolkningen, og det er ikke umulig dog usannsynlig at en av dem støter borti deg, samtidig er det ikke garantert smitte, tror noen sa det lå på rundt 60% ved utveksling av blod, (ikke transfusjon selvsagt), og nedover derfra. sannsyligheten for at du ville være maks uheldig hadde du blitt smittet, men er du redd burde du teste deg, og begynne å bruke kondom, (kondom er forresten alltid en god idé, klamydia er aldri kult, hovedsaklig pga qtips-opp-i-penis-testen:P).

er faen livredd for å teste:p

Lenke til kommentar

*50-70% av de som infiseres med HIV, får en del symptomer etter noen få uker. Dette kalles akutt eller primær hivinfeksjon. Symptomene likner på en vanlig forkjølelse og betegnes serokonversjon sykdom. Serokonversjon betyr at kroppen din starter å lage antistoffer mot HIV. Symptomene kan være feber, utslett, hodepine, sår hals, tap av matlyst, verkende muskler og ledd. Antistoffer er kjemiske stoffer som immunsystemet bruker til å bekjempe infeksjoner. De tidlige symptomene varer ca. tre uker og går tilbake uten behandling.*

Lenke til kommentar

ALDRI les symptomlister, du VIL finne symptomer på 90% av alle verdens sykdommer hvis du kjenner etter, selv om du er frisk, og det kan utvikle seg til hypokonderi, (min mor har det), er nok en av de mest undervurderte psykiske lidelsene vi har, veldig mange med sykdommer, har kanskje en hypokonderi-variant. Plutselig tror du at du har colera bare fordi du får feber, eller du har pest bare fordi du er forkjølet.

Beste er å gå til legen når man tror man har noe, legen tester for det, svaret er ja eller nei.

Lenke til kommentar

There are currently an estimated 740,000 people living with HIV in China.1 During 2009 around 26,000 people died from AIDS.2 These numbers must be considered in the context of China's extremely large population which is estimated at around 1.3 billion.3 Although China’s HIV epidemic remains one of low prevalence overall (0.1% among adults),4 there are pockets of high infection among specific sub-populations

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...