FrihetensRegn Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan kan jeg finne ut hvor mange gir en bil har? Står det i vognkortet til alle biler? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) never mind.. Endret 24. januar 2011 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvilken bil er det snakk om? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Først og fremst en Toyota Corolla 98'. Men tenkte på andre biler generelt også. Jeg tror den har fire gir, men er vanskelig å si siden jeg ikke greier å høre giringen pga. automatgiren og lyden fra piggdekkene. Kan jo gi gass og høre det bedre men da kommer jeg til å gå langt over 80 km/t. har egentlig ikke lyst å bryte fartsgrensen pga det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Med tanke på alder vil jeg si fire Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Såvidt jeg kunne se med litt googling, så brukte 8. generasjons corolla A131L: 3 trinns automatkasse eller A245E: 4 trinns automatkasse. Hvis du klarer å finne et av de nummerne i vognkortet så har du svaret Endret 24. januar 2011 av iskaldcola Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Et lite hint er å se på tallet som står på første klikk etter D (P-R-N-D-3 for eks). Dersom det er 4, har du 5-trinns, dersom det er 3, har du 4-trinns, osv. Men: Dersom du har en egen O/D-knapp, vil den sperre høyeste gir uten at du flytter spaken fra D, så dersom første tall bak D er 2 har du 4-trinns. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 På min står det L-2-D-N-R-P. L står sikkert for low eller noe, er førstegiret. @iskaldcola, i vognkortet og instruksjonsboka står det bare Corolla E11. Tror det er 3 gir den har. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 @iskaldcola, i vognkortet og instruksjonsboka står det bare Corolla E11. Tror det er 3 gir den har. Sjekk chassisnummerplata på torpedoveggen under panseret. Transmisjonskode, lakk-kode m.m. skal stå der. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 På min står det L-2-D-N-R-P. L står sikkert for low eller noe, er førstegiret. @iskaldcola, i vognkortet og instruksjonsboka står det bare Corolla E11. Tror det er 3 gir den har. Har du overdrive-knapp på girspaken? Den er visst kun 4-trinnskassen som har OD, så hvis du ikke har en slik knapp så er det mest sannsynlig 3 gir du har. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Vil vel heller tippe (uten å egentlig vite) at det er snakk om samme kassa, men at kun den ene har OD. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Det er ikke overdrive knapp på min kasse. Konklusjonen er da at det er tre gir :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå