Bendorama Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Prøver å lese meg litt inn i kosthold å slik, å har kommet til blodsukker, også der leste jeg et par ting som virker litt skummelt. Når jeg blir sulten (antar det er ved lavblod sukker) og går noen timer uten å spise så får jeg gjerne hodeverk, men det jeg alltid får er at jeg begynner å skjelve i hender, og skjelver gjerne også i stemmen, nesten som om når skulle vært nervøs, men er bare sulten, og jeg blir veldig urolig og klarer ikke sitte stille helst. Er dette vanlig eller burde jeg sjekkes for diabets?`trodde du merket veldig om man har det? Leste bare dette: "Når en diabetiker har lavt blodsukker, får man føling. Da blir man veldig sulten og man begynner å skjelve. Det man da må gjøre er å få i seg noe søtt," "Vanlige symptomer er skjelving, svette, tørst, sult, irritabilitet (til dels aggresjon), uklart syn, konsentrasjonsvansker og uklar tale" Kan faktisk bli noe aggresiv også når jeg er på dette stadiet.... Takk for svar / tips Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Når jeg blir sulten (antar det er ved lavblod sukker) og går noen timer uten å spise så får jeg gjerne hodeverk, men det jeg alltid får er at jeg begynner å skjelve i hender, og skjelver gjerne også i stemmen, nesten som om når skulle vært nervøs, men er bare sulten, og jeg blir veldig urolig og klarer ikke sitte stille helst. Er dette vanlig eller burde jeg sjekkes for diabets?`trodde du merket veldig om man har det?Symptomene er vanlig ved lavt blodsukker, men med et sunt kosthold med lite sukker og loff skal det egentlig ikke skje ofte hvis du spiser regelmessige måltider (3-4 timer imellom). Men hvis du spiser masse sukker eller drikker mye brus kan det øke problemet. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 hadde du hatt diabetes hadde du nok heller hatt meget høyt blodsukker, og merket det på andre måter...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå