Hansdatter Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg har starta et NUF-selskap og driver salg på hobbybasis. Har rett og slett lyst å lære mer om å drove eget og om regnskap. Har kjøpt Mamut office da jeg har god erfaring med MAmut Datax i mange år for privatregnskap. Men så er det mye nytt - og nå lurer jeg på om noen kan si meg om hvilken konto registreringsutgiftene til Brønnøysundreg skal føres på. jeg trenger ikke svar fra dere som bare skal si at kan du ikke såpass, bør du bruke regnskapsbyrå. ALT kan læres :o) Jeg har registrert Leverandører og ført bilag på innkjøp av varer (enkelt når Levererandøren var registrert i egen kontro først), men nå står de som åpne poster. varen eer jo betal tpå forhånd med VISA eller MASTER, men akkurat DET finner jeg ikke ut ab hvordan jeg skal få frem. Har noen et godt tips:) Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Du har en konto for andre driftsutgifter (eller noe liknende), har du ikke? Det er vel 65xx eller noe. Lenke til kommentar
Hansdatter Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Takk. Så enkelt - men når man er usikker, så er det godt med en plass å spørre:) Lenke til kommentar
Bolum Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Har du vurdert andre løsninger siden du først har startet på egenhånd? I oppstart av selskap er det viktig å finne de mest effektive og kostnadsbesparende løsningene som leverer det du trenger. Godt å se at du allerede visste hvilket regnskapsprogram du ønsket å bruke, siden du allerede hadde erfaring fra lignende. Jeg ville høre om du har vurdert et SaaS (Software as a Service) alternativ, altså et online regnskapsprogram istedet, der ingen installasjon kreves, og support av alle spørsml du måtte lure på som regel er medfølgende. Nå skal ikke jeg anbefale e-conomic til deg ettersom jeg ikke vet hvilke behov du har, men jeg kan hvertfall tipse deg om å google etter online regnskapsprogram. Det ligger mange bra og gode tilbydere ute i markedet, og erfaringen er at de fleste som bytter blir overrasket over at de ikke har gjort det før. Siden du sikkert kommer til å ha endel spørsmål fremover i tiden som kommer, er det også mye god hjelp å hente i supporten som følger med! Lykke til videre med hobbysalget, og regnskapet som hører med Lenke til kommentar
Loven Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Hei! For det første er det nå knapt noen argumenter igjen for å velge NUF. Aksjekapitalen ble i går vedtatt i Stortinget til å kunne være kun kr 30 000, og det er ikke revisjonsplikt for små selskaper. Alle NUF-ere, nå er det bare å slette selskapene deres og starte AS. På den måten blir man ikke lengre uglesett av banker, kunder og skattemyndigheter! Lenke til kommentar
Miniforetak Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hei! For det første er det nå knapt noen argumenter igjen for å velge NUF. Aksjekapitalen ble i går vedtatt i Stortinget til å kunne være kun kr 30 000, og det er ikke revisjonsplikt for små selskaper. Alle NUF-ere, nå er det bare å slette selskapene deres og starte AS. På den måten blir man ikke lengre uglesett av banker, kunder og skattemyndigheter! Og nå er loven også sanksjonert av Kongen i statsråd, og blir gjeldende allerede fra 1. januar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå