Haugsb Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Halloen! Min første bil, og første forsøk på worklog/showcase, så bear with me. Er forsåvidt og første worklog om en Voyager/Caravan her på forumet. Uansett, over til bilen: 1995 Chrysler Grand Voyager SE 3.3 V6 Med vintersko på. Vart så skitten etter en tur på fire kilometer Trykk på bilder for stor oppløysning Specs: Motor 3301cc V6 OHV 163 hk/265 nm 165 000km 0-100: 13,5 sekund Toppfart: 180 km/t Drivverk Framhjulstrekk Firetrinns elektronisk styrt automatgirkasse Utstyr Aircondition Tiltbart ratt El. vindu El. speil 2x SRS Airbag Takrails Radio/CD ABS-bremser Oppbevaringsrom under seter Sju seter Cruise control Automatisk låsande dører (30 km/t) Sentrallås Åtte koppholdara Skinnratt Grått velourinteriør Forbruk 0,89 på mila blanda (Iflg. brukarmanual) 75 l tank Teoretisk rekkevidde: 850 km (blanda køyring) Ting som er gjort: Komplett interiørvask Bytta bensintanklokk Bytta toppakning Ting som skal gjerast i framtida: (Obs: TTT ) Skifte kjølevæske Nytt batteri (90-100 ah?) Vask og polering Nye 205/70/R15 sommardekk Fylle på R134a Lite problem på sentrallås Dett var dett Endret 5. februar 2011 av Haugsb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ah, de bilene der har stor motor, lite hester og er treeige Særlig med automatkassa. Neida, de er ikke så trege, men jeg forventa mer fraspark enn det var. Kjørte dog en steingammel slik som skulle bli russebil. Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Treig er nok berre første ordet Blei overraska over kor lite drag det faktisk var. Automatkassen slektar tilbake til 60-tallet, så det er nok ikkje rart at den er treig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ser at du har lastet opp bildene med bildr.no , disse holder sjeldent lenge på bildene før linkene du bruker blir ugyldig. Ellers følger jeg med videre :-) Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Takk for tipset Var på en liten køyretur igår kveld, og jammen klarte eg å sette meg fast i ei stikkrenne, så bilen låg nedpå bakken. Hjula hadde ikkje sjans til å få grep, satte eg den i D snurra dei heilt uten motstand Han som brøyta veien her eg bur køyrer ein enorm Fastrac, og heldigvis var han der eg stod fast. Uheldigvis hadde han glømt slepetauet sitt heime. Heldigvis kom det ein anna traktor rett etterpå som hadde med seg slepetau Endret 6. februar 2011 av Haugsb Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Det er nesten litt fantastisk å hente så lite hester ut av en såpass stor motor. Turbokonvertering neste? Hvor rått hadde det ikke vært om denne gikk godt som bare juling og så helt original ut, da snakker vi sleeper. Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Sitat Jeremy Clarkson: "..in europe we can get that kind of power out of a vacuum cleaner" http://www.youtube.com/watch?v=rLIlqY6SwxA Har forresten følgt med på turbokonverteringa di, interessant lesestoff Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Haha, tenkte på jeremy selv. Var vel også i spesialepisoden i usa han kommenterte noe om at han lurte på hvordan det var mulig å hente så lite hester ut av en så stor motor Var da snakk om V8 sak fra litt tidligere årgang. Hehe joda, det er morro også. Litt for mye stress med motorstyringa, som egentlig har vært det største problemet med hele greia, men håper det ordner seg snart nå. Men får du klemt på en turbo, så blir det straks mer futt i sakene Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Trur det er best eg holde den så treig som den er, køyreegenskapar er ikkje den sterkaste sida til bilen Elles får du ha lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå