Gå til innhold

[Løst] Gaming PC maks 15K

Anbefalte innlegg

kraftig singel gpu er bedre enn to små gpu'r.

Ikke nødvendig vis

Jo, med en gang du starte opp tunge spill som gjør FPS dropper ned mindre enn 60 fps så kommer du til å merke at ting henger seg opp på SLI/cfx oppsett, mens en singel kraftig gpu holde stabilt på FPS ved lav fps. Et sli/cfx oppsett vil alltid ha variende FPS uansett hvor mye fps du har, du må bare ha høy nok minste fps for å ikke merke det.

Derfor er det lurest å kjøpe et kraftig nå, hvis du senere om noen måneder, finner ut at du trenger mer gpu-kraft kan du kjøpe et kort til.

Kjøper du to små gpu'r og senere må oppgradere på grunn av fps droppes ned under smertegrensen, og gjør ting mer uspillbart da må du skifte ut hele gpu oppsettet ditt.

Poenget mitt er at dere ikke skal se for mye blind på FPS ytelse/kroner. Og mer på stabilitet, mulighet, fremtidig oppgradering og generelt total opplevelse.

Jeg nevnte at det vil være lurt med 580 om han tenker en oppgradering i nær framtid. Og grunnen til at jeg nevnte 560Ti som et alternativ er at det koster omtrent det samme, og om man ser på MIN fps yter det litt bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man betaler 4500kr i dag for å forvente at man bare dytter i et til når det trengs for SLI/CF vil man ofte merke at tiden har gått, kortet man har har gått ut, eller at prisene på nye modeller som uansett vil yte bedre en det SLI/CF oppsettet man kan velge er...

Har du noe som beviser at SLI7CF henger seg ved så drastiske fall som 60FPS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...