Gå til innhold

[Løst] Gaming PC maks 15K

Anbefalte innlegg

Har satt opp følgende pc som jeg skal bestille. Noen tips til endringer av komponenter til det bedre?

Kabinett: Corsair Graphite 600T

Prosessor: Intel Core i7 2600K

Skjermkort: Asus GeForce GTX 570

Hovedkort: Asus P8P67 SABERTOOTH

Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

Harddisk: Seagate Momentus XT 7200.1 500GB Hybrid

Harddisk2: Western Digital Caviar Black 1 TB 64MB Sata 6

SSD: Corsair Force Series F120

Kjøler: Corsair A70

Optisk drev: Samsung SH-S223C

Strømforsyning: Corsair HX 750W

Handlevogn KLIKK HER

Ser ut som Amentio kommer best ut her.... noen som har erfaring med Amentio, rask levering? Kan hente i butikk slik at jeg slipper frakt.

1. Litt usikker på SSD disk i og med at det kommer en 3 utgave snart

2. Litt usikker med kabinett, noen med erfaring

3. Litt usikker på cpu kjøler....bedre forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt greia med både en SSD, en hybrid og en vanlig disk i samme maskin....

Corsair kommer vel med kabinettet 650 snart... og A70 er bra, men den er nesten like dyr som Noctua kjølere som er kjent for å være "the king"

Corsair Performance 3 SSD er bekreftet, men ikke når den kommer...

Lenke til kommentar

Syns Corsair bomma litt når det gjaldt 600T. Ganske kjip luftkjøling og ganske dyr, men veldig mye plass og god cablemanagement. Cooler Master Storm Sniper (Black Edition) er et godt alternativ i samme prisklasse, evt vente på 650D.

Mtp at det er en gaming PC, er dette hva jeg ville endret på for å maksimere gaming ytelsen uten å gå opp i pris (: Bare min anbefaling, da

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Asus GeForce GTX 580

Hovedkort: Asus P8P67 Sabertooth

Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 4 GB

Harddisk: Western Digital Caviar Black 1 TB 64MB Sata 6

SSD: Crucial Real C300 128GB

Kjøler: Noctua DH-14

I en gaming PC er skjermkortet viktigst, uansett, og med et budsjett på 15,000 burde GTX 580 være selvskrevet. 4GB ram er mer enn nok til en spillmaskin, det er uansett enkelt å slenge på 4GB til om du skulle begynne å drive med 3D redigering o.l på maskinen. Crucial Real C300 har mye bedre lesehastighet enn Corsair Force serien. 2500k gir kliss lik gaming ytelse som 2600k, i noen tilfeller kan attpåtil hyperthreadinga til 2600k påvirke opplevelsen negativt.

Noctua DH14 er monsterkjøler nummer 1, og med den får du klokket 2500k'en noe heftig.

Du trenger da ikke 2 vanlige harddisker og en SSD harddisk? Tok den vekk, men ta den tilbake om du vil. Ditt oppsett, ikke mitt ^^

Lenke til kommentar

Ser bra ut det oppsettet Montseur. Grunnen til 600 T er "cablemanagment" slet veldig med dette på mitt forrige kabinett, og det er en av grunnenen til jeg ser på 600 t, og at det er et nyere produsert kabinett med usb3 osv...

Vil nok velge 8 Gb uansett da dette er en rimelig investering.

Enig med skjermkort, men nye er på vei og hvis jeg skal brenne av 4.000 på gtx 580 som ikke har fått de beste kritikkene iallefall hvis du sammenligner pris yteles kontra eks gtx 570 og amd 6970. Regner med at det nyeste til Amd 6990 vil ligge rund 4.000,- og dette kortet tror jeg blir heftigt.

Når det gjelder kjøler, så liker jeg ikke den ... synd den er direkte ..... :) ufin.

Eventuellt så vurderer jeg H50 eller H70 noen som har erfaring med disse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Slenger meg på Montseur, men vil legge til at jeg hadde valgt noen andre minnebrikker.

Vengance brikken er kun 1x4GB.

Bør heller velger 2x2GB vist enn skal ha 4GB minne.

Så får en iallefall utnyttet Dualchannel.

Lenke til kommentar

Ifølge noen nettsteder så skal realese være q1 2011

Kan være verd å vente på ?

:new_woot:

radeon-6900-series.jpg

AMD Radeon HD 6990 will receive a 3840 stream processors and 4 GB of memory

We already reported about the delay in the issuance of the new "Queen video" AMD Radeon HD 6990 with two GPU (codenamed Antilles), whose debut is transferred to the first quarter of 2011. However, various sources continue to bring all the new details ...

Endret av ik2500k
Lenke til kommentar

Har satt opp følgende pc som jeg skal bestille. Noen tips til endringer av komponenter til det bedre? Revidert og endret.

Skal bestilles i morgen, noen tips på slutten....

SSD: Crusial C300 128 GB

Handlevogn KLIKK HER

Handlevogn

Ser ut som Amentio kommer best ut her.... noen som har erfaring med Amentio, rask levering? Kan hente i butikk slik at jeg slipper frakt.

DENNE VAR PÅ TILBUD - 180 GB - DETTE MÅ VEL VÆRE ET BRA KJØP??

LINK

Min lenke

Er den verd å bytte ut mot Crucial C300??

Endringer mottas med takk??

Lenke til kommentar

Den koster 2000 og benytter Sata II, så jeg vil ikke si at den er nødvendig. 180GB er uansett for mye lagringsplass om man ikke har OS, 5 spill og en rekke krevende programmer som man skal ha på SSD'en. Og med tanke på at dette er en gaming maskin, tviler jeg på at du skal ha annet enn Os + spill på SSD'en.

Om du skal bruke 2000 på en SSD, så anbefaler jeg rett og slett Crucial Real C300 128GB versjonen ^^ Men 64GB burde holde til en gaming maskin.

Lenke til kommentar

Da går jeg for følgende oppsett..

SSD: Crusial C300 128 GB

Lenke til kommentar

Bestillt!!!

Noen som har erfaring med sabertooth, noen som har fått det.

Gleder meg som en liten unge....

:( så test av 6990 nettop...... ? skullle nok ventet 1-2 uker til.....? 6990 blir rått!!!! Tror jeg.

......Noen som har erfaring med Graphite 600T==??

Lenke til kommentar

Leste et sted at sabertooth hadde dårligere termiske egenskaper kontra pro/deluxe kortene til asus, men finner ikke hvor jeg fant det.

ellers så ser oppsettet ditt greit ut, vet ikke uansett om et evt 6990 vil få plass i corsair casen, vet ikke om man kan ta ut hard drive cadyen sånn som man kan på andre caser, sånn at du får større plass til store skjermkort.

Men ser jo veldig bra ut, tror ikke du blir skuffet.

Lenke til kommentar

kraftig singel gpu er bedre enn to små gpu'r.

Ikke nødvendig vis

Jo, med en gang du starte opp tunge spill som gjør FPS dropper ned mindre enn 60 fps så kommer du til å merke at ting henger seg opp på SLI/cfx oppsett, mens en singel kraftig gpu holde stabilt på FPS ved lav fps. Et sli/cfx oppsett vil alltid ha variende FPS uansett hvor mye fps du har, du må bare ha høy nok minste fps for å ikke merke det.

Derfor er det lurest å kjøpe et kraftig nå, hvis du senere om noen måneder, finner ut at du trenger mer gpu-kraft kan du kjøpe et kort til.

Kjøper du to små gpu'r og senere må oppgradere på grunn av fps droppes ned under smertegrensen, og gjør ting mer uspillbart da må du skifte ut hele gpu oppsettet ditt.

Poenget mitt er at dere ikke skal se for mye blind på FPS ytelse/kroner. Og mer på stabilitet, mulighet, fremtidig oppgradering og generelt total opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...