foxdim Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Har spørsmål vedrørende tv'er da jeg ønsker meg dette. Har da forelsket meg i en 55" Samsung (UE55C9005SXXE) LED med 3D-teknologi. Men er ikke så "inn" i dette markedet, så jeg er gladelig med å motta råd, og svar på noen spørsmål. Hva menes med 3D-teknologi. Kan jeg se hva som helst på 3D, eller er det bare noe via blu-ray eller? Søkte på google på "UE55C9005SXXE", da det er denne tv'en jeg ønsker meg. Her dukker det da plutselig opp noen "andre" Samsung tv'er også. Hva er forskjellen her (hvis det er noen?)? (se linker) Link 1 Link 2 Link 3 Også det siste spørsmålet: Er dette noe å satse på??? Takker på forhånd for svar :-) Foxdim Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Velkommen til forumet! 3D vil si at bildet sendes i et format som gjør det om til 3D på skjerm, men kun om programmet er laget i 3D, din TV støtter 3D og du bruker 3D briller. Altså 3 faktorer må inn før det funker... Per i dag er det så og si ingen TV kanaler som sender i 3D, Viasat har begynt så vidt det er, men vi ser nok minst 1 år før vi snakker litt mer nytte av det... Ellers har man noen 3D filmer på Blu-Ray, men da må også spilleren støtte 3D. Brillene er også dyre, og det følger sjeldent mer en 1 par med.. så her må man beregne 1000kr+++ pr par ekstra man kjøper/trenger.. Det er allerede vist frem prototyp TVer med 3D som ikke trenger briller, noe som er rett og slett noe man burde tenke på. For brillene er et klunder. Anbefaler absolutt og dra og se en 3D TV i aksjon på feks Elkjøp... Du må også huske at dette er første generasjon 3D TVer og prisen er da EKSTREMT høy.. Ergo nesten 40K for denne modellen.. Det er også litt barnesykdommer, og det er svært begrenset hvor mye man faktisk får brukt det enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå